Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

Herwig

#240
Keurig zelf gebeeldhouwde N-schaal architraven, kapitelen, muurconsoles .
Hadden dit niet bepaald verwacht op het MSM-forum .
Nog veel moed en proficiat.

Hopelijk doet het gedaver van de toekomstige  N-trein de boel niet instorten.

Steam.N

Inderdaad geen stress  ;)
Rustig aan ...

Hier de stand van zaken :



De muur is vlak geraakt, en de ramen staan er in.
Nu is het tijd om bij te plaasteren ...

Straks de ramen bijwerken, en hier en daar bakstenen laten doorkomen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976


Is en blijft echt genieten, dit draadje :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Deze avond ben ik minder nauwkeurig.
De ramen zijn er wel, maar ik ga later camouflage-technieken moeten toepassen: de ramen zitten niet symetrisch genoeg.


Gelukkig komt er later een balkonnetje ...

De werken aan de fries zijn terug aangevat: het rechteruiteinde is verfijnd tot juistere verhoudingen.
Spijtig genoeg krijg ik de figuren niet goed genoeg.
Ik hoop dat ik de volgende dagen beter krijg.

Nu ik de foto bezie, valt mijn frank: vergeten bakstenen te krassen.  Morgen, misschien ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Ik vond het al zo vlak !  ;D

Metpetergaathetbeter

naar ik uit bronnen van het Min.van Buitenlandse zaken horen waaien heb, zou Jean's expertise op gebied van antieke bouwstijl
aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aangewend worden om in Palmyra de iconische tempel van de god Baal-Shamin te herbouwen ! 'T is maar van horen zeggen hé !  ;D ;)

Steam.N

LOL   ;D ;D ;D

Het is denkelijk met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te vroeg om een absoluut zekere uitspraak te doen over de waarschijnlijke mogelijkheid dat misschien over het onderwerp een eventueel zinvolle uitspraak te doen.   Gezien de mogelijks vroegtijdigheid van bovenstaand bericht is de waarschijnlijke zekerheid gestegen dat de inhoud van dat bericht misschien niet klopt.  :o ::) ;D

Peter kan mogelijks zijn bronnen uit het Min. van Buitenlanse zaken misschien eens aan de oren trekken  ::)

De interesse is er nochtans wel om die ruines te gaan bewonderen ...
Met enorm veel bewondering voor de originele bouwers !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

Er zijn geen zekerheden meer.
Palmyra ?
Maar dan zeker zonder de chianti's, prosecco's, ginds... .

Steam.N

Doeme doeme doeme ...
Ik krijg die fries-figuren niet goed  >:( >:( >:(

Een van de dagen ga ik Z-Preizerkes halen.
Die ga ik eens proberen in putty te drukken die ik eerst op de fries gestreken heb ...
Dat zal er zéker niet slechter uitzien ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 05 juni 2016, 16:36:59 PM
Doeme doeme doeme ...
Ik krijg die fries-figuren niet goed  >:( >:( >
zijnde met de gekende wegkras-methode ?

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 juni 2016, 16:39:13 PM
Citaat van: Steam.N op 05 juni 2016, 16:36:59 PM
Doeme doeme doeme ...
Ik krijg die fries-figuren niet goed  >:( >:( >
zijnde met de gekende wegkras-methode ?

Yep.  De omtrekkende lijn is al niet goed, en detail (vouwen in kleding) helemaal onmogelijk ...
Ik heb net een testje gedaan: een N-Preiserke in putty gedrukt (in het stukje test-fries).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

misschien heb ik wel een betere oplossing waarom je Preisertjes(niet echt goedkoop) niet vastplakken in je fries (al dan niet doormidden gesneden en bedekken met plaaster of eventueel enkel schilderen ?  :-\

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 juni 2016, 17:02:01 PM
misschien heb ik wel een betere oplossing waarom je Preisertjes(niet echt goedkoop) niet vastplakken in je fries (al dan niet doormidden gesneden en bedekken met plaaster of eventueel enkel schilderen ?  :-\

? ? ?  Wie zegt dat de Preizerkes niet vastplakken?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

#254
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 juni 2016, 17:05:00 PM
Citaat van: Steam.N op 05 juni 2016, 17:03:59 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 juni 2016, 17:02:01 PM
misschien heb ik wel een betere oplossing waarom je Preisertjes(niet echt goedkoop) niet vastplakken in je fries (al dan niet doormidden gesneden en bedekken met plaaster of eventueel enkel schilderen ?  :-\

? ? ?  Wie zegt dat de Preizerkes niet vastplakken?
nee waarom ze niet vastplakken ?(dus vastplakken en vervolgens de door jou gekozen behandeling bestrijken met plaaster of gewoon verven ?)