Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

Pierre

Ik vind het gewoon griezelig mooi man. Inwassen van de voegen lijkt me inderdaad een goed idee. Probeer eens een klein stukje met koperpoets in te wassen. Verder heeft Anita Decor ook een best redelijk voegpoeder.
Groet Pierre.


erik de noorman

Jean,
Ik voeg zulke voegen op met droog kant en klaar voegcement (voor badkamertegels). Daarna goed proper vegen en fixeren met matte vernis uit een spuitbus.

Erik.

Steam.N

Erik, ik ben ondertussen bezig met een ander experimentje:



Voegen opgevuld met Zellaan, dan licht bevochtigd.
Daarna een deel met bruine wash behandeld en de bakstenen direct terug afgeveegd.

Het ziet er niet slecht uit, maar ben nog niet 100% overtuigd.
Ik ga nog wat verder testen.
In elk geval hebben de zellaan-voegen een kleurtje nodig, lijkt me.

Misschien heb ik nog wat voegcement in huis ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Tenzij er pas een stucadoor langs geweest is, mogen ze in ieder geval wel een kleurtje krijgen.
Vooral als het eeuwenoude, ongerestaureerde gewelven zijn.
Eigenlijk vind ik dan de donkere wash nog zo slecht niet.

evan

Jean,

Je kent die plamuurmassa zoals One-time van Red devil?  Polly Filla, Tec 7 enz hebben dat ook. Het is het lichte schuimachtige materiaal dat ook door woodland Scenics wordt verkocht onder de naam foamputty. Dat kan je aanlengen met water en kleuren en dan heb je een zeer fijne voegmassa.

groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

die witte voegen zien eruit als pas gerestaureerd maar wel heel goed verder. beetje pigment of pastelkrijtschraapsel door t zellaanpoeder mengen?

Steam.N

#441
@Evan: plamuurmassa zoals One-time van Red devil ken ik niet, noch je foamputty van woodland scenics.
Nog veel te leren ...  :o

@Floris: zou dat pastelkrijtschraapsel zich voldoende homogeen mengen met het zellaanpoeder?
Eens zoeken waar mijn pastelkrijt ligt ... en of ik een passende kleur in huis heb ...

Nog een geluk dat ik nog een vierde van mijn testgewelf vrij heb om te experimenteren  ;D ;D ;D



[Edit:]  Typootjes verbeterd.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Citaat van: Steam.N op 05 augustus 2017, 20:09:13 PM
@Floris: zou dat pastelkrijtschraapsel zich voldoende homogeen mengen met het zellaanpoeder?

Even apotheker spelen: droog mengen in de vijzel uit de keuken. Wel opletten op represailles van mevrouw  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

@Evan:  Ahhhh, bedoel je dát spul .... OK, ik ben mee  ::) ;)

@Frans: alléé ... het is precies horden lopen ...  zellaan en krijtjes heb ik (krijtjes ondertussen (al) gevonden) ... nu een vijzel vinden ...
Neen, mevrouw heeft dat niet ...
Staat niet weg dat ik wat ga proberen  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

misschien dat wat gekleurd water achteraf een oplossing is, water met ietswat grijs in? :-\

gardevil

Citaat van: SuSke op 05 augustus 2017, 20:26:03 PM
Citaat van: Steam.N op 05 augustus 2017, 20:09:13 PM
@Floris: zou dat pastelkrijtschraapsel zich voldoende homogeen mengen met het zellaanpoeder?

Even apotheker spelen: droog mengen in de vijzel uit de keuken. Wel opletten op represailles van mevrouw  8)

Een oude koffiemolen doet ook wonderen. Perfect om krijtjes fijn te malen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 augustus 2017, 20:46:58 PM
misschien dat wat gekleurd water achteraf een oplossing is, water met ietswat grijs in? :-\
Op laatste foto is dat exact wat ik daarnet gedaan heb, maar met bruin ipv grijs.

@Frank: géén oude koffiemolen in huis  ;)
Over die krijtjes zit ik trouwens nog wat te twijfelen: mogelijks donkeren die de bakstenen nog verder, wat ik wil vermijden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

ga je voor bruine voegen of toch maar grijs?

Steam.N

Hier en daar grijzig, maar voornamelijk bruin, denk ik.
Die donkere voegen geven meer de indruk van voegen in donkere vochtige ruimten.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }