Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

Steam.N

Ik maak een kleine uitholling in de fries, vul die met putty, en druk dan de Preizer er in, en verwijdrr het teveel van de Putty.
Dan krijg je de indruk dat de figuur half uit de steen komt (zoals op de echte fries).
Als dat figuurtje later los komt, kan ik het nog altijd lijmen.

Figuurtjes met plaaster bestrijken:  onmogelijk : ze zijn veel te klein, en de details zouden verdwijnen.
Schildering later met airbrush, om de verflaag dunnetjes te houden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Waarom geen silicone mal maken van die preisers en dan volgieten met gips? Of is dat niet mogelijk met die modelgips ? Als er al een stukje afbreekt is dat niet zo erg voor een gebouw in verval.

Steam.N

Misschien ... als ik zellaan zou gebruiken ...
Plaaster is veel te bros !
Het proberen waard.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Optie misschien, een volledig stukje Fries gieten, ik zou proberen een mal te maken met plasticine en daar tekens de preisers indrukken. Dan heb je een steviger geheel en kan je dat stukje Fries in zijn geheel monteren.

Steam.N

Was ik net mijn volgende test met Zellaan inderdaad van plan.
Aanwerking met de rest van het gebouw is dan eenvoudiger.
Bezorgdheid: waarschijnlijk wordt verf anders opgenomen door Zellaan en modelbouwgips ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eddy

Dag Jean,

op de club zijn we ook aan het experimenteren met zelaan.Is zeer vloeibaar en giet heel gemakkelijk,droogtijd is wel wat langer,maar zonder gebruik te maken van tril of andere toestellen is het afgietsel mooi homogeen zonder luchtbellen .

groeten eddy

Steam.N

Thanks, Eddy.
Dinsdag is mijn knutselwinkel open.
Normaal vind ik daar ook 1:200 mensjes ...
Ik kijk er naar uit om de poging te wagen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Zellaan is binnen, maar 1:200 mannetjes zagen er niet 100% naar mijn goesting uit qua houding.
Wel een setje gekocht, om wat testen te doen.

Gisteren ben ik echter met een ander aspect gestart: de kolommen die vooraan onder de uiteinden van de architraven komen:

De ruwe vorm:



is al wat gefatsoeneerd :



Eerst ga ik de rondheid van de kolommen bijwerken, dan probeer ik het kapiteel goed te krijgen ...
Maar het is hier op zolder zo drukkend, dat ik het niet erg lang ga uithouden.
Enfin, elk stapje is er eentje vooruit  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

zo'n hamer heb ik thuis ook liggen Jean  ;D ;)

Metpetergaathetbeter

nee alle gekheid op een stokje ik bewonder uw moed en uithouding, het steeds opnieuw proberen toch wel !  ;) alvast veel succes, zijn er in die set zijn personen te krijgen uit de oudheid ? :-\

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 juni 2016, 20:55:18 PM
nee alle gekheid op een stokje ik bewonder uw moed en uithouding, het steeds opnieuw proberen toch wel ! 
Noem het koppigheid  ;)
Maar toch met wat voorzichtigheid: ik ben eerst van dat kapiteel in een gietoverschot een test-kapiteel aan het maken.
De juiste structuurvan dat kapiteel is me nog niet helemaal duidelijk, en dus ook de juiste aanpak moet ik nog uitproberen ...
Als er één kolom met kapiteel klaar is, ga ik er tóch maar direct een siliconenmal van maken, hoor  ;)


Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 juni 2016, 20:55:18 PM
... Zijn er in die set zijn personen te krijgen uit de oudheid ?
Neen  ???  Dat zou té mooi geweest zijn.
Het zijn mensjes die op een perron zouden kunnen staan wachten.
Maar ik moet ze fatsoeneren, want ze hebben verschrikkeljike bramen ...
Eigenlijk zijn die 1:200 figuurtjes nóg te groot.
Dus één van de dagen naar een knutselwinkel waar ze Z-figuurtjes hebben.
Zal deze week erg moeilijk zijn.
Gelukkig heb ik nog genoeg te doen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Steam.N

Misschien wel ... Ik zal mijn test-fries mee op zak nemen.  Dan zie ik het onmiddellijk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Pffff ... al drie weken niet meer op de knutselzolder geraakt ...
's Avonds batterijen plat, na erg hectische uurtjes op 't werk, en de lokroep van de EK-matchen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Je bent niet alleen, ik denk altijd nu nog eens gaan verder doen maar ik heb hier een hevige voetbalfan (mijn vrouw) in huis en dan blijf je zelf ook zien.