Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

mengelaar

Gestart door Tom, 14 mei 2006, 18:42:43 PM

Tom

In MSM staat er een heel mooie artikel om een grote bekolings instalatie te bouwen naar voorbeeld van die van Merelbeke.
Op een van de foto's word de gebouwde instalatie onafgewerkt getest op de modelbaan met een gelijkaardig gebouw er naast.
Het bijschrift van die foto vermeld dat dit de mengelaar is die in een van de volgensde MSM's zal beschreven worden.
Maar ik kan dit artikel nergens vinden, is dit wel al eens verschenen?
Tom

Havoc

Ik dacht hier al eens gelezen te hebben op het forum dat dat vervolg nooit verschenen is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

renstimpie

Ja, hoor.  Ik heb die vraag toen gesteld.  Omdat het depot niet verder werd gebouw (of werd uitgesteld naar de toekomst), heeft men deze serie niet verder gezet.  Dhr. Guy Holbrecht ging zoeken achter notities, maar ik heb deze nog niet gekregen.

Greetz

Tim

Tom

Jammer. [:(] [xx(]
Maar op de foto te zien  is de mengelaar al gebouwd, kan men deze dan toch niet afwerken en publiceren zonder ze op een modelbaan te plaatsen?
Tom

guy holbrecht

tja, die mengelaar is nooit afgewerkt geraakt omdat MSC Het Spoor kort na het verschijnen van het eerste artikel hun lokalen moest verlaten. In het nieuwe lokaal was hoegenaamd geen plaats om onmiddellijk een nieuw uit de kluiten gewassen stoomdepot naar Belgisch voorbeeld te bouwen. Daarom werd het project in de koelkast gestopt. En daar zit het nog steeds. Documenten over deze mengelaar heb ik nooit teruggevonden, zelfs niet in de archieven, alhoewel ik vermoed dat daar nog ??n en ander moet terug te vinden zijn. Wie daaraan wil bouwen zal zijn eigen fantasie moeten volgen. Wellicht komen we, als er plaats gevonden wordt om het project af te bouwen, terug op dit onderwerp.

Groeten,
Guy

Tom

Als ik het goed begrijp is de mengelaar te zien op de foto gebaseerd op foto's of fantasie?
Jammer dat de instalatie die toch al deels gebouwd is niet verder afgewerkt word om te plaatsen in MSM.
Tom

guy holbrecht

Dat is langs de ene kant jammer, maar anderzijds dient elk project een doel te hebben. dat doel is meestal het inplanten op je modelbaan van de gebouwde stukken. En als je met al wat je bouwt niet terecht kunt op een modelbaan, dan is de zin om een project als dit, dat toch wel flink uit de kluiten is gewassen, er niet om alles verder af te werken. Niemand op dit forum bouwt immers zomaar om te bouwen. Al wat gebouwd wordt dient op een modelbaan te verschijnen. Als we dus in de toekomst de ruimte vinden op dergelijk project te realiseren, dan komt het er nog van.

Groeten,
Guy

Tom

Ik kijk dus hoopvol naar de toekomst.
Bedankt voor de informatie. [:)]
Tom

Gerolf

Ik hoop in ieder geval ook dat er ooit plaats komt om dit project volledig uit te werken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw