Herstellen/verbeteren Roco SIk

Gestart door Peter, 22 januari 2015, 16:07:28 PM

Peter

Uit een van mijn dozen op zolder heb ik de ouroude Roco Sik (Nederlandse Spoorwegen) opgediept en
ben nu bezig  deze te herstellen  en restaureren.
Jaren geleden had ik daar een Philotrain setje aan gespendeerd, maar door lang in een doos met andere oude modellen te hebben gelegen, ben
ik blijkbaar wat onderdeeltjes verloren.
Maar dat komt wel in orde.
Hier alvast een foto van het oude, bestofte model



Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Dit is zeker de moeite van het restaureren waard Peter!
De Sik in het groene livrij is naar mijn mening de mooiste.
Succes er mee.

grt Piet.

guydhaese

#2
Citaat van: Peter op 22 januari 2015, 16:07:28 PM
Uit een van mijn dozen op zolder heb ik de ouroude Roco Sik (Nederlandse Spoorwegen) opgediept en
ben nu bezig  deze te herstellen  en restaureren.
Jaren geleden had ik daar een Philotrain setje aan gespendeerd, maar door lang in een doos met andere oude modellen te hebben gelegen, ben
ik blijkbaar wat onderdeeltjes verloren.
Maar dat komt wel in orde.
Hier alvast een foto van het oude, bestofte model



Dag Peter,
Het is beslist een heel mooi model, wat je daar toont!
Zou die Philotrain-set nog ergens leverbaar zijn, denk je?
Ik heb me nl. een tijdje geleden een recente groene Sik aangeschaft, en wil die graag ook wat gaan verfraaien.  Desnoods misschien met enkele losse onderdelen?  Ik zal intussen al 'ns napluizen in oude Railhobby's voor een eventuele bouwbeschrijving.
De Sik zou m.i. trouwens een heel geschikt voorbeeld zijn voor een nieuw HO-model naar hedendaagse normen en correct op schaal. Misschien iets voor Artitec?
Met vriendelijke groet,
Guy

Ps: ben je intussen al gevorderd in je reparatie van het locje?  Ik ben zeker benieuwd.  De fijne lantaarns zien er alvast heel fraai uit!

Stedahult

Piet Peetoom heeft nog steeds de raampjes voor de sik.
Mailtje naar Philotrain en je weet alles.
Mvh. Steef