Modelspoor, praktijk > Ooit zal het klaar zijn...

Union Pacific depot jaren 50

(1/43) > >>

DFS:
Goede avond allen,

Na lange tijd rond te toeven als spion op het forum toch eens de stap gezet naar een account.
Bij deze ook een kijkje op mijn baan.

Zoals de titel doet vermoeden, mijn baan heeft als thema een Union Pacific depot in de jaren 5O.
De totale lengte (zonder fiddle yard) is 3m40. De baan bestaat uit 3 segmenten, met daarop een centrale 'eye catcher'.

Het rechtse segment heeft de draaischijf met locloods. De draaischijf is zelfbouw.
De locloods een Whalters kit, door een miscalculatie over de grote van deze kit was ik genoodzaakt om een stuk eraf te 'snijden' waardoor ik een inkijk had in de loods. Dit was een geluk bij een ongeluk want hierdoor kon ik een interieur plaatsen.

Bijna net zo imposant als de big boy's, Challengers, en andere loc's waren de gigantische 'coaling towers' de UP gebruikte om deze bevoorraad te krijgen. Vooral deze van Cheyenne, Laramie, Ogden, spraken tot mijn verbeelding.
Dus de 'eye catcher' van het centrale segment was snel gekozen.
IHC heeft in de 80er jaren nog een kit gemaakt naar het 'voorbeeld' van Cheyenne, maar deze is op heden
niet meer te vinden, tenzij aan soms belachelijke prijzen op ebay...
Dus dan maar foto research, vertaald naar een plan op papier, en begonnen met zelfbouw

Het laatste (linkse) segment was vooral bedoeld als wisselstraat om van 6 parallelle naar 3 te gaan voor de fiddle yard. Na lang twijfelen en denken, toch besloten om hierop nog wat gebouwen te zetten om de boel wat aan de kleden.
Links vooraan zie je een 'shop'. Welke weet ik nog niet. (Wheel, Engine, ...) op de achtergrond, een half rielief power house. Beide gebouwen zijn een kit bash van een whalters kit en uiteraard nog niet af.

Wat moet er nog gebeuren? Euch de lijst is lang,
- Motoriseren draaibrug.
- Afwerken gebouwen.
- Afwerken scenery met o.a. grass master.
- Super detaillering hier en daar.

Voila, dit zou moeten goed zijn als 'intro', Ik zal in de toekomst nog wat updates posten, Maar door mijn job kan dat in perioden veel zijn, en andere perioden zeer kalm.

goede avond nog

Sven

mark7758:
Welkom en blijf ons verbazen met dit soort moois.

Metpetergaathetbeter:
Sven, welkom hier op het forum ! Alvast veel plezier en hopelijk steek je hier nog wat op !

Leuke baan en thema heb je daar !

Groeten Peter ;)

PS het welke Heusden ?

Rangeerduivel:
Welkom op ons forum Sven,
brengt meteen eens wat variatie in het merendeels Belgische thema

;)

Bolje:
Welkom Sven op dit mooie forum.
Mooi werk ook trouwens!
Blijven posten zou ik zeggen. ;)

Navigatie