Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

SuSke

Overal maakt Jean de keukentafels vuil met plaasterschraapsel  ;)

Knap hoe je er toch weer iedere keer iets op vindt om zelfs in "mindere" omstandigheden toch weer iets moois neer te zetten Jean.
Volg je me bewondering op die "kleine" schaal van je  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Het zit hem in de vingers...

Steam.N

Ach, het is leuk.
Ik voel me wat een beeldhouwer: krassen, snijden, kappen in een bruut stuk plaaster, en er iets herkenbaars uit halen ...  :)

Tot nu toe nog altijd vlot :



De lijnen zijn nog niet overal evenwijdig, de banden niet overal even breed, maar dat komt nog wel ... of misschien niet ...
Het is vooral opletten dat het gietstuk niet breekt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik volg ook met gezonde neiuwsgierigheid!

Het het beeldhouwen zou moeten meevallen, naar het schijnt. Wie zij ook weer dat het gewoon kwestie is van wat teveel is en niet tot het werkstuk behoort weg te nemen. Klaar!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

 ;D ;D ;D
Laten we hopen dat het inderdaad zo eenvoudig is als het klinkt  ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Het betere kraswerk  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Kraspen neergelegd.  Het is voor vandaag welletjes geweest.
De muur boven de (toekomstige) fries heeft wat verder vorm gekregen ...



Een deel van de marmeren platen is neergevallen, je ziet de steunende bakstenen ...
In het center de aanzet voor een bronzen plaat, die de komende dagen nog wat gaat aangroeien  ::).

Nog veel werk aan de winkel, maar het krijgt al wat vorm  ...
Gietgaten moeten nog gevuld worden ook ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Fascinerend!

Waarom zijn raam- en deuropeningen van een andere tint wit?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Waarschijnlijk zijn die dunner gegoten en drogen sneller doordat ze ook witter uit zien ??

sdz1976


Volgens mij is dat de mal waarin ze gegoten zijn, of nog een stuk daarvan.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Citaat van: Michiel op 04 mei 2016, 08:32:02 AM
... Waarom zijn raam- en deuropeningen van een andere tint wit?

Je hebt gelijk, Samuel.
Wat je ziet zijn de blokjes architectenkarton, die je terugvindt op de binnenkant van de mal.
Zo bekom ik uitsparingen voor ramen en deuren.
De afmetingen zijn iets kleiner dan de uiteindelijke afmetingen, zodanig dat ik kan nog wat correcties kan doorvoeren.

Ik laat nog even de blokjes op hun plaats, om wat extra sterkte te geven, terwijl ik het stuk bewerk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Alweer een stukje verder :



Rechterkant heeft zijn eindvolume bereikt.
Enkele gips-aanwassen (zoals bovenaan in de hoek) laat ik staan, als basis voor groen-overgroeiingen later.
Hier en daar vallen ongewenst stukjes af, maar dat kan het ruine-effect slechts vergroten.

Nu de linkerkant.
Daarna ga ik
- luchtbellen opvullen
- de lijnen rechten
- ramen en deuren uitwerken

- de lijnen tussen de marmerplaten uittekenen
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Je gaat goed vooruit, man  8)
... en ik vergeet soms bij die foto's dat het N is  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

En Jean die krast aar door !! Top !