Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

Peter

Pracht en indrukwekkend.
Ga dit draadje alvast blijven volgen.

PS: Heusden in de Limburg ne voorbij Beringen zeker (als je uit richting Antwerpen komt?)
Met vriendelijke groeten
Peter

Val-Rikard


DFS

Bedankt voor de toffe reacties!

Heusden als in Heusden/Destelbergen, bij Gent.

Inderdaad de bezoekers aan de expo 30 jaar MSA te Oostkamp hebben deze baan al gezien.
Sindsdien zijn nog wat kleine en grotere zaken aangepast.

O.A.
Het portiek op de draaibrug is opnieuw gemaakt daar deze beschadigd was geraakt bij het transport.
De stroomafname van de draaibrug is verbeterd. (we zijn er nog niet 100proc, maar we komen er).
De wasinstallatie is verder afgewerkt. (Die buizen voor de bekoling toren.)
De switch stands (wisselbedieningen) zijn geplaatst en werkend gemaakt, waardoor ze nu ook de stand van de wissel aangeven.


Groeten
Sven

RD25

Welkom en blijf ons verbazen met dit soort moois.


excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

loebaske


Martin Welberg

Hey nog een yank ! Welcome Sven..

Cedric

Ik ben blij dat je eindelijk eens je foto's op internet plaatst  :D
Mss ook nog eens extra detailfoto's van je coaling tower en locloods uploaden ? En je foto's van de bouw ervan in verschillende stappen  ;D
Zijn toch wel pareltjes van zelfbouw

PS Je lampen in je loods branden niet  :o ;D ;) :D :D :D

Metpetergaathetbeter

Sven, ik zond je een bericht ; zie mijn berichten

Groeten Peter ;)

DFS

Haha, Cedric, mijn lampen, ... vandaag nog aan zitten prutsen, voorlopig opgelost met een battery pack tot de bestelling toekomt  ;D



Voor de rest vandaag mijn zolder wat opgeruimd, de sporen nog eens gekuist, (o.a. in de loods), want dat was al weer geleden van de expo in mei...
Daar ik de foto's trek met mijn smart Phone zijn die niet altijd even zuiver voor mooie detail foto's, maar wie weet daagt er zondag iemand op met een goede camera  ::)
Hieronder nog wat sfeer foto's met de gsm dan maar:


Mijn twee FEF 3's staan klaar voor vertrek.



Een detail van de afvoer installatie van de 'cinders' (slakken/as)


Vorige week ook mijn Challenger eindelijk kunnen onder handen nemen. (Was beetje een probleem kindje)
De wielen goed gereinigd, Extra sleepcontactjes eronder gestoken (Tja tis nen oudere Rivarossi, maar wel al met de RP25 wieltjes).


Terwijl we bezig waren, het interieur wat opgeleukt, een laagje verf, wat stoeltjes gemaakt met restjes plasticard en de 'crew' voelt zich al veel beter thuis:


Deze loc was ook het slachtoffer van een van mijn eerste weathering experimenten, wat helaas niet 100proc voldoening gaf... Gelukkig de mislukte weathering grotendeels kunnen verwijderen met (veel) wattenstaafjes gedrenkt in thinner. En opnieuw geweatherd. Deze keer veel tevredener met het resultaat:




Dit was het weer voorlopig.
Hopelijk vind ik in de komende weken wat tijd om de shop en het power house verder af te werken, maar eerst nog ergens stoppen om plasticard de komende dagen...


sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1


DFS

Citaat van: milocomarty op 16 januari 2015, 01:05:42 AM
As en slakken we erg aan de witte kant...verder een mooi depot..

https://www.flickr.com/photos/eddie-chicago-railfan/15293163648/

Ja ik heb daar ook al een paar keer over getwijfeld. Ik denk eraan om het eventueel een zwarte washing te geven zodat het wat minder fel wordt. Het is nochtans echte as uit de open haart... had dat ergens eens gelezen als tip.

Gisteren leuke middag gehad, paar spoorvrienden over de vloer gehad voor een kleine rij en foto middag. Er is wat Pennsylvania materiaal op bezoek geweest, en zelf een Belgische Type 12  ;)

De foto's volgen later nog

Cedric

Ik was er gisteren ook bij en had mijn fototoestel met statief mee  :) 

Ziehier de foto's:

Vreemde eend in de bijt ! Sven zijn materiaal is voornamelijk UP, er was ook nog wat materiaal van de Pennsylvania Railroad (PRR). Allemaal typisch Amerikaans natuurlijk, met uitzondering van deze:




Detail van de coaling tower, deze is volledig zelfbouw !








PRR GG1=> beest van een machine !

Voor meer info zie oa:
http://en.wikipedia.org/wiki/PRR_GG1

Line up van stomers:


Let vooral op de afmetingen van de 12 die op zich al geen kleine machine is tov de Challenger en Big Boy  :P ::)

Het depot gebouw is aan de ene kant open, zodat je het mooi gedetailleerde binnenwerk kan bewonderen:








evan

Knap sfeertje :)

De Belgische 12 past best in het rijtje ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DFS

Afgelopen dagen nog wat kunnen verderwerken.

Eerst de achterste muur van mijn shops gemaakt. Zoals eerder vermeld is deze een kitbash van een Whalters kit.
De achterste muur zal enkel te zien zijn door de ramen van de voorste, en omdat ik niet genoeg raamprofieltjes had heb ik dan maar kopies op dik papier genomen, dan de raampjes uitgesneden, vervolgens geschilderd aan twee zijdes tegen het krom trekken, en tot slot ze met 'Cristal Clear' op doorzichtige plasticard geplakt.
De gevel zelf is een kalkering van de voorgevel op slaters baksteenplaat. dan de raamopeningen uitgesneden, en mijn zelfgemaakte raampjes ingeplakt.
Met wat foto's wordt het wel duidelijker;













dan nog een fotoke van het geheel, op de voorgrond de 'shop's' op de achtergrond de 'power house' (halfrelief)