Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 12 oktober 1974, 06:17:03 AM
Hopelijk kan ik de barsten goed camoufleren eens het boeltje aaneengelijmd wordt.
gevolgen van een aardbeving ; Italie is daar toch gevoelig aan  ;)

Steam.N

Citaat van: SuSke op 12 oktober 2017, 16:45:47 PM
.. nu nog water in het geheel met wat naakte Romeinen of kwam daar nu wat anders in zwemmen... :) ;)

Tja, Frans ... We moeten het hier wel deftig houden , hé  ::)
Of er iets anders in zwemt ?  Moet ik onderzoeken ... Historische geschriften waren wat dit betreft niet erg duidelijk  ;D

De vloerplaat is deels hersteld: één afgebroken stuk hangt er terug stevig aan.
Met het andere stuk wacht ik tot de samenstelling wordt vastgezet, want met de vele manipulaties zou het tóch terug afbreken.
Ik maak er geen probleem van: komt goed.

Op dit ogenblik worden de vloertegels verder gelegd.  (mijn dringendste 1:1 werkjes zijn afgewerkt, dus ik kan hier terug aan de slag  ;) )
Straks vierde muur gieten.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Ondanks nog enkele 1:1 onderbrekingen is het vloertje gelegd.  Oef  ;)



Ik kan aan de volgende muur starten.
Deze namiddag gegoten, dus het krassen mag beginnen  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Het blijft knap !

In mijn jeugd (lang geleden dus) las ik in Airfix magazine eens over een school waar ze mensen opleiden voor het maken van museummaquettes.
Misschien een nieuwe carrièremogelijkheid ?

En hoeveel kraspennen en stofmaskers heb je al versleten ?

Chrisrail

#589
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Chris, heb je te veel in de albums van "Alex bij de Rode Oortjes" zitten snuisteren ?  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#591
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Ah, Spartacus ...

Ik er iets van kennen?  Neen, van horen zeggen ...   ::)
Echt waar  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#593
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

just4fun

Citaat van: Steam.N op 15 oktober 2017, 12:15:41 PM
... naakte ...
... deftig ...
Sinds wanneer is "naakt" het tegenovergestelde van "deftig"?  :)
Paul

SuSke

Mooi vloertje Jean.
Met een sprekend kleurenpallet, Tof  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Dank je wel, Frans.
Ik twijfelde even of het er over was ...

Deze namiddag ben ik nog eens aan de slag gegaan: muur 6 is grotendeels klaar:



De muur zelf was redelijk bandwerk, maar de trap was niet zo eenvoudig:
-  Styreenlatjes (traptreden) mooi evenwijdig houden, en horizontaal monteren.
   Ziet er op het eerste zicht goed uit
-  Goede aanwerking van gips en styreen aan de horizontale vloervlakken

Dit is de eerste trap van een hele reeks (enkele in het Tenebrium, maar heel wat meer in het Inferium).
Spijtig dat ik N-Preizerkers dergelijke trappen niet op en af kan laten stappen ...

Muur en trap zijn nog los van mekaar, want er staat nog wat afwerking te wachten:
-  de onderkanten van muur en trap staan wat schuintjes (nog afschrapen).
-  de trap moet afgewerkt worden (derde horizontaal vlak, leuning, verwering
-  doorgang bovenaan de trap afwerken moet op de trap aangewerkt worden, en het gebeuren áchter de deuropening moet nog bedacht worden
-  de doorgang rechtsonder moet áchter de muur ook nog zijn aansluiting krijgen op het tweede deel van het Tenebrium

Ik moet op zoek naar extreem fijne kettingen, o.a. om als leuning te dienen op de trap.
Iemand een idee waar ik dat kan vinden?
Vind ik het niet, moet ik koperdraad in mekaar draaien, maar het resultaat zal niet zo mooi zijn.

Qua muren blijven nog 3a, 3b en 5 te bouwen: gewoon vlakke stukken, geen speciallekes.
Opnieuw bandwerk.  Dus niet moeilijk maar het vraagt wat tijd.
De drie laatste (extra bijgemaakte) gewelfblokken hebben een primerke gekregen.
Komende dagen ondergaan ze het bekende schildersproces  :)

Dan de voorzieningen voor belichting, en de boel samenbouwen.
De zuilen zullen blij zijn, want ze wachten al een tijdje !
En dan start de inkleding van dit stukje donkere wereld ...

Ideeën genoeg, maar of ze realiseerbaar zijn ...
Het wordt deze week druk in het Tenebrium  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PaulC

Citaat van: Steam.N op 22 oktober 2017, 21:23:53 PM
Ik moet op zoek naar extreem fijne kettingen, o.a. om als leuning te dienen op de trap.
Iemand een idee waar ik dat kan vinden?
Vind ik het niet, moet ik koperdraad in mekaar draaien, maar het resultaat zal niet zo mooi zijn.

Misschien op zoek gaan tussen de nepjuwelen naar een zeer fijn halskettinkje of misschien in de scheepsmodelbouw?

Paul

Dirkh

Weeral prachtige vorderingen.
Voor die kettingen : Deze misschien maar denk dat ze nog te groot gaan zijn alhoewel bij het commentaar (bewertungen) wel vermelding wordt gemaakt van schaal N https://www.fohrmann.com/de/mikro-ketten-aus-messing-versch.-staerken.html


raf

#599
http://www.steba.org/

hier haal ik ketting voor schaal 1/200
in de cataloog pagina 15
Best.- Material- Kettenglieder- Masse
Nr.      stärke Durchmesser     /m ca. Preis/m
4862    0,2      ~ 1,0                1g      5,90€
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.