Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

VBV tremie balast wagons

Gestart door ward, 17 januari 2015, 12:19:56 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Union Pacific op 21 januari 2015, 16:43:50 PM
Idd hele mooie wagens. heb er lang op zitten wachten tot iemand ze opnieuw uitbracht. Kheb 4sets maar helaas nog niet uitgepakt.
Blij te horen over de rijeigenschappen maar wel een grote doos, mijn kast gaat rap volzitten hoor :)
Deze komen achter mijn VBV 6313 :)
jammer dat  wordt ruilen met degenen die de eerste zending misten want bij de volgende zending zouden het andere nrs worden mij verzekerd door Christof toen ik, denk ik de laatst verkoopbare set in ontvangst nam in woluwe

Peter

Ik wil niet negatief doen, maar als ik de foto's bekijk, sluit het bovendeel niet naadloos aan om het onderste deel van de laadruimte
Zie foto 3 en 4
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 21 januari 2015, 18:57:52 PM
Ik wil niet negatief doen, maar als ik de foto's bekijk, sluit het bovendeel niet naadloos aan om het onderste deel van de laadruimte
Zie foto 3 en 4

Nu je't zegt...zou moeten vermeden worden voor die prijs!

;)

loebaske

Heb het nu ook gemerkt, als je die gaat patineren gaat het nog meer opvallen, zoals Rudy zeg "voor die prijs zou het niet mogen" zo een afwerking, die van Piko zijn beter afgewerkt??

Davy

Juist ondervonden dat deze wagens nogal stroef rijden. Mijn Mehano containerwagens blijven ver uitbollen terwijl deze balastwagens redelijk snel stilvallen.
omdat de bogies meegeverfd zijn kan het miss zijn dat ze aan de binnenkant in de boringen van de assen ook geverfd zijn.
Eens proberen met een drup olie ofzo

Davy

Voormiddag nog wat bezig geweest met de treintjes.
het probleem ligt dus aan de buitenste wielassen die tegen de NEM schacht duwen. Als je de wagon optilt en stilletjes laat zakken zie je de koppeling
omhoog komen en ze scharniert ook stroef. Dit is gemakkelijk op te lossen door de NEM schacht wat bij te werken met een vijltje.

Ook bij sommige wagons sluit de laadbak onderaan niet goed aan op het onderstel. Dit komt door de twee stalen profielen op de kopkant van de laadbak
tussenin die niet goed aansluiten op de laadbak en op het onderstel. Kheb ze er tussenuit geprutst en de contactpunten wat smaller gevijld. Je krijgt ze er gemakkelijk terug in en ze staan mooi recht ook.

loebaske

Dat zijn toch veel ongemakken die best kunnen vermeden worden bij ontwerp/produktie
Als een wagon maar 15€ kost...zou ik het niet erg vinden om bij te werken....

ERVIN

Hier zijn vandaag ook 9 tremelwagons aangekomen , mooie dingen , maar Loebaske  , als jij hier een sleep van 20 wagons van wil hebben , dan zal je er een hele resem locs moeten voorhangen hoor , want het zijn zware wagons!!!

loebaske

oei, wegen die meer dan het normale gewicht van een (model)wagon ??
Hopelijk slijten de bogies niet te snel.....door het gewicht.

Dit heb ik voor gehad met een ertswagen, had die te zwaar gevuld met erts (120gram teveel) en de druk op de bogie was teveel, daardoor was op het punt waar de wielen in steken uitgesleten...

eve

Voor H0 is de richtlijn (FREMO) 1 g per mm lengte.

Erik

itchy

Citaat van: eve op 06 juni 2015, 08:03:46 AM
Voor H0 is de richtlijn (FREMO) 1 g per mm lengte.

Erik
is dat ongeacht het aantal wielassen?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

eve

Citaat van: itchy op 06 juni 2015, 08:29:46 AM
Citaat van: eve op 06 juni 2015, 08:03:46 AM
Voor H0 is de richtlijn (FREMO) 1 g per mm lengte.

Erik
is dat ongeacht het aantal wielassen?

Ja. Het is empirisch vastgesteld om voldoende "massa" te hebben om goed te kunnen koppelen bij het rangeren.

Erik

Gerolf

Volgens de (vele verschillende) normen die ik hier heb, is 1g per mm teveel
Het gemiddelde zit op pakweg 0.6 gram per mm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eve

Volgens NEM302 is het 0,4 g/mm met een maximum van 0,52 g/mm.
Hetgeen FREMO vooropstelt is een praktische waarde uit ervaring.

Welke andere "normen" zijn er nog ?

Erik


Gerolf

Ik had nog informatie van Jacques Leplat, en van MOBOV  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw