Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Citaro

Gestart door Huugooke, 14 januari 2015, 15:27:23 PM

Huugooke

Zojuist met een "Citaro" bus van De Lijn gereden. Niet echt van De Lijn, maar van een "gepachte" dienst. De Lijn zelf heeft er geen blijkbaar.
Van mij mogen ze nochtans al hun oude wrakken door zo'n bussen vervangen.
Je moet het meemaken om te weten op wat voor vieze wrakken ze de mensen duwen. Meestal is het niet zoeken naar een zitplaats maar naar een PROPERE zitplaats.

marc goovaerts

Over oude wrakken gesproken... de oude wrakken van nostalbus (bekend van de navette naar onze treintjesbeurs) vallen op doordat er in die tijd blijkbaar meer zitplaatsen en meer zitruimte was. En praktisch iedereen mocht/kon in de rijrichting zitten. Ik heb ook iedere keer de indruk dat ze (zeker binnen) breder zijn dan nu. Misschien reisden de ontwerpers in die tijd ook al eens met een bus...

Huugooke

Woekeren met plaats is zeker aan de orde. Zit de eerste passagier rechts niet op de brandstoftank?
En die oude wrakken zouden geen oude wrakken zijn als ze wat beter onderhouden worden, qua properteit bedoel ik. Waarschijnlijk gaan ze zelfs langer mee dan de nieuwe, voortgaand wat we lezen op ander transportgebied.
Ik heb al eens opgemerkt dat die oude lederen stoelen hygiƫnischer waren dan die stoffen zitting. Iemand voor u is gaan zitten met een natte regenjas, jij gaat nietsvermoedend zitten en hopla: natte broek! Over de andere mogelijkheden zal ik maar zwijgen zeker?

Peter

Bus chauffeurs durven niets zeggen tegen mensen (jongeren) die de zetels en de zijwanden vervuilen, bekladden of beschadigen
uit angst om een pak slaag te krijgen. De overheid doet, volgens mij, veel te weinig om dat probleem aan te pakken. (althans hier in Antwerpen toch)
Enkel een kamera in de bus/tram helpt zeer weinig.
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Camera's zullen zeker een afschrikkingseffect hebben voor "brave" mensen, jonge criminelen echter weten toch dat er in dit land geen vervolging is, dus trekken ze er niets van aan ...

Men moet niet investeren in camera's, wijkwerkers, extra politie, ...; men moet gevangenissen bouwen voor de jeugd en voor volwassenen die daardoor de straffeloosheid aanpakken.

Huugooke

De discussie is dezelfde als die voor de grafiti: alleen direct verwijderen helpt. De eerste streep die gezet wordt is het begin van verdere vervuiling.
Wat de vieze zetels betreft: mij maak je niet wijs dat zoiets enkel door vuile voeten komt. Soms lijkt het wel of er een emmer vuile olie is over gekapt! Bovendien zijn ze zo versleten dat er geen tekening meer op te zien is.
Soms zie je in zo'n oude bus of tram een enkele zit of rug die vernieuwd is.
Wat is het criterium eigenlijk? Gaat dat niet per zitplaats?
Soms zit ik nog op een oude PCC met die bruine zittingen. Die zien er beter uit dan de nieuwe, en er blijft tenminste niets onzichtbaar op achter.