Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

Metpetergaathetbeter

#90
 8)

Dirkh

Vind ik niet leuk meer  :(, was ik zo blij met mijn ruïne, komt Jean met zo een kunststuk af.  :( Een proefstukje noemt die dat dan nog, hop weeral meer werk, een nieuwe ruïne maken want nu ben ik weer jaloers op de ruïne van Jean.
De lat word wel heel hoog gelegd.  ;)

Michiel

#92
Ja, maar Dirk, jij doet ook goed mee met dat spelletje, hoor!  >:( Ik kan niet meer zomaar een kerkje of kapelletje maken zonder de vergelijking te moeten doorstaan met jouw pareltje!  ;)

Jean, krabben lijkt je goed af te gaan! Ik stem in met je eigen opmerkingen, maar nu al is dit toch al een dikke vette WAAAW!  8) 8) 8)

En inderdaad, de lat wordt hoog gelegd. We zijn hier op het MSM-forum niet met veel N'ers actief, maar het modelbouwniveau ligt echt wel beduidend hoger dan in de buurlanden. Ik spreek me niet individueel uit, want bij de buren lopen er ook mega-kleppers rond, maar gemiddeld...? De lat ligt hier heel hoog! En ik ben blij.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 09 januari 2015, 16:01:02 PM
Vind ik niet leuk meer  :(, was ik zo blij met mijn ruïne, komt Jean met zo een kunststuk af.  :( Een proefstukje noemt die dat dan nog, hop weeral meer werk, een nieuwe ruïne maken want nu ben ik weer jaloers op de ruïne van Jean.
De lat word wel heel hoog gelegd.  ;)
Maar Dirk toch, Dat meen je niet, hé ?
Wat jij uit je mouw schudt is toch prachtig !  Wat zit je jezelf af te breken ?
En wees gerust: als je mijn teststukje (ja, dat is het) in handen hebt : het ziet er niet uit, macro-foto's kunnen liegen ook  ::)


Maar Michiel heeft gelijk:

Citaat van: Michiel op 09 januari 2015, 19:51:34 PM
Ja, maar Dirk, jij doet ook goed mee met dat spelletje, hoor!  >:( Ik kan niet meer zomaar een kerkje of kapelletje maken zonder de vergelijking te moeten doorstaan met jouw pareltje!  ;)

En inderdaad, de lat wordt hoog gelegd. We zijn hier op het MSM-forum niet met veel N'ers actief, maar het modelbouwniveau ligt echt wel ... heel hoog! En ik ben blij.  ;)
Zolang we zélf maar plezier hebben aan de hobby, en over mekaars schouder kijken en groeien ...

Citaat van: Michiel op 09 januari 2015, 19:51:34 PM
Jean, krabben lijkt je goed af te gaan! Ik stem in met je eigen opmerkingen, maar nu al is dit toch al een dikke vette WAAAW!  8) 8) 8)
Thanks, Michiel !




Gezien ik zo laat de zolder op kon, heeft het weinig zin om deze avond nog te krassen.
Wél zet ik mijn schilderpoging even verder:



Grotendeels tevreden:
- met RedLeather van Vallejo lijk ik de bakstenen goed te hebben.
  Deze test toont alweer dat de juiste baksteenhoogte en voegdiepte belangrijk zijn: de bovenste baksteenrijen zijn niet ok.  De midden- en onderste sectie komen volgens mij goed overeen met de ruines die ik vorig jaar in Rome zag ...
  Natuurlijk zijn de donkergrijze spots NIET te herhalen: de rode kleur dekt ze niet goed af.
- de afwerksteen: ik twijfel wat, maar grosso modo lijkt de basiskleur me redelijk goed.
  Er moeten verdere nuances gelegd worden, maar weet nog niet hoe ik dat ga doen ...
De rechter onderhoek heb ik volledig geschilderd om morgen donkerdere voegen te hebben.  Stenen worden deels als witte stenen, deels als rode bakstenen uitgevoerd (als test, weliswaar).

Zeer nuttige test, dus.
Morgen het definitieve stuk aanvatten?  Neen: dit teststuk heeft nog een achterkant die ik kan verprutsen.
Ik ga aan die kant de boog eens uitwerken als een bakstenen-boog.

De watergeul heeft eveneens nog aandacht nodig !  Nuances in de stenen brengen, de voegen wat accentueren, de bodemlaag wat vervuilen, ...




Vandaag nog eens zitten snuisteren in het volledige Piranesi werk:  de ideeën tollen door mijn hoofd ...
Als die grotendeels uitgevoerd geraken, komt er iets speciaals tot stand !
Fantasie ten top  ::) ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

We blijven er mee lachen Jean  :), maak je niet druk. In elk geval ga ik dit opvolgen, lijkt me wel een interessante  bouwwijze voor toekomstige ruïnes of een oude aftandse brug ergens in het dorp of langs een klein zijweggetje.
Buiten die donkere spots ziet het er in elk geval best geslaagd uit. Wel zoals je zelf opmerkt is de voegdiepte en baksteen grote heel belangrijk.
Succes ermee.

Metpetergaathetbeter

ik dacht toch dat hier enkel serieuze mensen zaten waaronder ik mij ook reken ;)

Dirkh

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 januari 2015, 22:53:00 PM
ik dacht toch dat hier enkel serieuze mensen zaten waaronder ik mij ook reken ;)

Zegt de serieuste van het forum.  ;D

Bolje

Ik vind dit toch al geslaagd.
De voegdiepte is inderdaad van belang, maar een plaats waar regen en wind vrijspel hebben zullen de voegen dieper zijn en de stenen meer afgesleten.
Dus het kan op een hoger gelegen gedeelte dat de voegen anders zijn.
Daarbij komt ook nog dat niet altijd even sterke mengsels van 'mortel' werden gebruikt.

We blijven vol bewondering volgen. ;)
Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 09 januari 2015, 22:55:19 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 januari 2015, 22:53:00 PM
ik dacht toch dat hier enkel serieuze mensen zaten waaronder ik mij ook reken ;)
Zegt de serieuste van het forum.  ;D

;D ;D ;D  Absoluut ! 
Stel dat ie een mop zou brengen ... ik zou van mijn stoel vallen  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

ne mens is dan al eens serieus en dan spotten ze ook ! ::)

conducteur

Citaat van: PeterC op 08 januari 2015, 23:21:40 PM
Citaat van: Steam.N op 08 januari 2015, 23:13:06 PM
Citaat van: PeterC op 08 januari 2015, 23:09:35 PM
... waar staat die stofzuiger...

...Gloednieuw (gisteren gekocht)...

... ik in Het Kruidvat achter haarlak zoek   ;D ;D ;D
;)
Haargroeimiddel zou ik wel nog begrijpen ;D
Ziet er goed uit, Jean!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

De start is gegeven: het eerste "productie"-stuk is gegoten, en heeft een eerste vormgeving gekregen :



Kras- en schraap-pennen liggen klaar !
Eerst een boke eten, en dán aan de slag  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Groetjes, Peter


Steam.N

Citaat van: PeterC op 10 januari 2015, 19:03:16 PM
Citaat van: Steam.N op 10 januari 2015, 18:49:58 PM
...Eerst een boke eten...
Zeker zonder kaas!   ;)

Hoe weet je het  :o ;D


Na enkele uurtjes gips-knabbelen ben ik al wat gevorderd :



Ik ben wel tevreden over de baksteen-bogen.  Redelijk geloofwaardig.
Bovenkant van de muur is al deels ingestort.  Morgen méér detail ...
De muur zélf ziet er nog gaaf uit, maar de tand des tijds gaat daar morgen ook nog toeslaan  ;)

Deze muur morgenavond volledig klaar hebben zal niet lukken, want er is nog wat werk aan de winkel:
- de binnenkant van de bogen moet nog gekrast worden
- de bovenste helft van de muur moet nog bakstenen krijgen
-  het waterkanaal moet nog vorm krijgen

Gelukkig gaat het vlotjes.
Mijn gedachten gaan al uit naar het "Castello dell' Acqua", dat eveneens een 1/160 druk gaat mogen ondervinden  ;)

Nu wat suffen-in-de-zetel-tijd met mijn half trouwboekje  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

volgens mij zit jij nog altijd met uw sletsen aan , aan de computer, maar ik begrijp nog steeds niet dat jij een Romeinse waterleiding wil maken ?
Groeten Peter ;)