Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

NUMMER 144

Gestart door argilla, 24 januari 2015, 12:37:36 PM

loebaske

vandaag mooi in de brievenbus...

Peter

#31
Yep,

Ook hier aangekomen. Kort even doorgelezen.
Toch een opmerking over het artikel over de Artitec NS 6300 (prachtige lok overigens)
In de tekst schrijft Gerard dat ieder zichzelf respekterende modelspoorbaan bochten van minimum 70 cm straal (140 cm doormeter ) op zijn baan heeft
Nou, nou :o ::) ::) ::)

Dan hoor ik alvast niet in die kategorie thuis.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Ofwel lees ik te weinig in mijn MSM's maar eindelijk nog eens wat elektronica/elektrotechniek met de voeding van Gerolf. Toch nog enkele dingen geleerd die ik zelf niet wist...
Die Power Good... is toch 5V als ik het goed begrijp?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Johnnytrein

Hier dat pracht blad ook uit de bus gehaald.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

gardevil

Ook hier in de bus. Een hele verademing na vorige maand ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Pol

Citaat van: Peter op 29 januari 2015, 14:12:09 PM
In de tekst schrijft Gerard dat ieder zichzelf respekterende modelspoorbaan bochten van minimum 70 cm straal (140 cm doormeter ) op zijn baan heeft
Nou, nou :o ::) ::) ::)

Dan hoor ik alvast niet in die kategorie thuis.

Tja ... geen zelfrespect dan zeker?!  ;) ;D ;D ;D ;D (maar aan een goede 120 cm doormeter van baan en dus zijn mijn bochten nog een beetje kleiner hé! Pfff ... 140 cm!)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Gerolf

Citaat van: conducteur op 29 januari 2015, 14:17:28 PMDie Power Good... is toch 5V als ik het goed begrijp?

Vergeten in de tekst te zetten: Die geeft inderdaad een +5V als de voeding goed werkt  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jakke

Ha, de verklaring van de draden spaghetti aan een komputervoeding en het mogelijk alternatief gebruik ervan .
En dit nadat nog maar kort geleden enige vragen hierover op 't forum waren gesteld.
Dank aan de schrijver en redactie van Msm.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Doornroosje

Citaat van: Pol op 29 januari 2015, 20:37:57 PM
Citaat van: Peter op 29 januari 2015, 14:12:09 PM
In de tekst schrijft Gerard dat ieder zichzelf respekterende modelspoorbaan bochten van minimum 70 cm straal (140 cm doormeter ) op zijn baan heeft
Nou, nou :o ::) ::) ::)

Dan hoor ik alvast niet in die kategorie thuis.

Tja ... geen zelfrespect dan zeker?!  ;) ;D ;D ;D ;D (maar aan een goede 120 cm doormeter van baan en dus zijn mijn bochten nog een beetje kleiner hé! Pfff ... 140 cm!)

Ik hoop dat ze het hier over de zichtbare gedeelten van hoofdlijnen hebben dan. Op mijn zijlijntje gebruik ik toch R1 bochten, zoals in werkelijkheid toegepast werd. Wel even vermelden dat ik tijdperk I en II ben.

philippe_007

geld dit ook voor N, Z of 0 rijders :-)  ;D  ;D

Gerolf

Citaat van: jakke op 30 januari 2015, 09:43:09 AM
Ha, de verklaring van de draden spaghetti aan een komputervoeding en het mogelijk alternatief gebruik ervan .
En dit nadat nog maar kort geleden enige vragen hierover op 't forum waren gesteld.
Dank aan de schrijver en redactie van Msm.

Graag gedaan ;)
Door omstandigheden verscheen het sneller dan normaal in MSM  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Snobby Crash

Prachtig magazine... Is al weeral bijna volledig uitgelezen en de maand moet nog beginnen !

Geert

Guy Van Meroye

Citaat van: vyncky op 25 januari 2015, 20:35:59 PM
Ik vraag me af van wie p62 is ;)

Als mede L12 liefhebber  ;D

Luc, kan je het al verklappen, of moet ik nog wachten tot vrijdag....  ::)

Yannick

Jérôme Friart is een jonge Fransman uit Zuid-Bretagne, maar met Nederlandse roots. Zijn grootouders wonen in Nederland,
hij kent de lijn dus vanuit zijn kindertijd toen hij daar op vakantie ging. Ik denk dat Jerome één van de weinige Fransen is die Nederlands kan.
Inmiddels werkt hij aan een tweede module, iets voor volgend jaar hopelijk.
Grs
Guy
 

Metpetergaathetbeter

Misschien deze heer eens uitnodigen om ons forum te komen verrijken ? :-\

Michael

Vandaag ook MSM 144 ontvangen in Swifterbant.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154