Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

Ronald


DFS

Ondertussen wat verder geschetst,

De twee modules onder een hoek van 95° geplaatst, geeft als resultaat een ongeveer 3/4 volledige loc loods.

Vooraan de bekoling toren probeer ik een spel element te verwerken i.v.m. rangeren voor aanvoer van kolen en afvoer van slakken.

Concept 2.1 by Sven De Fruyt, on Flickr


OlivierV

Sven is een gewone hoek niet makkelijker?
Geen half open inkijkloods meer? :)

Verder wel curieus!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Een gewone hoek is idd gemakkelijker, maar vind dit toch dynamischer

DFS

De geesten over de 2.0 versie rijpen stilaan verder, plan 2.2 (denk ik  ??? ) het voorgaande plan gespiegeld en recht getrokken zodat het in de hoek van mijn garage past. Ook eens een bocht voorgesmeten om het wat dynamischer te maken en ook om in de toekomst te kunnen voorzien voor een rondgaande baan in de garage.

UP engine terminal 2.0 by Sven De Fruyt, on Flickr

adrievans

Ziet er beter uit,natuurlijk en niet zo rommelig en volgepropt
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

RobVille

Ik zou niet alles in een hoek plaatsen, te massief.



Als ik je sporenplan zie, dan kun je de plaats van de loodsen spiegelen en de diepte van de loods aanpassen. In de rechterhoek kun je een werkplaats aan de schijf koppelen. De eerste plek in de loods kun je doortrekken en de rails laten aansluiten op een verdere loods. Een watertoren, seinhuis en doorgaande lijn met een spoorwegovergang maken het diorama compleet. Aan de linkerkant kun je de reeds bestaande gebouwen een plek geven. Hierdoor kan je de diepte van de module enigszins beperken. Tevens heb je dan een doorgaande lijn met twee opstelsporen. De sporen voor het onderhoud en de toegang naar de draaischijf is, in dit geval, alleen te benaderen via de oostzijde. Het is maar een opzetje, misschien heb je er iets aan.

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

DFS

Dag Rob,

Bedankt voor het meedenken, ik versta je opzet van 'te massief' maar dit is juist de bedoeling. De UP had nogal massieve locloodsen die op sommige plaatsen bijna volledig rond waren.  Ik laat alles nog wat verder bezinken in mijn hoofd...

RobVille

Juist ja, met massief bedoelde ik meer dat je niet alleen deze loodsen in een hoek projecteert maar in het landschap integreert, tenzij je geen rondlopende baan wilt met een geïntegreerd depot.

Je zoekt dus meer van dit -->







Lijkt me echt een uitdaging,

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

3rail

Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

DFS

Citaat van: RobVille op 16 maart 2022, 11:50:45 AM
Juist ja, met massief bedoelde ik meer dat je niet alleen deze loodsen in een hoek projecteert maar in het landschap integreert, tenzij je geen rondlopende baan wilt met een geïntegreerd depot.

Je zoekt dus meer van dit -->


Rob

Inderdaad,

Ondertussen de hoek van de garage nog eens opgemeten en het plan aangespast, we gaan de rechtse module oprekken naar 80 op 150, zal het net allemaal iets rustiger maken

Planning by Sven De Fruyt, on Flickr


DFS

Deze middag op het onverwachtse toch nog in Oostende geraakt. Na het zien van al dat moois ook eens terug in gang geschoten. Mijn depot baan 2.0 is officieel uit de startblokken...

UP depot 2.0 by Sven De Fruyt, on Flickr

Ook al eens zitten uittekenen in 1op1, ik denk dat ik voor 6° tussen de sporen zal gaan voor de locloods...

Tot de volgende dan maar weer

Ronald


DFS

Citaat van: Ronald op 11 juni 2022, 21:21:08 PM
Een bekende bouwwijze  :)

Inderdaad Ronald, beter goed gepikt dan slecht uitgevonden he :-)

Ronald

Zeker! Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeggen we hier  ;D

Ik volg! ;)