Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

doomslu

Een illustratie van de methode met schilderkarton op rol.
Lichtblauw geschilderd...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DFS

Wederom bedankt voor alle tips, het geeft energie terug aan dit baantje te beginnen

DFS

We werken verder aan de versie 2.0, de ringloods, deels halfrelief, is in aanbouw

New roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

DFS

Gisteren avond nog eens tijd gemaakt voor een van mijn eigen projecten,

Some progress by Sven De Fruyt, on Flickr

We zitten bijna halfweg met de locloods...

DFS

Nogal veel projectjes tegelijk hier, maar ik probeer mezelf ertoe te "verplichten" elke dag iets kleins aan mijn depot 2.0 te doen,

Gisteren het linkse dakje wat afgewerkt en een aantal poortjes bij gemaakt. Eens deze geschilderd zijn kan dit stuk ook gefixeerd worden en de sporen gelegd worden...

Keeping myself busy... by Sven De Fruyt, on Flickr

DFS

En we prutsen tussendoor verder. De 5 stalletjes in half relief zijn stilaan klaar om vast "ingeplant" te worden. Gisteren alvast begonnen met de spanten voor de volgende stukken loods. Hiervoor heb ik alvast een mal gemaakt...

Roundhouse in the making by Sven De Fruyt, on Flickr

Roundhouse in the making by Sven De Fruyt, on Flickr

Ik kijk er stilaan naar uit om deze hoek van de loods wat klaar te hebben zodat er terug wat locs voor kunnen paraderen...

Peter

Het gaat een prachtig depod worden.
Vele, vele jaren geleden was het mijn droom om een baan te hebben naar Amerikaans voorbeeld.
Een van mijn eerste modellen was trouwens, de toen vrij goedkope Fleischmann Burlington diesel.
Mijn, een aantal jaren geleden toen ik in St.Paul was, heb ik die van de Soo Line een paar keer gezien
Met vriendelijke groeten
Peter

DFS

Dank je Peter, het zijn inderdaad impressionante modellen die "Amerikanen" de laatste tijd ligt mijn modelbouw focus wat op eigen werk, daarmee tussendoor wat verder gedaan aan de ringloods

We staan ongeveer op 40% van het aantal sporen hier....

Roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

De eerste "diepere" stallen zijn ook in opbouw,

Roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

Tussen het grote deel van de loods en dit halfrelief deel komt een scheidingsmuur. in theorie zouden hier nog branddeuren aan moeten, maar deze zitten aan de andere kant  ;)

Roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

DFS

We hebben de afgelopen weken in stukjes en beetjes verder gedaan met de loods. De vorm begint zich echt te vormen nu, werkt motiverend...

Work in progress by Sven De Fruyt, on Flickr

Work in progress by Sven De Fruyt, on Flickr

Work in progress by Sven De Fruyt, on Flickr

sdz1976

Mooi werk alweder  8)  8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1