Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

reeks 52-53-54 weatheren

Gestart door loebaske, 23 januari 2015, 15:59:16 PM

loebaske

Een voorproefje ....







Het voorbeeld foto Mark7758


reeves

Mooi, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? poeders met vernis?,

Groet Tom

Chrisrail

#2
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

loebaske

#3
Merci gasten..

Neen Tom, hou niet zo van poeders, gewoon eerst een grondlaag geschilderd met sterk verdunde bruine verf en nadien een wash van roestverf erover...

RD25

Eric, vakmanschap   ;)   een mooie baan!   8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Metpetergaathetbeter


OlivierV

Precies aan het oefenen voor de wieteringscursus (om het met Rudy zijn woorden te zeggen).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

reeves

Bedankt voor de tip Eric , is wel goed gelukt moet ik zeggen

Groet Tom

loebaske

Als je vragen stel die dan maar...

Ga bij de volgende (ook al met bezig) iets meer foto's nemen zodat je eventueel kunt volgen, natuurlijk hang het altijd een beetje af hoe ver je wil gaan, altijd blijft het zelfde> realitisch uitzicht.

reeves

Ik vind het echt geslaagd, het dak oogt zeer natuurlijk in vergelijking met de foto van het echte model, meer foto's zeg je, graag ben benieuwd hoe je dat dak en de neus hebt gedaan, foto's zeggen immers meer dan 1000 woorden ;)

Groet Tom

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

loebaske

#12
even wat foto's

Bij de tweede lok is het dak niet voorbehandeld met verdunde bruine verf, de reden is dat dit dak niet zo bevuild moet gaan uitzien zoals de vorige, een eerste wash (valejo 76.506) gehad en nadien een tweede en voor mij zou dat voldoende zijn.. bij de vorige lok is Valejo 76.507 dark rust gebruikt.



de afgelopen druppels wash laat je gewoon zo, niet opkuisen met watte staafjes, in de realiteit is er ook meer roest langs de dakrand




Ondertussen al eens de neus wat behandeld, let wel op als je met roest de gele vlakken behandeld, zorg dat je niet overdrijft, tijdig weg doppen met wattestaafje, indien teveel weg halen met een in water gedoppel staafje. Ook alles verwijderen, buffers, relingen, bij deze loks lukte het me niet om de ramen zonder beschadeging te verwijderen, extra opletten dat je die dan niet ongepast gaat bevuilen.



De deur relingen gaan nog worden vervangen door messing



Na het drogen bemerk je niets meer van die afloop op de dakrand



De ventilatoren krijgen een zwarte wash, de rook pijpen behandel je met satin zwart, liefst geen blinkend zwart..







loebaske

#13
De luchtroosters zijn van fabriek uit groen, na verloop van tijd zien die niet meer groen maar zwart, met verdunde verf kan je die toch gemakkelijk 3 behandelingen geven voor toch een aanvaardbaar resultaat




en we doen verder...

reeves