Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Diesel Tanken

Gestart door GVL, 06 januari 2015, 12:50:26 PM

GVL

Dank je, Arnaud.
Weer een stapje verder.  De verharding is geschilderd in een bruine tint zodat het uitzicht van iets oudere beton ontstaat.  Daarna zijn de verschillende elementen definitief bevestigd – de keet, de grote en de kleine tank.  Omdat ik het kleurenpallet op mijn baan beperkt en eerder warm wil houden, is die laatste uitgevoerd in wit (ipv blauw in het echt).  Aan de verwering moet nog verder gewerkt worden.
Er zijn ook een aantal bijkomende leidingen geplaatst.  Hoe ze precies lopen, heb ik ten dele moeten gissen omdat de foto's van Steenbrugge niet 100% duidelijk zijn op dat gebied. De witte leiding boven de grote tank vertrekt net buiten de kuip uit de grond.  Vanuit de kleine tank lopen 2 buizen – één gaat de grond in (kant spoor) en één zal in het pomphuis verdwijnen.



Groeten.

Michael

Gino een prachtig staaltje modelbouw, trapje met de leuning vind ik mooi geworden, ook het gebouwtje rechts ziet er knap uit. De witte tank keurig en subtiel geweatherd. De grote tank mag van mij wel iets meer verouderd, maar je schreef al dat het nog niet klaar was. Tot hier ziet het er een mooi tafereeltje uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 14 maart 2015, 22:14:59 PM
Super, Gino !
nee Jean diesel ! Hoe zo iets vuil zo prachtig mooi kan zijn !  ;D

Gerolf

Heel knap tot nu toe  8)
Ik kom er waarschijnlijk wat laat mee op de proppen, maar ik dacht dat zo'n vergaarbak de volledige inhoud van de tank moet kunnen bevatten. Mij lijken de muurtjes wat laag ...  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 15 maart 2015, 08:39:01 AM
, maar ik dacht dat zo'n vergaarbak de volledige inhoud van de tank moet kunnen bevatten. Mij lijken de muurtjes wat laag ...  :-\
die hoogte kan volgens de tijdgeest waarin de baan gesitueerd is sterk afwijken, 30 jaar geleden golden niet dezelfde milieunormen, trouwens is er een wereld van verschil tss het noorden en het zuiden van het land, vroeger en nu nog steeds ! Daar kan nog veel meer dan hier in Vlaanderen ! Op enkele uitzonderingen na dan......
Groeten Peter ;)

vyncky

Citaat van: Gerolf op 15 maart 2015, 08:39:01 AM
Heel knap tot nu toe  8)
Ik kom er waarschijnlijk wat laat mee op de proppen, maar ik dacht dat zo'n vergaarbak de volledige inhoud van de tank moet kunnen bevatten. Mij lijken de muurtjes wat laag ...  :-\

Klopt volledig Gerolf!
Of de muurtjes te laag zijn, moet Gino eens de volumes rekenen ;)

Nog 'n tipje ;) Men plaatst ook een regenputje of goot met roosters in die bak.  Wanneer het regent loopt deze anders vol. Meestal staat er ook een klein pompje in de buurt.

Verder ziet het er netjes uit, doe zo verder  :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michael

Dat regenputje is dan weer handig als de tank lekt, dan is de bak altijd groot genoeg om de inhoud van de tank op te vangen, het teveel en de rest lopen immers weg via het regenputje.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

GVL

Dank voor jullie reacties.
De inhoud van de kuip heb ik inderdaad nagerekend en ik kom uit op een halve tank, wat aan de lage kant is.  Tegenwoordig zou de opvangbak verplicht de volledige tankinhoud moeten bevatten maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat in Steenbrugge het geval was.  Wellicht diende de bak om de schade te beperken eerder dan te voorkomen.
Bij de hoogte in model heb ik me laten leiden door het trapje (de kuip in het echt was 4 treden hoog).  Verder is op de foto's te zien dat de bovenkant van de kuip ongeveer samenviel met de onderkant van de tank.  Zo ook bij mijn installatie.
Regenwaterafvoer heb ik niet teruggevonden maar ik kan me moeilijk voorstellen dat deze betonconstructie waterdicht was (oa leidingen door de opstaande rand).
Groeten.

OlivierV

Het is erg knap geworden Gino!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

GVL

Bedankt Olivier.

Het pomphuis staat er ondertussen.  Een simpel bakstenen gebouw waaraan enkele details toegevoegd zijn.  Het zwaailicht is van Details West.



Aan de andere kant van de tank zijn nog wat kleinere elementen geplaatst – de kast met de blusapparatuur, enkele vaten en een roestige container.  Niet te veel omdat ik beducht ben voor te veel 'rommel'.



Het laatste onderdeel van de installatie wordt een losplaats voor tankwagens, een stuk verharding met de nodige slangen en leidingen.

Groeten.

OlivierV

Wederom zeer knap Gino, komt er ook eventueel een mogelijkheid dat er met bv een tankwagon kan gelost worden, om die tankvloeistof dan achteraf weer in locs te gieten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 21 maart 2015, 17:43:07 PM
Wederom zeer knap Gino, komt er ook eventueel een mogelijkheid dat er met bv een tankwagon kan gelost worden, om die tankvloeistof dan achteraf weer in locs te gieten.

Citaat van: GVL op 21 maart 2015, 17:39:22 PM

Het laatste onderdeel van de installatie wordt een losplaats voor tankwagens, een stuk verharding met de nodige slangen en leidingen.

Groeten.


::) ::) ::)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 21 maart 2015, 18:04:40 PM
Citaat van: OlivierV op 21 maart 2015, 17:43:07 PM
Wederom zeer knap Gino, komt er ook eventueel een mogelijkheid dat er met bv een tankwagon kan gelost worden, om die tankvloeistof dan achteraf weer in locs te gieten.

Citaat van: GVL op 21 maart 2015, 17:39:22 PM

Het laatste onderdeel van de installatie wordt een losplaats voor tankwagens, een stuk verharding met de nodige slangen en leidingen.

Groeten.


::) ::) ::)
Oepsie. Ik dacht dat het over vrachtwagens ging met tankvloeistof.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Over die opvangbak zou ik mij niet te veel zorgen maken Gino , hier in Mol is er zelfs geen opvangbak.  ;)







Ik heb er nog foto's van , indien interesse..... ;)