Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Model 2014

Gestart door doomslu, 05 januari 2015, 20:50:33 PM

doomslu

Nog voor er een model op de markt komt worden er oeverloze discussies gevoerd of de streep wel op de juiste plaats staat en de correcte ronding heeft. Kritisch zijn we wel, en dat mag natuurlijk.

Als we dan eindelijk eens ons gedacht mogen zeggen tegen de fabrikanten, dan zijn we plots nergens meer te bekennen.  :(
Momenteel zijn er nog erg weinig mensen die hun stem hebben uitgebracht voor de verkiezing van het model van het jaar.
Meedoen zou ik zeggen!

Ik weet uit ervaring (we geven de 'diploma's aan de winnaars in Nürnberg) hoe belangrijk de fabrikanten deze verkiezingen vinden, want ze zijn tenslotte de stem van de klant.

Stemmen doe je op de website. Je mag jouw buikgevoel laten spreken!  :)

Commentaren mogen gerust hier.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Er er ergens een overzicht van de modellen te vinden ? Ik ben net gaan kijken en die lijsten zeggen me niets. Zelfs van de modelbanen ken ik er maar enkele bij naam, het zal wel aan mij liggen maar ik vergeet snel namen van banen.
Aangezien ik enkel N rij en bijgevolg enkel die modellen echt bekijk die bij mijn thema passen is er niets bij dat ik echt ken. ik zou wel willen stemmen maar om nu al die modellen terug te moeten opzoeken zie ik niet zitten. Fotokes zouden helpen bij het stemmen, zo kan iedereen een stem uitbrengen aan de hand van de foto's, waarschijnlijk ga ik de modellen wel herkennen uit de reportages in MSM als ik een foto erbij zie.
Het zal wel aan mij liggen of mijn schaal. ;)

dgrr57

Citaat van: Dirkh op 05 januari 2015, 21:04:20 PM
Er er ergens een overzicht van de modellen te vinden ? Ik ben net gaan kijken en die lijsten zeggen me niets. Zelfs van de modelbanen ken ik er maar enkele bij naam, het zal wel aan mij liggen maar ik vergeet snel namen van banen.
Aangezien ik enkel N rij en bijgevolg enkel die modellen echt bekijk die bij mijn thema passen is er niets bij dat ik echt ken. ik zou wel willen stemmen maar om nu al die modellen terug te moeten opzoeken zie ik niet zitten. Fotokes zouden helpen bij het stemmen, zo kan iedereen een stem uitbrengen aan de hand van de foto's, waarschijnlijk ga ik de modellen wel herkennen uit de reportages in MSM als ik een foto erbij zie.
Het zal wel aan mij liggen of mijn schaal. ;)

Index van 2014 staat toch in MSM 143  ;)

SuSke

Citaat van: doomslu op 05 januari 2015, 20:50:33 PM
...Als we dan eindelijk eens ons gedacht mogen zeggen tegen de fabrikanten, dan zijn we plots nergens meer te bekennen.  :(
Momenteel zijn er nog erg weinig mensen die hun stem hebben uitgebracht voor de verkiezing van het model van het jaar.
Meedoen zou ik zeggen!

Ik weet uit ervaring (we geven de 'diploma's aan de winnaars in Nürnberg) hoe belangrijk de fabrikanten deze verkiezingen vinden, want ze zijn tenslotte de stem van de klant.

Stemmen doe je op de website. Je mag jouw buikgevoel laten spreken!  :)
...

Voilà sè, mijn keuze is gemaakt in de lijst

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

In MSM 143 staat in welk nummer je die modellen en modelbanen kan vinden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Allemaal goed maar ik heb niet alle MSM nummers, alleen een selectie waar er artikels in staan die me nuttig lijken  :-[
Sorry Luc maar mijn beperkt budget gaat meer naar materiaal om de baan af te werken dan naar boekjes die na het lezen op een rek belanden om daar stof te vergaren.

OlivierV

Enkele dagen geleden ook gestemd. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BD1701

voila ook ik heb mijn stem reeds uitgebracht, hopelijk win ik nu ook eens iets (hihi)
 

Michiel

Aaargh! Er zijn te veel schitterende modelbanen om tussen te moeten kiezen. Vreeeeeselijk!

....maar ik heb gekozen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vyncky

gestemd!


Is het mogelijk om de volgende keer plaatjes bij het onderwerp te zetten, dat maakt de keuze iets gemakkelijker :D

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

Citaat van: vyncky op 06 januari 2015, 22:40:33 PM
gestemd!


Is het mogelijk om de volgende keer plaatjes bij het onderwerp te zetten, dat maakt de keuze iets gemakkelijker :D

Yannick
Ik zal er aan denken, maar eigenlijk is het de bedoeling dat de lezers (met een kort geheugen) nog even jaargang 2014 doorbladeren...

En dan nog een bedenking... als je je model (of baan) X niet meer herinnert, zal het ongetwijfeld jouw favoriet niet zijn, zeker?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer


Zofman

Ik heb ( ben) goed gestemd  :)
Jan
Stationschef van de SaA-Bahn

https://youtube.com/@Zofman_Marklin_modelbaan