Z met 3d oplossing;

Gestart door AGP3D, 06 januari 2015, 16:57:54 PM

AGP3D

 Dag allemaal,

Hier met 3D (nog in test)

Reeks 22.



A.

mdvholland

Fraai!

Wat zit er onder de kap?

En wat zien we daarachter? reek 53?

groetz
Matthijs

AGP3D

Hallo,

Onder de kap zit .....een rode BR motor. Nog niet bovenleiding.
En daarachter is een 63 reek. Maar niet mooi genoeg, juist nu voor de vuilsbak.

André. (Franstallig dus sorry met mijn vlaams ben ik)

mahtoska1

Dat is zeer mooi. Dat opent wel perspectieven.

Andre, welke diesel lokomotieven hebben jullie in de pijplijn?
Gaan jullie deze kappen verkopen?

Ik zou graag de M2 rijtuigen ontwerpen in schaal Z, maar ik weet gewoon niet hoe ik daar moet aan beginnen. Wat ik wel al heb is een versie van Google Sketchup. Maar daar is het dan ook bij gebleven.

Is er toevallig iemand bezig met de M2 rijtuigen in schaal Z?

AGP3D

Z schaal  armer dan N met NMBS modelen.  :'(


M2 in Z getekend zijn maar nog niet geprint. Op einde misschien een slecht resultaat ??? Wij wachten.

Ik houd niet van Sketchup. Om te beginen, beter "123D Design " is.

André.

mdvholland

Hallo André en anderen,

Ik vind het er fraai uit zien en ik ben benieuwd naar het vervolg!

Onlangs kocht ik op Shapeways een kap van de NS 1800:



http://www.shapeways.com/model/1159608/ns-16-17-1800-1-220.html

Hij is er ook in de uitvoering van de SNCF (BB7200) en is al door iemand heel fraai geschilderd:




Nu nog een passend onderstel.... Ik ben nog op zoek naar een betaalbare AZL GP30 of MTL GP7. Dit zijn fijn rijdende treinen en de chassis passen behoorlijk goed qua as-afstand en lengte tussen de draaistellen.

Daarna nog eens kijken hoe ik de kap fraai kan schilderen. Luchtpistool bezit ik niet...  :-\

groet
Matthijs

AGP3D

Hallo Matthijs,

Zeer mooi !

Wat  AZL GP 30 en MTL GP 7 zijn ?

André.

loebaske

Denk dat altijd ramen, ruitenwissers enz enz het probleem is met zo modellen...of ben ik verkeerd...

JC2180

Citaat van: loebaske op 09 januari 2015, 20:18:15 PM
Denk dat altijd ramen, ruitenwissers enz enz het probleem is met zo modellen...of ben ik verkeerd...

In onze schaal spreken we enkel van opportuniteiten en oplossingen, niet van problemen  ;D ;D
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Havoc

CiteerWat  AZL GP 30 en MTL GP 7 zijn ?

ALZ = American Z-Lines
MTL = Micro Trains

GP 30 = EMD GP30: amerikaanse BB diesel
GP 7 = EMD GP7 amerikaanse lijn/rangeer diesel
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: loebaske op 09 januari 2015, 20:18:15 PM
Denk dat altijd ramen, ruitenwissers enz enz het probleem is met zo modellen...of ben ik verkeerd...
Op deze schaal kan je glas simuleren met Micro-Crystal Clear

mdvholland

hallo André, Johan (Havoc) heeft gelijk, AZL is een Amerikaanse producent van fraaie Z-spoor modellen naar USA voorbeeld (gemaakt in China, dat dan weer wel...  ;D )

Ik heb zelf GP30 en een GP38-2 van AZL, ze zijn niet alleen heel fraai en fijngedetailleerd uitgevoerd, ze rijden ook rustiger en fijner dan de meeste M*rklin modellen. Ik heb nagemeten dat de GP30 het best past. De GP7 en GP9 schijnen qua chassis identiek of vrijwel identiek te zijn. Probleem is alleen dat het chassis te hoog is voor de kap van de NS 1800. Daarvoor moeten beugeltjes en printplaatje worden verwijderd. Dat moet denk ik zonder problemen lukken, maar mijn huidige model wil ik daar niet voor gebruiken. Dus ik zoek eigenlijk nog een chassis zonder kap of met een beschadigde kap tegen een vriendelijke prijs, wie er nog een heeft liggen..?  8)

Plaatjes zeggen meer dan woorden:




groet,
Matthijs



AGP3D

#12
Hallo

Nog een beetje Z met 3 D.







Groet!

AGP.

ACFI


Gerolf

Die kappen zien er héél goed uit  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw