Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


doomslu

Als niet-ingenieur, wenste ik me veilig te stellen met mijn uitspraak...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

DFS

Alle, een geluk bij een ongeluk, mr zal het toch onthouden voor de volgende keer :-)

DFS

Laatste tijd af en toe wat verder kunnen doen aan het interieur van de 'power house'.
Met wat restjes, iets ineen geflanst wat zou op generatoren moeten lijken.
Een foto achtergrondje gemaakt, enz...
Omdat het interieur van een halfrelief achteraan op mijn baan is, en dus maar beperkt zichtbaar zal zijn, heb ik het 'good enough' principe gehanteerd, en niet te ver gegaan in de afwerking en detaillering.
Er gaat al rap genoeg, genoeg tijd in kruipen...









Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Wat is een powerhouse, als je geen draad hebt naar de verschillende verbruikers (coaling tower, roundhouse, ...)
Aan de slag gegaan met wat saté stokjes,



de palen moeten nog geschilderd en verder afgewerkt worden, dan komen ze langs de achterwand van mijn baan.

Deze komt aan de power house zelf. Er komt nog een 3e transformator bij.




sdz1976

Word echt mooi, wil die baan echt wel eens live zien.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

GVL

Sven,  indien mogelijk, misschien het dwarshout van de utility poles iets minder hoog maken (en uitvoeren in hard hout voor de stevigheid)?  Ter inspiratie -- http://lancemindheim.com/?p=412.
Groeten.

DFS

Bedankt voor de tip,

Is gemaakt uit koffieroerstokjes, zal ze proberen bij te vijlen!

Stedahult

Mvh. Steef

DFS

Afgelopen dagen af en toe wat verder kunnen werken aan de power lines,

heb het advies hierboven van harte genomen en de latjes wat smaller gevijld,
Links is voor, rechts is na:



Dan ook nog wat verder gedaan aan de paal met de transformators op.
Hij is niet zo gedetailleerd als degene op de link hierboven, maar er zit al genoeg tijd in voor zo een achtergrond akkefietje naar mijn gedacht.
Is wel nog niet helemaal af, der moeten nog wat draadjes bij.
De draden zijn ook wat grover dan zou mogen, maar dit is bewust gedaan zodat er nog iets van te zien is met het blote oog, dit komt uiteindelijk toch op een 55tal cm diepte te staan,
Anyway, opbouwende kritiek/tips zijn altijd welkom!





tot devolgende!

DFS

Lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb...
Heb ook de laatste tijd niet zo veel aan de baan kunnen werken door andere bezigheden, maar toch hier en daar wat kunnen verwezenlijken.

De scenery rond de power house wat bijgewerkt zodat deze nu meer geintegreerd is ipv erop geplakt.
De naad eerst weggewerkt door een papje van houtlijm en zaagmeel er rond te werken. Dan een donkerbruine verf, gevolgd door een verdunde houtlijm en afgewerkt met de foliage poeders van Woodland.
Vervolgens langs de achtergrond verschillende soorten kort droog gras (nazomer) aangebracht van verschillende merken.




Op de tweede foto is de rechterkant van het geplante gras nog niet droog, vandaar de witte schijn...











Het volgende op de lijst is het afwerken van het dak van de 'shops' en verder trekken van de power line.

DFS

Afgelopen weekend wat kunnen verder modelbouwen op verplaatsing.
Aan de licht gallerij begonnen voor op de 'shops'.

Daar ik geen groot genoeg ramen had heb ik ze maar zelf gemaakt door twee Auhagen ramen samen te voegen.





Dan met plasticard de structuur beginnen samen steken tot aan het onderdak







Dan het dak afgewerkt met Slaters currugated roofing.



Hopelijk vinden we ergens volgende week tijd om verder te doen.