Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

Floris

wat een cool project dit. Eigenlijk hetzelfde als wat ik doe maar dan helemaal anders.  ;D

Steam.N

Citaat van: Floris op 27 juni 2016, 14:50:05 PM
... Eigenlijk hetzelfde als wat ik doe maar dan helemaal anders. 

Kun je wel zeggen  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 27 juni 2016, 12:34:51 PM
Pffff ... al drie weken niet meer op de knutselzolder geraakt ...
's Avonds batterijen plat, na erg hectische uurtjes op 't werk, en de lokroep van de EK-matchen ...

Hoe herkenbaar (dat EK-deel toch  ::))
Nu twee dagen geen voetbal ... misschien wel tijd ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Laatste dag vakantie  ...
Het is alweer gevlogen  :-[

Toch een laatste knutselkramp : 
Ik ben deze morgen begonnen aan mijn eerste vervoersmiddel voor het Pira-'s Tenebrium  ::)
Hopelijk kan ik zodadelijk iets tonen:  het is vandaag alweer een dag vol onderbrekingen ...


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 30 juli 2016, 15:34:28 PM
Pira-'s Tenebrium  ::)
Italiaanse tegenganger van Delirium tremens :-\

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 juli 2016, 15:38:18 PM
Citaat van: Steam.N op 30 juli 2016, 15:34:28 PM
Pira-'s Tenebrium  ::)
Italiaanse tegenganger van Delirium tremens :-\

Wél, hier ga ik je niet helemáál tegenspreken ...
Als ik kán realiseren wat ik bedacht heb ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Pfffffff ... pffffff ... uche uche uche ...
Een jaartje stof ... man ... wat gaat de tijd snel ...

Door omstandigheden (en niet door eigen keuze) ... bijna een héél jaar niet meer aan Pira-N "gewerkt"...
Frustrerend, want het ontwerp is de hele tijd in mijn hoofd blijven spelen ...

Dat vervoersmiddel waar ik vorig jaar aan bezig was moet enkele dagen wachten:
ik maak eerst een mockup van het Carcerium (dat deel gaat uitmaken van het InBetweenium).
Dat mockup is écht een vereiste, want ik combineer een tiental Piranesi-etsen, en ga wat moeten foefelen met afmetingen om het geheel geloofwaardig te maken naar grootte van locs en preizerkes.

Leuk dat ik eindelijk weer aan de slag kan/mag  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

We hadden bijna de hoop opgegeven... Laat maar komen, een schare publiek staat klaar !

Gerolf

Citaat van: marc goovaerts op 16 juli 2017, 23:28:00 PMLaat maar komen, een schare publiek staat klaar !

Absoluut !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Hup hup Jean kan het  :D


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Bedankt voor de aanmoedigingen, mannen.
Ik ben volop aan het puzzelen om die etsen in mekaar te boxen tot iets levensvatbaar  ;)

Benieuwd in welke mate ik architectenkarton kan gebruiken ipv gips.
Het wordt waarschijnlijk een mix.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#281
Twee schetsen die op dit ogenblik worden geïntegreerd in de mockup ...

Een stukje spoor, en de toegang ernaar :




Voorlopig niet tevreden van deel van de mockup: moet 30% groter, en oriëntatie moet anders.
Dus nog wat sleutelen voor ik écht aan de slag kan  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Het tweede beeldje is ergens verloren gelopen...

Steam.N

Zou er nu moeten staan ... (was de tags vergeten ...)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik ben vooral heel blij voor jou, Jean, dat je weer kan knutselen.

En zoals bij velen hier, is mijn aandacht groot en verwachting hoog. Dus, doe gewoon je ding, laat je niet opjagen en geniet van het bezig zijn.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)