Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

DFS

Bedankt Bernard,
We doen ons best, en beetje bij beetje...

Deze ochtend nog eens '5 minuten tijd' gehad,

Verder kunnen werken aan de grote 'shop' Aangezien de grote trap langs de buitengevel ergens naartoe moest leiden, dan maar een tussen verdiepje in elkaar geflanst. Wat schuimkarton en ballustrades uit een faller overschotje. Nog een trap ertegen langs binnen...
Ook ooit eens een Faller kitje met machines meegenomen, deze zijn niet zo fijn afgewerkt als een Preiser, maar 'good enough'. Dit is ook het algemeen thema van de binnen afwerking aangezien je dit enkel gaat zien als je door de raampjes naar binnen tuurt...

Tegen de ene binnenwand ga ik een spiegel installeren, dit zal zo dieptezicht creëren als je binnen gluurt. Toegegeven, ik ben hier niet zelf op gekomen, dit is een tip uit Model Railroader.

Hieronder wat foto's,









Tot slot nog een 'Teasertje' Ik heb/had nog een open plekje halfweg, maar ik wil ook niet alles volbouwen om zoals iemand hierboven al aangehaald heeft, 'het weidse amerikaanse gevoel' niet te verbrodden. Op weg naar huis in de wagen een idee gehad, en direct eens getest.
Een oude 'caboose', de wand aan de rand weggesneden voor een inkijk, en een Preiser setje 'US railroad personeel aan het kaarten'.
Let op dit is een mock up, dus als ik hiermee doorgaa wordt deze caboose nog afgewerkt binnenin, plankenvloer, stoof met hoopje kolen ernaast, buitenkant verweerd, herstelling aan het dak enz...

Wat denken jullie hiervan, te druk of doen?






sdz1976

Doen!!!!!!!!!

Maar zou hem wel een beetje schuin zetten, dat oogt altijd minder gemaakt dan dingen die parallel met de rand staan.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Ik denk dat die keet daar zeker en vast kan, het is geen bouwwerk waar je niet naast kan kijken, eerder een leuk detail dat de lege ruimte wat meer leven geeft.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

gardevil

En de ruimte er rond nog wat voorzien van gereedschap,  planken, biels enz zodat de onmiddellijke omgeving ook gebruikt lijkt (rommel).
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

DFS

Bedankt voor de reacties,
Eerst de power house en shops afwerken, en dan neem ik de caboose onderhanden...

Deze avond nog wat kunnen detailleren aan de power house,

Ladder aan de schoorsteen (faller kit), na inspiratie in de laatse modelspoor ook gekozen voor een bliksemafleider,
Lampjes met kabel op de muur enz...
Ook de twee (Schoorsteen en power house zelf) samen op 1 plaat gezet.
Volgende keer kijken voor een summier interieur, led verlichting, en dan zal het geheel klaar zijn om in te blenden met de rest van de scenery.








Steam.N

Sven, staat die poort op de tweede foto niet op zijn kop?
De verstevigingen gaan normaal vanuit een scharnier schuins naar boven ... (dacht ik).
Of het moesten trekstangen zijn ...

Mooi power house, dat snakt om binneninrichting  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Volgens mij zit die poort duidelijk verkeerd...

DFS

Ik ben geen poortenman...  ;D
Heb die nagemaakt van een overschotje links of rechts,
Die dwarsdingen zijn wel metalen stangen...

Maar ga niet discussiëren met de experts :-) zal er volgende keer op letten!
Bedankt!

loebaske

Kan je die nog omdraaien, of is alles reeds goed vast gelijmd??
Anders voorzichtig proberen met aceton de lijm wat oplossen...

DFS

Alles zit helaas goed vastgelijmd...
Is jammer, maar een les voor de volgende keer

Pascal Michiels

Kan ook zijn dat de aannemer ze verkeerd heeft gemonteerd  8)

doomslu

Aangezien het metalen stangen zijn denk ik dat het wel goed is!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

aangezien het metalen stangen zijn IS het GOED! ;)