Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

James May's toy stories special

Gestart door Snobby Crash, 10 januari 2015, 12:55:49 PM

Snobby Crash

Op zender 8 net gekeken naar een wedstrijd gekeken van een race met verschillende treinen in schaal HO over eenafstand van 16 km tussen twee Barnstaple en Bidefort...

Was de moeite, misschien even kijken of er nog herhalingen zijn...

Geert

Klaas Zondervan

Ik heb hem twee weken gelden gezien op Discovery.
Moet ook ergens op youtube te vinden zijn.

Jurgen

Is ook al een vrij oude aflevering.

Blijkbaar zijn er 2 pogingen geweest waarbij de eerste mislukt is. Hier zijn dan ook twee verschillende afleveringen over gemaakt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

HYA

Check.

Was best wel amusant.
Die modeltrein aandreven door een waterstofcel vond ik toch wel knap.
Deze aangedreven door alcohol gewonnen uit zuurkool grappig, immers na enkele meters al ontploft.

24.000 meter spoor aan pakweg 10€ /m ... 240.000 € ... Het mocht blijkbaar iets kosten!

Rangeerduivel

10€ per lopende meter is wel héél duur!
Waar koop jij jouw rails? ::)
Of een nulletje teveel getikt? :D :D

;)

Snobby Crash

Het traject was 16 km en er lagen twee sporen dus is 32 km spoor,
Hornby was dacht ik sponsor, dus stel,datnze de sporen leveren aan
1 euro/m zit je alsnog aan 32.000 euro !

Leuk bedrag !

Trouwens wat met de gebruikte sporen.... Misschien werden de toeschouwers daar
achteraf wel beter van he !

Geert

TBCédric

Ikzelf niet heb de filmpjes op youtube gezet, maar ik heb er wel een mooie playlist van gemaakt zodat het in één keer te zien is, mooi op volgorde.

Hier is de link:

https://www.youtube.com/user/bestboyfast/playlists
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Cedric,

Blijkbaar zijn ze bij Little Dot Studios niet zo opgezet met jouw initiatief! :D :D

;)

bellejt

waren leuke uitzendingen die ik reeds jatren geleden heb gezien via sateliet tv.Hij heeft zo een ganse reeks over speelgoed van vroeger.

SuSke

Citaat van: Snobby Crash op 12 januari 2015, 06:52:37 AM
Het traject was 16 km en er lagen twee sporen dus is 32 km spoor,
Hornby was dacht ik sponsor, dus stel,datnze de sporen leveren aan
1 euro/m zit je alsnog aan 32.000 euro !

Leuk bedrag !

Trouwens wat met de gebruikte sporen.... Misschien werden de toeschouwers daar
achteraf wel beter van he !

Geert

Sterk vermoeden dat die 16km niet in een keer werden volgelegd met sporen, maar stuk per stuk werden "doorgelegd". Achter de trein opgebroken en voor de trein terug gelegd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

moeten al niet meer kijken op you tube  >:( >:(

bellejt

neehoor was allemaal besproken en gelegd door vrijwilligers.De eerste keer is het mislukt door pech en regen.In zijn programma's heeft hij altijd sponsors die dit willen bekostigen.Kijk al jaren naar de uitzendingen en af en toe is er ook een "the making" waar je alles achter de schermen ziet.Denk maar niet dat dat op een pikje tot stand komt hoor.Soms is het maanden (jaren) voorbereiding.Hij heeft er ook nog met een scalextrics autoracebaan en een airfix levensgroot model van de spitfire.

philippe_007

Citaat van: LS Models op 12 januari 2015, 07:35:19 AM
Ikzelf niet heb de filmpjes op youtube gezet, maar ik heb er wel een mooie playlist van gemaakt zodat het in één keer te zien is, mooi op volgorde.

Hier is de link:

https://www.youtube.com/user/bestboyfast/playlists

Tja,
had je nu aan zijn familie gevraagd dat jet het mag publiceren he.....

TBCédric

Citaat van: philippe_007 op 12 januari 2015, 20:04:18 PM
Citaat van: LS Models op 12 januari 2015, 07:35:19 AM
Ikzelf niet heb de filmpjes op youtube gezet, maar ik heb er wel een mooie playlist van gemaakt zodat het in één keer te zien is, mooi op volgorde.

Hier is de link:

https://www.youtube.com/user/bestboyfast/playlists

Tja,
had je nu aan zijn familie gevraagd dat jet het mag publiceren he.....

Flip, de filpjes zelf heb ik niet geüpload, heb ze alleen in een afspeellijstje gegoten. Heb er zelf al een tijdje niet naar gekeken.  ;)  :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.