Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

I11-slepen

Gestart door Houdini, 09 januari 2015, 11:24:05 AM

Houdini

(bijna) dagelijks zie ik een reeks 18 met een hele sleep I11jes rijden (Oostende- Eupen was dat vroeger, nu nog veronderstel ik).
Weet er iemand waarom er op regelmatige basis één extra ANDER rijtuig (I10?) aan die sleep wordt toegevoegd? Ik kan me niet voorstellen dat er niet genoeg I11-rijtuigen zijn....

Jurgen

Citaat van: Houdini op 09 januari 2015, 11:24:05 AM
Ik kan me niet voorstellen dat er niet genoeg I11-rijtuigen zijn....


Tja, stel je eens voor dat dit toch het geval kan zijn...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Houdini

Citaat van: Jurgen op 09 januari 2015, 11:28:17 AM
Citaat van: Houdini op 09 januari 2015, 11:24:05 AM
Ik kan me niet voorstellen dat er niet genoeg I11-rijtuigen zijn....


Tja, stel je eens voor dat dit toch het geval kan zijn...

Is het dan niet eenvoudiger gewoon volledige slepen I11 klaar te zetten? En, in geval van tekorten, een sleep met alle andere rijtuigen?

Jurgen

In theorie zou dat kunnen, maar in praktijk staan die I11-stammen op verschillende plaatsen afgesteld klaar voor de dienst waarvoor ze bestemd zijn.
Als er dan 1 rijtuig moet vervangen worden omwille van welke reden dan ook, dan is het makkelijker om een beschikbaar rijtuig uit de onmiddellijke omgeving te nemen waardoor er dus soms een I6 of I10 kan gebruikt worden. Voordeel is dat de trein op korte termijn toch met eenzelfde capaciteit kan vertrekken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Houdini


OlivierV

#5
Komt er nog bij dat zowel i10 als i6 dag van vandaag getrokken en geduwd mogen rondrijden. Want op de verbinding Antwerpen - Oostende heeft lang een stam rondgereden met 18² - 4x i10 - 3x i11 -1x i11 stuurstand. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 09 januari 2015, 15:25:43 PM
Want op de verbinding Antwerpen - Oostende heeft lang een stam rondgereden met 18² - 4x i10 - 3x i11 -1x i1 stuurstand. ;)


Speciale combinatie!  ;D

Een I11-stuurstand bedoel je dus.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.