Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Branchlines and Backwoods 2.0

Gestart door evan, 14 januari 2015, 18:41:17 PM

Steam.N

Is serieus de moeite, Evan !!!
De ruimte (7x7) laat ook wel een mooie/interessante layout toe !
Succes  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Dat zal inderdaad weer een prachtige baan worden.
Van zo'n ruimte kunnen de meeste van ons slechts dromen.
Blijf dit draadje (DRAAD) zeker volgen
Met vriendelijke groeten
Peter

DFS

inderdaad, die ruimte! Kan ik alleen maar van dromen, en kwijlen...

loebaske

ik ben tevreden met de beschikbare ruimte die ik heb 8m op 4m ...  het baantje is in U vorm  7m x 3m x 5.5m

Martin Welberg

Ruimte is cool, baanplan met die retestrak langs de rand liggende rail wat minder...speelsheid is een beetje weg..

krisds

Indrukwekkende baan. Het baanplan spreek me ook wel aan, al had ik er wat meer rangeermogelijkheden ingestoken, maar iedereen zijn ding natuurlijk.

evan

#51
Yep het is een leuke ruimte.

Bedankt voor de reacties ;)

Het feit is dat we met 6 mensen zijn en ieder wil zowat zijn interesse terug vinden.  Valt goed mee dat de gemene deler West-Canada is  :D

"Rangeermogelijkheden" 
Wel ik vind persoonlijk dat het genoeg is qua mogelijkheden.  Bovenaan komt nog een rangeerterrein over de hele lengte voor de "papermill"

Gelukkig is er nog landschapsruimte.

"Retestrak langs de rand liggende rail"  Bedoel je langs de BASF-Plant?  Ik vond dat persoonlijk ook, maar bepaalde leden zien niet altijd het nadeel er van in.  Het geval is wel dat dat spoor in het betonnen terrein zal liggen van het complex dus dat zal nog wel meevallen.

De Blackie-yard en de Ashcroft-yard zijn werkelijk zo lang uitgestrekt qua opstelspoor en liggen mooi parallelel met de weg.  Typisch US en CA-sfeer.  Er een slinger inbrengen zou niet kloppen met het werkelijke beeld en we kunnen niet breder gaan dan 70 cm per module qua transport en praktische omgang.

De uiterst rechtse modules "Fraser Canyon" wordt een 6 meter lange slingerbocht door de Canyon en er komt één wissel in die deel uit maakt van een "Siding" of inhaal spoor.  Die dingen zijn ginds meestal 6km lang en lijken zo soms eerder op korte dubbelsporige trajecten.
Erik en ik gaan ons uitleven op die modules!

Blakke wordt prairie landschap met langer gras en Ashcroft eerder korte vegetatie met "sage-bushes" (Salie).
De Steenkoolmijn is dan weer één groene berg.

Enfin genoeg variatie en rangeerplezier alom naar onze zin  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Is wel nog geen woensdag avond Evan, nog niet beginnen sporen leggen hé

evan

 ;D

Neenee, vanavond met madam op stap... Kerk in het midden houden he ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Doelde eigenlijk niet op een slinger Evan, gewoon iets van de rand wijkend / scheef op de modules was genoeg voor een iets interessanter beeld, gek genoeg is symmetrie in de modelspoor minder van toepassing als in de interieurbouw..

ACFI

Afhankelijk van welk stukje je kiest zal de fraser canyon wel wat meer of minder slingeren.

Al van veel te lang geleden:

http://pow.ask4it.be/2009/Canus2009/Trein/kamloops/index.html#F00_8008.JPG

Twee bruggen van de CN over de Fraser river.

Acfi.

Ronald

Mooi, mooi, mooi, Evan. Ik blijf jullie volgen!! :)

evan

Hallo,

Het is al een tijdje geleden dat jullie nog bericht hebben gekregen in dit draadje.

Wel we leven nog hoor :)

Het is druk geweest, maar de draad is samen met de vrienden van B&B weer opgepakt en we gaan vooruit.

We spreken elke woensdagavond af, maar op een avondje doe je niet bijzonder veel doordat er ook bijgepraat wordt en nieuw materieel wordt getoond en onderling besproken.  We hebben dus wat extra bouwdagen ingelast met toch wel zichtbaar en functioneel resultaat.

De oude graansilo van Blackie krijgt vorm:

Voorbeeld



Model


De voorste aanbouw hebben weg gelaten door de "beperkte" diepte van de modules. 

De nieuwe graansilo van Blackie krijgt ook vorm:

Voorbeeld



Model



De yard van Ashcroft krijgt ook vorm:







Al de gebouwen zijn gebaseerd op de echte gebouwen mits enkle eventuele aanpassingen qua ruimtelijke vormgeving.

Er komt ook een parcours van 14meter DC car baan:



Momenteel is de sturing nog eenvoudig opgevat:



De besturing is MRC Prodigy Advanced 2 Wireless die in een schuif zit met een extern programmeerspoor.  Simpel!

Later komt er een echte dispatching met baanbewaking en dat is nodig met treinen van 9 meter  ::)

In de werkruimte naast de baan gaan we van schaduwstation naar baan via een lange lus (10 meter aan 2%).

Erik en ik denken deze later ook nog aan te kleden zoals Beautiful British Columbia.  Vanaf volgende week gaat BBC zelfs terug opgefrist worden voor de expo te Rijswijk in Januari.



Voila dat was het voorlopig  ;)

Groeten

Evan en Co
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cozzy

Hoi Evan,

fijn om terug wat van je te horen!
Mooie dingen maken jullie  8)
Ook bijzondere loks te zien... een hele knappe baan in wording met aardig wat uurtjes bouwplezier in het vooruitzicht.
Veel succes ermee!

groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Ronald

Mooi Evan! Helaas kan ik niet naar Rijswijk komen, had graag de "oude baan" nog eens live gezien  :)