Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

DFS

Gisteren de ALCO PA-1 voorzien van gebruikssporen.

PA-1 Weathering by Sven De Fruyt, on Flickr

PA-1 Weathering by Sven De Fruyt, on Flickr

Ben er best tevreden over. Meer kan ik niet verwachten van een 'oude kas' uit een Athearn 'Blue box'...
M.a.w. hij is klaar om de dienst aan te vatten op de baan

PA-1 Weathering by Sven De Fruyt, on Flickr

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mahtoska1

Dit geeft de locomotief een meerwaarde om naar te kijken.

DFS

Citaat van: mahtoska1 op 01 mei 2020, 16:33:49 PM
Dit geeft de locomotief een meerwaarde om naar te kijken.

Bedankt, hij is alvast niet meer afgrijselijk om op te kijken...

Gisteren avond en vandaag aan een ander projectje begonnen dat al een jaar of 6 lag te wachten. Namelijk het superen en spuiten van de resterende 2 TYCO Operating hoppers. Ik had er hiervan al 3 in gebruik, dit brengt het totaal op 5 meer dan genoeg voor een depot baantje,

De slachtoffers:
TYCO operating hoppers - rebuikd by Sven De Fruyt, on Flickr

Voorzien van handgrepen, nieuwe koppelingen, ontdaan van belettering

TYCO operating hoppers - rebuikd by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot, primen en spuiten;

TYCO operating hoppers - rebuikd by Sven De Fruyt, on Flickr

TYCO operating hoppers - rebuikd by Sven De Fruyt, on Flickr

Een van de komende dagen de decals erop leggen,


DFS

Ah ja, voor wie zich afvraagt wat ik bedoel met 'operating hoppers' Klik op de foto voor een filmpje...

Test by Sven De Fruyt, on Flickr


evan

Leuk detail!

Ik heb trouwens ook zo een BLI SW7, maar heb de decoder vervangen want dat geluid klopt langs geen kanten en de rij-eigenschappen zijn echt brut.  Ook te zien op je filmpje.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Klopt. Ik heb dezelfde maar bij mij loopt het ding eigenlijk best mooi. Hij was lastig te temmen, dat wel. En ja, het geluid is eigenlijk erg slechgt en "electronisch". Toen ik mijn 0 schaal MP15 kocht bleek dat die precies hetzelfde geluid had... dus die gaat er in de toekomst uit.

Mooi filmpje!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Citaat van: evan op 02 mei 2020, 19:55:19 PM
Leuk detail!

Ik heb trouwens ook zo een BLI SW7, maar heb de decoder vervangen want dat geluid klopt langs geen kanten en de rij-eigenschappen zijn echt brut.  Ook te zien op je filmpje.

Citaat van: Ronald op 02 mei 2020, 22:49:15 PM
Klopt. Ik heb dezelfde maar bij mij loopt het ding eigenlijk best mooi. Hij was lastig te temmen, dat wel. En ja, het geluid is eigenlijk erg slechgt en "electronisch". Toen ik mijn 0 schaal MP15 kocht bleek dat die precies hetzelfde geluid had... dus die gaat er in de toekomst uit.

Mooi filmpje!

Is inderdaad de BLI SW7, de mijne is al een ouder model met de QSI decoder, deze is inderdaad best moeilijk af te regelen. (alhoewel er ook een deel aan de machinist lag in het filmpje, filmen met 1 hand en wat te ongeduldig enzo...)

DFS

Nu de baan al even verhuisd is naar onze nieuwe woonst speel ik al langer hoe meer met het idee om deze baan te herbouwen.

Dit was namelijk mijn eerste "serieuze" baan en er zitten toch een aantal "beginnersfouten" in. De baan is indertijd nogal organisch gegroeid en vooral de locloods komt 'te generisch" over en is vooral ook veel te klein voor de grootte van bekoling toren.

Daarom vandaag eens een concept geschetst voor de UP Depot jaren 50 versie 2.0

Concept UP Depot 2.0 by Sven De Fruyt, on Flickr

De bekoling toren (intertijd zelf gemaakt uit plasticard) ben ik nog steeds tevreden van, deze zou dan ook terug zijn plaats vinden op de baan.
De locloods zou veel imposanter moeten ogen zo (halfrond) en loopt rechts op de schets door in een halfrelief "Backshop".

We laten het idee nog wat verder pruttelen, misschien beginnen we eraan, misschien sterft dit baantje een stille dood...

Prettig weekend nog!


59erke

Waarom de loods niet nog een kwart draaien zodat niet enkel de achterzjde halfreliëf is maar ook een stuk van de zijkant. Laat deze dan nog open zodat je een doorkijk hebt in de loods. Zo maak je er in 1 klap iets unieks
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Ronald

Hmmmmmm....................................  ;D ;D ;D ;D

20200525_111725 by Ronald Halma, on Flickr

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

leuk draaischijfje, de rest is ook wel reusachtig interessant !  ;)

DFS

Citaat van: 59erke op 04 december 2021, 20:41:18 PM
Waarom de loods niet nog een kwart draaien zodat niet enkel de achterzjde halfreliëf is maar ook een stuk van de zijkant. Laat deze dan nog open zodat je een doorkijk hebt in de loods. Zo maak je er in 1 klap iets unieks

Hallo, mijn huidig baantje heeft zo'n open doorkijk in de loods, ik had echter voor mezelf beslist dit nooit meer te doen. Maar er begint toch niets te pruttelen om het weer in die richting aan te pakken

Citaat van: Ronald op 05 december 2021, 21:15:58 PM
Hmmmmmm....................................  ;D ;D ;D ;D




20200525_111725 by Ronald Halma, on Flickr

Inderdaad Ronald, jouw herbegin is voor mij een inspriratie/ motivator geweest om misschien, bij mij is het voorlopig nog een concept :-) ) aan mijn baan 2.0 te beginnen. Zoals aangehaald zal ik echter niet meer voor de Walthers loods kiezen daar deze de kort op de schijf staat en iets te generisch is en niet echt "UP Style"