Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

nog een knop?

Gestart door Dirky, 20 januari 2015, 21:28:54 PM

Dirky

Misschien werd dit al eens gevraagd?

Je komt thuis en kijkt naar de ongelezen berichten. Vaak is dat een ellenlange lijst waarvan er maar enkele interessante draadjes tussen zitten. (Tegenwoordig is het aanbod prietpraat hier veel groter dan interessante praat...! ;))

Nu moet men door de lijst scrollen om een onderwerp aan te klikken dat men wel wil lezen. Dan weer scrollen...

Kan er niet naast het icoontje "laatste bericht", een icoontje komen dat het draadje apart als gelezen markeert? Zo klik je weg tot waar je wil lezen... back, en weer wegklikken tot het volgende onderwerp, enz...

edit: smiley'tje  ;) bij mijn "prietpraat" statement... niet zo grof bedoeld!

Huugooke

Citaat van: Dirky op 20 januari 2015, 21:28:54 PM
(Tegenwoordig is het aanbod prietpraat hier veel groter dan interessante praat...!).
;D
+1

oebr

als je rechts klikt op de onderwerpen die wel interessant zijn kan je die in een apart venster openen terwijl het overzicht van de recente bijdragen intact beschikbaar bllijft !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Gerolf

Tja ... als je "eventjes" niet op ons forum bent geweest, kan de lijst van ongelezen onderwerpen erg lang zijn.
Bij mij waren het daarnet nog 3 pagina's, dus meer dan 40 topics. Als admin "mag" ik die allemaal doornemen  ::)

Selectief draadjes aanklikken is een optie, bijvoorbeeld op titel. Daarna "alles markeren als gelezen"
Maar vaak "verandert" een topic qua inhoud - en wordt het ineens meer of minder interessant.
Dus de titel van een (groot) topic dekt soms de lading niet meer.

Rubrieken doorfietsen (en dus sommige rubrieken negeren) is misschien een optie ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Niet dat ik de oude forumsoftware terugwil, maar daar werden de ongelezen topics gesorteerd op de structuur van het forum...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Citaat van: Gerolf op 21 januari 2015, 10:06:03 AM

Selectief draadjes aanklikken is een optie, bijvoorbeeld op titel. Daarna "alles markeren als gelezen"
Maar vaak "verandert" een topic qua inhoud - en wordt het ineens meer of minder interessant.
Dus de titel van een (groot) topic dekt soms de lading niet meer.

Rubrieken doorfietsen (en dus sommige rubrieken negeren) is misschien een optie ?

Doe ik nu zo... sommige rubrieken negeer ik volledig en ik selecteer ook op "wie" er als laatste een antwoord gegeven heeft... Jammer dat ik wel interessante bijdragen misloop!

MickeyMouse

Je kunt toch ook 'Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek' gebruiken en daar dan selectief door gaan...
Of begrijp ik je verkeerd?

Geert

Dirky

ofwel doe ik het verkeerd  :)

ik klik "toon ongelezen..."
scroll door de pagina en klik een draadje open dat ik wil lezen
lees het
back
klik weer op "toon ongelezen..." anders blijft dat gelezen bericht nog even staan
scroll weer...
enz...

Mocht er in de lijst van ongelezen berichten naast "lees laatste bericht" en knop staan "markeer als gelezen", dan begin je bovenaan en klik je weg wat je niet wilt en lees je wat je wel wilt... niet meer heen en weer scrollen, niet? Eén na één, weg of lees...

Paulogic

Mijn trucje :

Als ik even tijd heb (en dan staan er 5 pagina's met ongelezen berichten), selecteer ik het bericht met alt-klik (of middenste muistoets)(CMD-klik bij Apple).
Hierdoor opent het in een nieuw tab-blad.

Zo selecteer ik alle die ik wens te lezen en dan maak ik alle berichten als gelezen.
Lijstje afgewerkt zeg maar.

Dan kan je alle berichten rustig lezen in de andere tabjes...

Succes, :D
mvg,
Paul(ogic)

centauri167

Een gelezen of negeer knop zou inderdaad handig zijn, niet dat hun nu "zwaar" is om door de onderwerpen te gaan die je niet boeien, maar een pre-selectie maken zou handig zijn, doe je met je e-mails toch ook.

Frank_N

Citaat van: MickeyMouse op 21 januari 2015, 21:24:51 PM
Je kunt toch ook 'Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek' gebruiken en daar dan selectief door gaan...
Of begrijp ik je verkeerd?

Geert

Dat is wat ik doe, werkt goed! Je moet dan wel meerdere keren per dag inloggen ;)
Daarbij is Gerolf goed bezig met hergroeperen en samenstellen van onderwerpen.
Groet van Frank

viking

#11
Als er een aanvinkvak staat in de lijst met ongelezen berichten dat je kan aanvinken en dan een knop "markeer de selectie als gelezen" kan je op die manier al een selctie doen. ( werkt zo op het 3r forum)
Op die manier blijven dan enkel de berichten die je wil lezen zichtbaar.

Andere optie de mogelijkheid om op de index pagina (nieuwe berichten) de mogelijkheid te geven een categorie als gelezen te markeren zodat deze niet meer voorkomen in je lijst ongelezen berichten. (dus eerst selecteren daar en dan toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek)

Grts

Johan

Gerolf

Citaat van: viking op 23 januari 2015, 09:55:58 AMAndere optie de mogelijkheid om op de index pagina (nieuwe berichten) de mogelijkheid te geven een categorie als gelezen te markeren zodat deze niet meer voorkomen in je lijst ongelezen berichten. (dus eerst selecteren daar en dan toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek)

Dat had ik zelf nog niet ontdekt - kan interessant zijn  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jakke

Citaat van: Paulogic op 22 januari 2015, 10:31:34 AM
Mijn trucje :

Als ik even tijd heb (en dan staan er 5 pagina's met ongelezen berichten), selecteer ik het bericht met alt-klik (of middenste muistoets)(CMD-klik bij Apple).
Hierdoor opent het in een nieuw tab-blad.

Zo selecteer ik alle die ik wens te lezen en dan maak ik alle berichten als gelezen.
Lijstje afgewerkt zeg maar.

Dan kan je alle berichten rustig lezen in de andere tabjes...

Succes, :D

Mijn wijze van bijdragen lezen is identiek.
Zo mis ik geen enkele bijdrage en hoeft dus voor mij geen aanpassing  :-)
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

MickeyMouse

Citaat van: Paulogic op 22 januari 2015, 10:31:34 AM
Mijn trucje :

Als ik even tijd heb (en dan staan er 5 pagina's met ongelezen berichten), selecteer ik het bericht met alt-klik (of middenste muistoets)(CMD-klik bij Apple).
Hierdoor opent het in een nieuw tab-blad.

Zo selecteer ik alle die ik wens te lezen en dan maak ik alle berichten als gelezen.
Lijstje afgewerkt zeg maar.

Dan kan je alle berichten rustig lezen in de andere tabjes...

Succes, :D
Zo doe ik het ook, eigenlijk met shift-click, opent dan in nieuw venster ipv nieuwe tab.
Alleen die ik wil lezen open ik zo, daarna alle berichten markeren als gelezen.