Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

DFS

Een tweetal weken geleden voor een zeer zachte prijs een messing lokje kunnen kopen. In de komende maanden eens de motorisatie onder handen nemen, decoder, ruitjes, lichtjes enz...

New addition by Sven De Fruyt, on Flickr


Groeten

DFS

De zomermaanden in combinatie met een aankomende verbouwing laten wat minder tijd toe voor modelbouw.
Deze middag toch een tweetal uurtjes tijd gehad om de bodemplaat van de oude loods aan te passen naar een hoek van 6° tussen de sporen, resultaat van het meten en snijden

Roundhouse 2.0 (adapted to 6deg stall spacing) by Sven De Fruyt, on Flickr

Groeten


Ronald

Sven, ik heb 1 foto van jou gebruikt in mijn UP bouwdraadje op BNLS. Hoop dat je dat niet erg vindt, de credits staan erbij! :)

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92163.msg3222341947#msg3222341947

DFS

Hi Ronald,

Geen probleem, toch bedankt om te vermelden

Ronald

Graag gedaan, wilde het niet zomaar doen ;)

DFS

Na het leggen van de 1e decals op mijn Type 48 (ref mijn draadje "Junkworks") had ik zin om even wat anders te doen.

Ik ben dan maar verder gedaan de grondplaat van mijn loods aan te passen naar 6° (in plaats van de standaard 10°) en ook de basisplaat uitgezaagd voor de inspectie putten.

we kunnen binnenkort verder met het leggen van de eerste rails...

Model afternoln by Sven De Fruyt, on Flickr

DFS

Vanavond eens de 48 aan de kant laten liggen en wat verder gebouwd aan mijn depot baan.

The shops by Sven De Fruyt, on Flickr

Beetje zitten spelen met de oude loods te versnijden naar een meer UP correct model

The shops by Sven De Fruyt, on Flickr

The shops by Sven De Fruyt, on Flickr

Binnenkort eens nadenken hoe ik het verder ga afwerken naar de achtergrond toe. Zou daar namelijk nog een impressie van een backshop willen verwerken...

Moet binnenkort ook eens sporen kopen...

Tot devolgende alweer

DFS

Afgelopen weekend verder geprutst. De loodsen verder versneden om de sfeer van de loods in Cheyenne te proberen creeren

Building shops by Sven De Fruyt, on Flickr

Building shops by Sven De Fruyt, on Flickr

Ben wel tevreden van de grote raam partijen. Ze komen uiteraard wel nog in het toepasselijke UP rood...

Tot later alweer

DFS

Gisteren geen goesting in messingwerk of spuitwerk, dan maar verder geprutst aan de gevel van mijn nieuwe loods,

Update by Sven De Fruyt, on Flickr

Deze is nu op de volledige lengte en hoogte, zal mooi staan op de herbouwde baan

Update by Sven De Fruyt, on Flickr

DFS

Dit project ligt een beetje stil aangezien ik de achtergrond maar blijf uitstellen... Ik wil namelijk in de hoeken aan afgeronde achtergrond plaatsen maar weet niet goed welk materiaal hiervoor te gebruiken. Zou ik dit met karton (1mm) durven doen en dan de overgagangen uitplamuren?

Tips zijn welkom!

doomslu

In de doe-het-zelf kan je karton op rollen kopen, geen overgangen!
Ik heb dat bij mijn vorige baan toegepast.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

Laten drukken op Forex ?  Zie al.. bel .. li of zo ietske.
mvg,
Paul(ogic)

RobVille

Buigtriplex, verschillende diktes.
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

DFS

Bedankt voor de tips, ik bekijk de verschillende opties verder...

PeterVG

Op mijn Villeroux diorama heb ik in de 2 hoeken een uigeslepen kartonnen buis geplakt nadat ik ze met veel houtlijm ingesmeerd had ter versterking.
Daarna veel plamuren en dan krijg je zoiets. https://flic.kr/p/2mNQd7n