Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

SuSke

Kunstig gemaakt Jean, je bent het beeldhouwen in 1:160 niet verleerd na de lange tijd.

Als je deze als moedermodel gaat gebruiken zou ik hem toch maar van een mooi laklaagje voorzien.
anders ga je nog een ettelijk aantal uurtjes kraswerk voor de boeg hebben :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: SuSke op 20 juli 2017, 12:39:26 PM
... Als je deze als moedermodel gaat gebruiken zou ik hem toch maar van een mooi laklaagje voorzien.
anders ga je nog een ettelijk aantal uurtjes kraswerk voor de boeg hebben :)

Gaan die siliconen in die plaaster kruipen ?
Thanks voor de tip !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

of de plaaster aan je siliconen mal blijven plakken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Frans, je tip indachtig, is de zuil van een laagje verf voorzien  ;)  :



Nu de brug-test verder zetten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Gisterenavond een tweede zuiltje afgewerkt, en geprobeerd een betere vormgeving te geven aan de bogen:
(bogen zijn wat gestrekter en gaan minder hoog.



Dit lijkt me méér gelijkend op het grote voorbeeld.
Ik ga hier dus mee voort.

Vandaag eens mijn hoofd breken over de beste bouwmethode van het gewelf, terwijl ik het derde zuiltje vorm geef ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ga je de (heel mooie) zuiltjes één voor één maken, of toch via een mal ?
Ik heb de indruk dat het je "artisanaal" vrij snel lukt, en als het er geen tientallen zijn ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Het gaat inderdaad redelijk vlot.
Een zuiltje vraagt ca twee uurtjes.
Een ideaal tussendoortje, als ik ergens over moet nadenken, of iets niet direct lukt  ;)

Het worden een tiental zuiltjes.
Gelukkig komen er wat muren die eveneens bogen steunen.
Anders was het er een veelvoud van ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

Hallo Jean,

vloer, mozaïek is prachtig. gefeliciteerd
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Steam.N

 ;D ;D ;D

En dát was één van die dingen waarover ik piekerde ....
Opgelost !  Thanks  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Delfts blauw hing dat niet aan de muren ? ;D

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 juli 2017, 12:38:41 PM
Delfts blauw hing dat niet aan de muren ? ;D

Dat blauw was gefotoshopped, Peter  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Gewelven maken in architectenkarton: optie is van de tafel geveegd.
Lijkt me na enkele pogingen niet te doen.

Volgende optie: in plaaster ...
Benieuwd wat dat komende dagen geeft ...

Derde zuiltje is af.
Reden genoeg voor een aperitiefje  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik ben benieuwd om het verschil te zien. Architectenkarton blijkt toch vrij grof en korrelig/pluizig voor N, toch als je er met de macrolens zo dicht op zit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Jean,
Ik zwijg en volg!
Als ik zwijg is het een teken dat ik je geen zinnige raad of opmerkingen kan geven  ;) ;) ;)

Blij dat je terug aan de slag bent. 


Als mijn tuin niet meer lijkt op Passendale 1917 (100 jaar geleden!) werk ik ook weer verder...  ::)
Groetjes, Peter


Steam.N

#314
Peter, je weet nochtans dat ik alle raadgeving en ideeën appreciëer  ;)

Ik begrijp dat dit projectje wat onzinnig en rommelachtig overkomt.
Reden is dat ik zoveel dingen eerst moet uitproberen, zowel naar techniek, compositie, interpretatie van bronnen, verlichting, ...
Hopelijk komt er binnenkort wat duidelijkheid ...  ook voor mij, want de ideeën borrelen dagelijks op ...
Die allemaal samen brengen in een consistent geheel is misschien de grootste uitdaging ...
En dan zeggen dat "less" "more" is ...

Eén zekerheid: de component "treinen" komt absoluut aan bod, zeker gezien het er nu helemaal niet naar uitziet  ;)

Vergelijking architectenkarton-plaaster hoop ik morgen te maken ivm de brug.
Voor het gewelf gaat het eerder om de "onmogelijkheid" om die in architectenkarton deftig vorm te geven.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }