Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

HLD 55 in schaal 0

Gestart door EricB, 20 januari 2015, 15:48:14 PM

Minerva

Citaat van: bollen neus op 23 januari 2016, 14:54:37 PM
Enne hoe staat het er nu voor dit ogenblik voor? Alle mensen die zoiets gekocht hebben rijden nu met een volledig afgewerkt en gespoten model rond dus? Aangezien de datum zou dit wel mogen zijn mijn gedacht?
Den Eric.

Dag Eric,

Is eigenlijk een goed idee. Infeite zouden we voor alle eigenaars van een bouwpakket van de 55 een deadline moeten stellen.

Na een jaar zouden die eigenlijk al lang af moeten zijn.


Een rondschrijven naar die mensen met de vermelding dat we binnen de week duidelijke feedback willen ontvangen hoe ver ze reeds staan en waarom de loc nog niet af is.

Voor een volgend project denk ik er zelfs aan om een soort schadeclaim te stellen. Is de afgesproken deadline voorbij en het model is niet af dan gaat het bouwpakket integraal en zonder discussie terug naar de leverancier.

Stukken die dan reeds gebruikt of beschadigd zijn zullen aangerekend worden.


Wat denk je Eric? Ik neem de administratie voor mijn rekening. Kun jij ondertussen de mensen helpen met de bijhorende foto's te plaatsen?


Eric, van die schadeclaim is maar een graptje. De rest van de tekst is wel om eens over na te denken.


Vriendelijke groeten

Hans

bollen neus

Yo Hans,

Het gaat hem niet over foto's plaatsen al dan niet, maar ik vind het zo stom. Als ge een model uitbrengt dat op hoog niveau is vervaardigd en enkel een begin aanbreit en nadien niets meer van komt. Das in feite een doodgeboren kind dan hé.
Normaal , zeker in mijn geval, als je aan iets begint is het ook niet meer dan normaal dat je het afwerkt of ten minste nog "iets" van vermeld. Enne die foto's das voor mij maar bijzaak. ook al omdat ik verschillende keren reeds zo dit model heb zien rondtoeren.
Ik ben geen "fotogeilaard" zoals er hier op forum wel mensen rondlopen, die krijgen verdomd een erectie als ze een fotooke zien.
Enfin ge snapt waarschijnlijk wel de bedoeling niet?
Trouwens je schrijft het zelf, een feedback krijgen op iets dat je hebt vervaardigd in bouwpakket dat vind ik voor een producent ook wel zeer nuttig en ook voor het vertrouwen of niet?
Misschien ben ik nu in het voordeel dat ik begin te verbouwen aan uitgebrachte modellen, enne die zijn ook verre van correct. Zoals je weet Hans een perfect model das meestal een utopie.

We komen elkaar nog wel eens tegen hé.
Den Eric.

Minerva

Dag Eric,

Mijn antwoord is ludiek bedoeld met uitzondering van die foto's.

( ik had gehoopt dat je deze zou snappen)

Ik ben uiteraard niet van plan bovenstaande uit te voeren.


Een bouwpakket is voor mij af :

Als de set kompleet is ( doos volledig )

Als de documentatie compleet is.

Als er naast het prototype er nog één persoon erin slaagt om het model tot een goed einde kan brengen.


De mensen die werken aan hun 55  ( 0 forum leden ) kunnen op iedere samenkomst van het 0 forum vragen stellen over het project.

Ik zie hier geen enkel probleem.

Stel je voor dat revell hier zou moeten van wakker liggen.

Vrg

Hans

bollen neus

Was wel mee hoor Hans of denkt ge echt dat ik zo dom ben? Ben geen blondje hé.

Den Eric.

opa-ludo

#19
Hallo Hans,

Een bouwpakket is voor mij af :

Als de set kompleet is ( doos volledig )

Als de documentatie compleet is.

Als er naast het prototype er nog één persoon erin slaagt om het model tot een goed einde kan brengen.


Juist, aangenomen.
Maar tot zover is het wel enigszins jammer dat ik nog wel geen volledige geschilderd afgewerkt model gezien heb. 

Gr

 

Eddy57

Het is toch altijd wat in ons dierbaar landje.  Ik bewonder degene die op een niet industriële wijze Belgische modellen in schaal nul op de markt pogen te brengen.  De meeste zijn niet professioneel voltijds hiermee bezig.  Ze doen dit vaak naast een andere voltijdse job.  En op vervroegd pensioen gaan om zich voltijds met het ontwerpen en vervaardigen van Belgische modellen in welke schaal dan ook toe te leggen zit er voor de meeste niet meer in. Je moet hier verdomd veel goesting hebben om dit te doen, want er staan altijd lui klaar om kritische bemerkingen te maken. Op alles en nog wat hebben ze negatieve commentaar.  Ik zelf ben ook aan twee van de bouwpakketten van Minerva aan het bouwen.  Die van mij zijn nog niet af.  En dat ligt gewoon aan mezelf. Maar ik ben wel heel blij met elk initiatief die er genomen wordt om Belgisch modellen in schaal nul op de markt te brengen aan redelijke prijzen.  De kommaneukers en criticasters moeten dan maar eens zelf een loc ontwerpen en als bouwpakket aanbieden.  Dan pas hebben ze recht van spreken.  Zo dat lag al een tijdje te broeden.  Laat de reacties maar komen, ik reageer er toch niet op! Want wat baat de kaars en bril als den uil niet zien wil.

Kris

#21
Hallo,

De mijne is af en NOG NIET GESCHILDERD daar ik daar nog geen tijd en goesting voor gehad heb , ik ben met andere dingen bezig , ik zie hier vooral de laatste tijd veel bijdragen commentaar , vooral van mensen die veel posten maar zelf nooit niet veel laten zien.



rgp

Hallo,

Kris en Eddy57 u niet laten opjagen.  Het gaat hem hier enkel over jaloezie.  Men is erin geslaagd om op iets dan twee jaar tijd TWEE bouwdozen aan te bieden van Belgische modellen.  De oplages zijn aan de ene kant beperkt maar andere kant groot gezien de kleine markt.
TWEE modellen die ontwikkeld zijn "na de uren" en OP TIJD zijn ter beschikking gesteld (hallo professionele fabrikanten, klein en groot) en in een wettelijk kader (om bepaalde de mond op voorhand te snoeren).

Als de maatstaf is: buiten het prototype een afgewerkt model, dan is het simpel: er zijn er geen !

Ik heb op geen van beide modellen ingeschreven omdat het eerste niet op het verlanglijstje stond en het tweede op dat ogenblik buiten budget stond en ik mij niet  bekwaam achtte om het te bouwen.

Een ding gebeurt wel: dat is dat er zich een groep aan het vormen is die zich afstand neemt van criticasters en die bewijst dat ze die laatste niet nodig heeft.

Roland

opa-ludo

Beste forum lezers,

In mijn reactie (19) heb ik gewoon de stelling over het al dan niet slagen van een model van de uitgever van het bouwpakket OVERGENOMEN.
Als ik eraan toegevoegd heb dat ik tot heden toe nog geen enkele geschilderd, beschrift en afgewerkt model gezien heb, dan is dat een feit en m.i. geen kritiek.

Het is dan verder erg verwonderlijk dat de andere commentaren daarna eens te meer niets met het MODEL (tittel van het draadje) zelf te maken hebben, maar eerder met het ventileren van persoonlijke frustraties, hetgeen toch niet de bedoeling kan zijn van dit forum en waarbij men zich wel degelijk kan afvragen wie nu eigenlijk afgunstig is.

Indien ikzelf hier nog niet veel gepost heb over mijn PERSOONLIJKE verwezenlijkingen met betrekking tot de ZELFBOUW van meer dan 100 modellen, heeft dat meer iets te maken met het feit dat ik overwegend Duitse modellen gebouwd heb enerzijds en dat er op dit forum echte ZELFBOUWERS van rollend materiaal slechts een kleine minderheid vormen anderzijds.
Maar het staat u natuurlijk volledig vrij om de website MOSPAT te bezoeken, waarin je veel van mijn modellen, alsmede de uitvoerige bouwbeschrijving ervan kan terugvinden.
Vorig jaar werd deze website trouwens vooreerst meer dan 1.000.000 keer aangeklikt.

Voor degenen die misschien eerder kort van geheugen zijn, heb ik destijds (2010) zelf voorgesteld om een viertal Belgische goederenwagenmodellen en een diesellok te ontwikkelen (om in bouwpakket uit te brengen). Daarbij werden de goederenwagens reeds in een afgewerkte toestand voorgesteld.

Er was echter geen enkele Belgische belangstelling, (ook niet van deze commentatoren), behalve één voor de diesellok type 77, die echter bij een prototype gebleven is.
Op het Duitse ARGE forum echter haalde de bouwbeschrijving van de Belgische schuifdakwagen zelfs meer dan 10.000 clicks.

Sta mij toe om de gegeven commentaren dus eerder als voorbarig en irrelevant te beschouwen.

Mvg
 

rgp

Opa-ludo,

Ik had het niet over u.

Het waarom van die "niet-interesse" is mij een raadsel.

Roland

Eddy57

Voor foto's van twee afgewerkte modellen volg de link:
http://0-forum.blogspot.be

Cedric

Wauw, strak gespoten en fantastisch eindresultaat !
Heb de modellen tijdens bouwen een paar keer in het echt gezien en dit zijn echt meesterwerkjes ! Velen kunnen commentaar geven en erover babbelen, maar weinigen gaan dergelijk project van nul tot einde tot zo'n resultaat brengen !

Groeten
Cedric

centauri167

De blauwe ziet er gewoon geweldig uit, de verf van de groene vind ik iets minder geslaagd maar men volledige respect voor de bouwers, prachtresultaat !

Steven123

Zeer mooi werk mannen en ook netjes gespoten  ;)
Twee modellen om trots op te zijn.

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

RD25

Citaat van: Steven123 op 01 juni 2016, 01:04:17 AM
Zeer mooi werk mannen en ook netjes gespoten  ;)
Twee modellen om trots op te zijn.

Groeten
Steven

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'