Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

shimmns

Gestart door loebaske, 03 januari 2015, 13:43:15 PM

Michael

Citaat van: doomslu op 16 maart 2015, 19:41:13 PM
Analoog.
Jammer,waarom niet en en? Er zijn nu zowel analoge als digitale rijders, dan heb je ze beiden meteen wat leuks voorgeschoteld.
Maar ach die digitale jongens weten dat zelf ook wel op te lossen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: Michael op 19 maart 2015, 17:32:23 PM
Citaat van: doomslu op 16 maart 2015, 19:41:13 PM
Analoog.
Jammer,waarom niet en en? Er zijn nu zowel analoge als digitale rijders, dan heb je ze beiden meteen wat leuks voorgeschoteld.
Maar ach die digitale jongens weten dat zelf ook wel op te lossen.
Het gaat 'm om een eenvoudig sluitlicht, met stroomafname.
Veel verschil tussen analoog en digitaal gaat er wellicht niet zijn, zeker? De spanning is wat hoger bij digitaal.
Ik wou hier alleen maar aangeven dat er geen decoder geplaatst wordt.
Zij die dat wensen te doen zullen wel weten hoe, denk ik.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

om eens in te breken in Eric's draadje, even een vraagje ik bezit de set Roco 44076,blauwe Shimms 708 TRANSWAGGON en zou die wegdoen, wegens ik de bruine Shimms 708 verkies in de DB kleuren, maar toch gaan twijfelen wegens het vinden van deze foto (heeft nog iemand anders foto's van deze wagons om de kleurechtheid eens te kunnen bekijken : http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f4777015.jpg

Groeten Peter ;)

PS leuk verweerprogramma in het verschiet !


ERVIN

Vreemd , ik heb honderden foto's van staalwagons , maar geen enkele van de blauwe versie , bruine des te meer , komen die blauwe eigenlijk wel in België?? ???

Metpetergaathetbeter

nee die wagens hebben tot omstreek 2000 rondgereden en vervolgens opgenomen in de DB (in de 80 en 90 reden zelfs grijze VTG rond !

Metpetergaathetbeter

#50
die reden waarschijnlijk enkel op Scandinavie waren wagons die vastgezet konden worden en verwisseld van onderstel ! Mogelijks kwamen ze hier ook wel eens op het eind van hun blauwe carriere , zou ze normaal wegdoen maar mits ze wat te verbruinen  ;D  en gewoon in een trein laten meerijden !  :-\

Metpetergaathetbeter

zoals je opmerkt enkele extra bevestigingshaken om ze van onderstel te wisselen en eventueel vast te zetten zoals bij de Railships http://dybas.de/dybas/gw/gw_s_7/zabb/z708_0322.html

Metpetergaathetbeter

de wagon die ik eerder heb geplaatst zou er ondertss. zo uitzien, nog steeds een heel klein beetje van het oorspronkelijke blauw zichtbaar : https://www.flickr.com/photos/remcowagonnetje/8165039656/in/photostream/
groeten Peter ;)

loebaske

Heb ook ergens zo een gelijkaardige foto, maar waar ergens hé

Stedahult

Inmiddels staan ze daar niet meer. De wagen kwamen in de jaren 90 wekelijks
in Smålandsstenar (Zweden). Daarom heb ik er ook twee gekocht. In dezelfde
trein zaten ook 3 Zweedse een DB en een NMBS wagon. Getrokken door een
oranje T44. Tegenwoordig doet TågFrakt het transport van en naar Halmstad.
Mvh. Steef