Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

2015

Gestart door Huugooke, 04 januari 2015, 11:04:57 AM

Huugooke

vergeet 2014, wat brengt 2015? Hopelijk eindelijk de oude MSM nummers op DVD!  ;D

Havoc

Als ik 1 van de locs voor buiten aan het rijden krijg tegen september is het goed.
Als ik de electronica voor de Z baan in proto draaiend krijg uitstekend.
Als ik een oplossing vind om de Z baan op te stellen en op te bergen kan het niet meer stuk.

Als ik maar half zolang op het forum zit als in 2014 zal er misschien iets van lukken :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: Havoc op 04 januari 2015, 12:37:34 PM

Als ik maar half zolang op het forum zit als in 2014 zal er misschien iets van lukken :D
Slecht begin Johan. ;)

dani

2015 brengt alvast een nieuwe auto, en hopelijk voor de rest gewoon geluk en wat meer tijd voor de baanbouw.... Dat er eindelijk eens flink kan gereden worden.


Wat die oude nummers op dvd betteft vond ik een goed idee maar de vorige poging is dacht ik vastgelopen op het maken van een index en zoektool en dan ontaard in een oeverloze discussie over auteurs en drukkers. Dat zal ditkeer wslk ni anders zijn
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Doornroosje

Ik hoop mijn schaduwstation volledig werkend af te krijgen. Met de vooruitgang van laatste dagen moet dat zeker haalbaar zijn!

loebaske

Dit jaar moet men minibaantje volledig af zijn, ben dan tijdig klaar tegen 2016  ;) ;) ;)

Dirkh

Veel zal afhangen van het weer,(slecht weer => veel modelbouw tijd, schijnt het zonnetje deze zomer => veel fietsen en uitstapjes met het vrouwtje) maar de planning is om een deel van het dorpje af te werken en alle sporen te leggen zodat er dit jaar eens een trein kan rijden.

Steam.N

Veel plannen.  Belangrijkste :
- Pira-N's Crossing realiseren
- Overgang naar (eigen?) digitale aansturing van locs en andere
- Eigen locjes en trammetjes bouwen

En dan zitten we zéker voorbij eindjaar 2015  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

Citaat van: Dirkh op 05 januari 2015, 11:43:13 AM
Veel zal afhangen van het weer,(slecht weer => veel modelbouw tijd, schijnt het zonnetje deze zomer => veel fietsen en uitstapjes met het vrouwtje) maar de planning is om een deel van het dorpje af te werken en alle sporen te leggen zodat er dit jaar eens een trein kan rijden.
hier hetzelfde...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Martin Welberg

Mara Harbor compleet afbouwen voor september, tussendoor een 5 meter half 0 projectje...

Stefan Appelmans

En beste wensen voor 2015! Gezondheid, liefde, veel treinen... ;)

Stefan.
stefan.

gardevil

Mijn eerste module proberen afgewerkt te krijgen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

cyberbeast

Ik ga een streep onder mijn modelbaan hobby trekken. Wat ik heb, hou ik. En van tijd tot tijd ga ik nog wel rijden.
Maar ik wil het voor mezelf niet meer rechtvaardigen dat 400 euro voor een locomotief een mooie prijs is. Een wagon kost al gauw 50 euro. Het is mij allemaal te duur geworden.
En verder hoop ik mijn leven weer op de rails te krijgen na kutjaar 2014. (dat begint overigens wel een beetje te lukken, stapje voor stapje).
 

oebr

Lammerthal eindelijk afwerken (eerst deel afbreken en stroomtoevoer veranderen/verbeteren), en ook hier digitaliseren/optimaliseren (ledseinen, digi-koppelingen, weatheren...) van een aantal dieseltjes...
En tegen het eind v/h jaar de Pont des Allemands uit de mottenballen halen en in een expobaantje integreren.
(wordt iets heel simpels: een brug over de Maas, ga dus vooral met kunstwater moeten experimenteren. Streefdoel is om tegen half 2016 iets moois klaar te hebben, lijkt me een haalbaar doel aangezien die vakwerkbrug al voor 80% klaar is. )
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Huugooke

Citaat van: cyberbeast op 05 januari 2015, 17:18:57 PM
Ik ga een streep onder mijn modelbaan hobby trekken. Wat ik heb, hou ik. En van tijd tot tijd ga ik nog wel rijden.
Maar ik wil het voor mezelf niet meer rechtvaardigen dat 400 euro voor een locomotief een mooie prijs is. Een wagon kost al gauw 50 euro. Het is mij allemaal te duur geworden.
Ik kan je geen ongelijk geven wat betreft die prijzen. Met mijn nieuwe inkomen zal het ook niet meer gaan.
Gelukkig heb ik nog een hoop "projecten" klaar liggen om het jaar door te komen.
In de rubriek "nieuwe aanwinsten" zal je me niet gauw tegenkomen, of het moet zijn onder "nieuw afgewerkt product".
Zo is het leven nu eenmaal, nu heb ik de tijd en de gelegenheid, maar niet meer de middelen.