Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

evan

Knap Jean, 

Een waar geduldwerkje, maar het werkt verslavend denk ik  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#211
knap alweer misschien moet je uit de suikerpot nog eens dat suikerklontje bovenhalen ? ;)

evan

Met een suikerklontje ervoor zie je niets meer van zijn kunstwerk  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#213
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 mei 2016, 22:46:26 PM
knap alweer misschien moet je uit de suikerpot nog eens dat suikerklontje bovenhalen ? ;)
Ah ja, kan/zal ik doen.
Maar het zal je ontgoochelen:
Herinner je dat deze gevel lang geleden een tempelfront was (eerder een zijmuur van het forum Nerva, een muur die gelijk kwam met de hoogte van de eigenlijke tempel).
Dus redelijk hoog.  Is trouwens de reden waarom ik dit gebouw koos: namelijk een indrukwekkende (?) gevel van een stationsgebouw.

Je mag rekenen dat de granietblokken manshoog zijn (inschatting op basis van meerdere etsesn). 
Dan brengt dit de gevel (inclusief fries) op een 13 meter, in model een 8-tal cm.  Dus tóch niet zo klein ...
De woningen in de omgeving van dit station zullen de foutieve indruk corrigeren, hoop ik.
Die worden qua volledige hoogte kleiner dan deze gevel.

Er komen nóg grote gebouwen, o.a. in het InBetweenium en Tenebrium.
Ik hoop ook daar op een "realistische" weergave te kunnen brengen van de nietigheid van de mens t.o.v. de constructies uit de oudheid ...


Citaat van: evan op 25 mei 2016, 22:50:05 PM
Met een suikerklontje ervoor zie je niets meer van zijn kunstwerk  ;D
Wél ... ondanks wat ik hierboven zei ... zou wel eens kunnen ...
Challenge voor deze avond  ::)


Citaat van: evan op 25 mei 2016, 22:43:13 PM
...  maar het werkt verslavend denk ik  :)
Vreemd genoeg is dat inderdaad zo ...
Je wordt tijdens de bewerking zo gezogen naar die muur, die granietblokken, en stuurt ze bij alsof je naast een échte muur staat ...
Moeilijk uit te leggen ... maar je wordt nét even een Preizerke ...
En je bedenkt hoe die loodzware blokken op de onderliggende drukken ... en zo verzakkingen creëren, en daardoor barsten, ...
... en daardoor denk je dat mogelijks wel het kapiteel onder de het linkse architraaf weggedrukt werd ... en je krast dat nieuw idee in het gips ...
en dan zie je het vólgende onbehandelde blok, en wil dat in orde brengen, en dan het volgende ... en het volgende ...

Maar je moet op tijd stoppen, want na een tijdje ga je overdrijven, ben je niet meer conform de eerste blokken ...
Mentaal terug een stapje achteruit zetten, en dan zie je pas terug de hele gevel ... 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Mooie foto van een nog veel mooiere muur-in-wording"  8)  :P :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: evan op 25 mei 2016, 22:50:05 PM
Met een suikerklontje ervoor zie je niets meer van zijn kunstwerk  ;D

En gelijk heeft 'm, den Evan !



Niets meer te zien, van dat station ...  ;D ;D ;D
Oei, heb ik die foto verkeerd getrokken ?

Nog eens proberen ...



Overdreven groot?  Ik denk het niet: enorme poorten, zoals die van kerken en musea ...
Als de deuren geplaatst zijn ziet het er alweer anders uit ...
Ik moet het internet op, om een geloofwaardig deur-ontwerp te vinden  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

 ;D  ;D

Citaat van: Steam.N op 26 mei 2016, 22:50:26 PMIk moet het internet op, om een geloofwaardig deur-ontwerp te vinden  ;)

Poort met een deurtje in (zoals je vaak ziet aan kerken) ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ja, maar ik ben op zoek naar een speciale uitvoering (geen volle houten poort van vertikale latten).
Heb al enkele voorbeelden gevonden, maar ben nog niet 100% tevreden  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Het klontje kan blijkbaar door de poort.  Het kunstwerk lijkt groter dan ik dacht.  ;D

Ik ben benieuwd naar je poort Jean.  Het zou fraai zijn om een massieve port te hebben met houtsculpturen, maar dat wordt te fel gepriegel denk ik.

Knap resultaat tot nu toe :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#219
Citaat van: evan op 27 mei 2016, 09:26:12 AM
Het klontje kan blijkbaar door de poort ...

Klopt.  Het kan er nét door.
Zoektocht naar een passend-indrukwekkende poort gaat verder.

Ondertussen, na rijp beraad, heb ik beslist om de muur volledig in granietblokken uit te werken, en géén sporen van afbrokkelende/uitgebroken marmerplaten in te werken.
Het eindresultaat zou té onrealistisch overkomen.

Het krassen gaat dus door zoals vorige dagen ...

[Edit:] Typo verbeterd.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

Kras gedaan, men wat een werk, en vooral, wat een resultaat  ;)LG

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 28 mei 2016, 12:33:17 PMHet krassen gaat dus door zoals vorige dagen ...

Krassen, krabben, krabbelen, ...  sorry Jean, maar zo'n voorzet trap ik binnen  ;D
Je weet uiteraard wel dat ik je priegelwerk enorm waardeer  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 30 mei 2016, 00:05:39 AM
Citaat van: Steam.N op 28 mei 2016, 12:33:17 PMHet krassen gaat dus door zoals vorige dagen ...
Krassen, krabben, krabbelen, ...  sorry Jean, maar zo'n voorzet trap ik binnen  ;D

;D ;D ;D  ... Spijtig dat het dit weekend noppes was, in Krassen-land ...
Hopelijk homt het deze avond wél goed.  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Activiteiten gaan door.  Gisteren volop granietstenen aan het krassen geweest aan de rechterkant van de poort.
Daarna heb ik hier en daar plaaster toegevoegd (bv voor het kapiteel tegen de muur onder de architraaf).
Ook waar ik ramen had voorzien, moet ik zowel grootte als plaatsing aanpassen.  Daarom ook daar plaaster toegevoegd.



Eigenlijk wel leuk dat ik zo fouten kan verbeteren.

Daarnet ben ik begonnen aan het beginnen fatsoeneren van de basisvorm voor de fries.
Ik ga die verder moeten uitdiepen, en enkele stroken versmallen om de fries-strook waar de figuren komen hoog genoeg te maken ...
Klinkt wat vreemd, en onderstaande foto toont maar een stukje van wat moet gebeuren.



Straks, ná het uitdiepen, ga ik over de hele lengte terug plaaster moeten toevoegen, net bóven de fries-strook:  het uitgekraste profiel klopt daar niet.  :(
Blijkt uit het stukje test-fries, dat ik eerder maakte.
Ik verwacht geen probleem, alleen een beetje extra werk.

Ik hoop deze avond de granietstenen allemaal gekrast te hebben.
Dat is dan toch iéts dat af geraakt  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Dat zijn foto's van Griekenland Jean ??