Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

raf

trilplaat heb ik van een oude luidspreker en een 8 volt ac trafo
luidspreker op een multiplex schroeven en aan de trafo aansluiten maar de luidspreker niet echt vast zetten hij moet nog kunnen trillen
dan heel de zaak op pootjes zetten en triltafel is klaar
maar waar heb ik ze nu gelaten dus ik moet eens gaan spitten waar ik ze heb zitten
gr raf

PS zeker een wisselstroom trafo gebruiken want gelijkstroom dan trilt hij niet en brand meteen door
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Een trilplaat is geen probleem: ik heb twee oplossingen:

- mijn trilkikker, op een plastic plaat, die op vier siliconenvoetjes staat.
  Die schud en beeft en doet de mallen alle kanten opdansen: perfecte afgietsels
- een oude vulpen/tekenpen-schudder, waarboven een plaat bevestigd is

Mijn "probleem" (is het niet echt, maar enfin) is dat ik voor de eerste keer gips giet, en waarschijnlijk te weinig water toegevoegd heb.
Dus was het zéker niet melkdikte, eerder bijna youghourt ...
Volgende gietsels zullen uitwijzen of ik mijn lesje geleerd heb  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Wat is een vulpen/tekenpenschudder ?

Steam.N

Als je vroeger technische tekeningen maakte, had je van die tekenpennen waar inkt in moest.
Om die te ontstoppen kon je die in zo'n ontstopper steken (zal er eens een fotootje van tonen):
een cilindrisch toestelletje, met een trillende kleine cilinder waar je pen even in moest.

Was iets veiliger, dan met je rotring enkele keren heftig naar je tekenplank te mikken (met het risico dat je ineens spatten op je blad had).

Dat ding lag op 't werk stof te verzamelen, sinds we jaren geleden met CAD op computer begonnen.
De tekenplanken zijn weg, maar dat ding lag nog ergens in een kast.

Ik heb voor dat toestelletje houdertjes gemaakt die in het pen-cilindertje passen, en in die houdertjes steek ik verfpotjes die ik even niet gebruikt heb.  Even trillen, en je kunt verder.  Gewoon schudden gaat ook, maar dit toestelletje doet het grondiger  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

ik doe in al mijn verf potjes een moer gooien (eerst ontvetten)
zo is schudden van de verf ook geen probleem en zeker ze mengen super goed
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marc goovaerts

Jean, hadden we dat geweten toen... Bij mij was het maar een speciale afsluitbare beker van Rotring waarin de pennen met een (duur) Rotringproduct moesten weken. ik heb het nog altijd. Net als een bende Rotringpennen...

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Bolje

Citaat van: SuSke op 14 januari 2015, 21:02:26 PM
Citaat van: marc goovaerts op 14 januari 2015, 13:56:29 PM
... Net als een bende Rotringpennen...

Nostalgie  ;)
Bwah  ::)
De mijne liggen hier nog in de schuif.
Jaren mee getekend in school en nu liggen ze stof te vergaren. :-[
Vele groeten,
Ronald

Sattrickske

Citaat van: Bolje op 14 januari 2015, 21:23:48 PM
Citaat van: SuSke op 14 januari 2015, 21:02:26 PM
Citaat van: marc goovaerts op 14 januari 2015, 13:56:29 PM
... Net als een bende Rotringpennen...

Nostalgie  ;)
Bwah  ::)
De mijne liggen hier nog in de schuif.
Jaren mee getekend in school en nu liggen ze stof te vergaren. :-[
Idem...

Gerolf

Interessante tip - zo'n verfpotjes-mixer.
Ik zit (al een hele tijd) met een ander idee om zoiets "ooit te maken" - maar dit klinkt een stuk beter  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Hier mijn verfpot-schuddertje, die soms ook als bellenverjager moet dienen :

Pen in het gaatje, en tijdje op het knopje drukken ...


Mijn rotring pennen liggen al jaren in de kast, maar met een paar nieuwe attributen ...

geraken mijn potjes goed dooreengeschud  ;)

Het was te stom om dit Rotring toestelletje de vuilbak in te kieperen ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Aan iets een tweede leven geven is altijd plezant....
ps: heb je nu mijn labvoeding komen stelen ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Citaat van: conducteur op 17 januari 2015, 23:59:24 PM
.... heb je nu mijn labvoeding komen stelen

Ben je die van jou kwijt?
Een ongenode bezoeker gehad ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Nee hoor... Hij staat just niet op zijn vaste plaats voor de moment.... Een lege plek dus op mijn bureau ;)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Citaat van: conducteur op 18 januari 2015, 00:28:19 AM
Nee hoor... Hij staat just niet op zijn vaste plaats voor de moment.... Een lege plek dus op mijn bureau ;)

Haha, bij mij staat bijna niets op z'n plaats ...
Het is wat zoeken om in een nieuwe omgeving alles een logisch en practisch plekje te geven ...
Er zal wat tijd over gaan, voor alles "natuurlijk" aanvoelt  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }