Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ruitenwissers

Gestart door eve, 16 januari 2015, 09:16:24 AM

eve

Maak maar een beregeningsinstallatie op uw baan :



Erik

doomslu

En wat als 't niet regent?  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Men word met de dag zotter.....

Is zoals die open gaande deuren op sommige loc's van VBV, zie me nog niet rijden met open deuren met daar een bestuurder/rangeerder aan de deur, dat is allemaal leuk voor eens een tafereelke....
Heb wel een rangeerder op één van de 77 die loc doet niets anders dan rangeren, dat is dan wel leuk...

755philippe


Alee, voor volgend jaar de beurt aan de Thalys met beweegbare ruitenwissers. Zou beter de panto's beweegbaar maken en is ook realistischer. Tegen 240km/h of meer moet je goed zien naar de ruitenwissers. Geweldig. Maar toch een leuke innovatie als hebbedingetje om aan je vrienden te tonen wanneer hij stilstaat in het station.

755philippe

Bolje

Vele groeten,
Ronald

krispy

Marklin denk aan de toekomst  ;)
Vermits de modelbouwer alsmaar beter en meer details wilt verwachten ze in duitsland dat de volgende stap in de modelbouw gaat zijn , het weer nabootsen , maw men heeft nu al dag en nacht , nu komt er dan bij zon of regenweer  ;D

Toch fantastisch vooruitzicht , met de treintjes rijden onder een paraplu  8)

Wie voelt zich geroepen om zo'n baan te maken , ik kom alvast eens kijken als het zover is ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Het is misschien een vergezochte feature, maar ik herinner mij een artikel in MIBA ergens in de jaren 70/80 van een modelbouwer die dat toen reeds in één van zijn locs had ingebouwd.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rangeerduivel

Citaat van: krispy op 16 januari 2015, 12:45:59 PM
.... .het weer nabootsen , maw men heeft nu al dag en nacht , nu komt er dan bij zon of regenweer  ;D

Toch fantastisch vooruitzicht , met de treintjes rijden onder een paraplu  8)
ik kom alvast eens kijken als het zover is ;)

Kris,
gelukkig ben je niet vergeten er de nodige smileytjes bij te plaatsen!

Ik kom ook kijken,al was het maar om te zien hoe de electronica en scenery/verlijming werkt bij zo'n plensbui!

Dat zal pas toekomstgericht spektakel zijn! 8) 8)

;)

Jurgen

Dus toch, ik dacht dat ik het verkeerd begrepen had en was al aan het uitkijken naar de Nederlandstalige uitgave.

Het is niet meer dan een gadget, maar ze zijn wel de eerste.
Afin, ik zat er niet echt op te wachten, ik hoop alleen dat de Belgische modellen niet weer een verkeerd nummer hebben zoals vorige keer. Van mij mogen ze daar meer aandacht aan besteden dan aan een bewegend ruitenwissertje!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Als ik zo hoor zit het merendeel der modelspoorders niet te wachten op gadget's zoals opengaande deuren(55B-models),zakkende kolen in tender(Marklin),dashboardverlichting apart schakelbaar(Esu class66/77) bewegende ruitewissers(Marklin) enz enz
Blijkbaar luistert de fabrikant hier niet naar de klant die de prijs liever zou zien zakken ipv die (althans toch voor mij)onnodige gadget's.
Je maakt mij toch niet wijs dat het ontwerpen en fabriceren van dergelijke zaken echt niets kost...?
Of hoort deze post eerder thuis in het draadje "prijzen" ...

Beter zou men meer moeite doen in het correct maken van een model,en niet zomaar een (Duitse) basisversie maken die men ontelbare malen herspuit en bedrukt om (niet Duitse) andere modellen te imiteren.

;)

bellejt

valt al bij al nog mee van prijs : 490 euro's.

reeves

Due ruitenwissers...... Das voor de "zeverraars"  ;D
Letterlijk dan  ;D

Groet Tom

OlivierV

Misschien moeten ze bij marklin ook eens leren om rijtuigen op schaal te maken hahahaha.

Ah neen dat gaat niet, dan moeten ze meteen heel hun gamma wissels en bochten ook aanpassen. hahahha   ;D

Nu ga ik wel stoppen met stoken. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

Idd ze brengen de eurofima rijtuigen uit met veel tamtam: nieuwe constructie .... En dan kijk je bij schaal..... 1/93,5 :o
Spijtig

Groet Tom