Diesel Tanken

Gestart door GVL, 06 januari 2015, 12:50:26 PM

rixke rail

Mijn poging tot dieseltank. Ik lees het wel, als het op niets trekt :



Nu terug aan Gino.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

Citaat van: rixke rail op 25 januari 2015, 16:45:02 PM
Mijn poging tot dieseltank. Ik lees het wel, als het op niets trekt
eigenlijk is dat niet de juiste instelling, als je iets plaatst riskeer je kritiek, het eerst zelf.....laat ik jezelf invullen  ;)

marc goovaerts

Stom vraagje misschien.... Riskeert die zonder zijdelingse ondersteuning onderaan niet weg te rollen ?

rixke rail

#33
Marc, in mijn handtekening staat volgend citaat :
CiteerStel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
;)

Om uw vraag te beantwoorden : hij ligt op betonnen (izomo) voeten, echter net niet te zien op de foto.
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : @ Peter : ik heb zo mijn redenen om deze relativerende woorden te posten !  ;)
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loebaske

is een begin Rixke, al doende leerd men...

GVL

Dank voor jullie reacties en input.

Begonnen met de dieseltank.  Als basis heb ik een tank van Knightwing genomen die ik vertimmerd heb tot een exemplaar van,omgerekend, 75000 liter.  Het leidingwerk wordt alleszins sterk vereenvoudigd weergegeven.  Na het schilderen zal de tank een plaats vinden in een betonnen kuip.



Op mijn  foto's van de installatie in Steenbrugge (van 15 jaar geleden) staat een kleinere blauwe tank die dwars tussen de dieseltanks en het pomphuis geplaatst is.  Op latere beelden komt die niet meer voor.  Uit de foto's kan ik moeilijk uitmaken of en hoe deze tank in verbinding stond met de witgrijze mazouttanks.  Weet iemand wat de functie van de blauwe tank geweest kan zijn?

Groeten.

loebaske

#36
 WAUW Gino is dat mooi   pure klasse  8)

Je bedoel die blauwe tank op je twee foto's? ik vind het ook raar en bij mijn weten is blauw de kleur voor gaz, waarvoor/wat dien het als dit een gaz tank is??

RD25

Citaat van: GVL op 06 februari 2015, 21:30:49 PM
Dank voor jullie reacties en input.
(...)
Op mijn  foto's van de installatie in Steenbrugge (van 15 jaar geleden) staat een kleinere blauwe tank die dwars tussen de dieseltanks en het pomphuis geplaatst is.  Op latere beelden komt die niet meer voor.  Uit de foto's kan ik moeilijk uitmaken of en hoe deze tank in verbinding stond met de witgrijze mazouttanks.  Weet iemand wat de functie van de blauwe tank geweest kan zijn?

Groeten.

Hallo Gino,

NMBS/SNCB het tank in verven blauw voor perslucht, on de photo, blauw verbleekt de wegens ruw weer    8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

ward

Gino, prachtig staaltje modelbouw.
Ik kijk alvast uit naar het vervolg!

Grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

GVL

Dank voor jullie input.  Perslucht lijkt me iets aannemelijker dan gas maar de afmetingen zijn relatief groot voor een persluchttank?

De grote tank is ondertussen geschilderd en voorzien van de labels.  Die heb ik gedrukt op dun zelfklevend papier en na het aanbrengen verzegeld met 2 laagjes matte lak.  Er volgt nog een lichte verwering.



Groeten.

jean-luc

Als ik dat zie dan wil ik dringend werk maken van die bouwset van Artitec.

Tijd?

GVL

Work in progress,  deze opstelling. 
Ben begonnen met de kuip voor de dieseltank en de verharding rondom de gebouwtjes.  Links staat een jeugdwerkje dat dienst doet als provisoir pomphuis (de definitieve versie wordt een nieuwe constructie).  De kleine 'persluchttank' is een verkort exemplaar van Walthers dat nog van de nodige buizen voorzien moet worden.  Langs de tank loopt een greppel met afdekstenen waarin zich de vulleidingen bevinden.



Groeten.

Cozzy

erg geslaagd! 8)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

GVL

Dank, Tom.
Er is nog wat werk aan.

arnaud

Mooie!
En welke kwaliteit van verwerving en patina...
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen