Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Café TOEKSKE (werktitel)

Gestart door gardevil, 01 januari 2015, 23:58:43 PM

gardevil

Citaat van: Gerolf op 07 mei 2021, 09:08:40 AM
Toffe vorderingen - geeft goesting om eindelijk nog eens aan de eigen baan te werken ...

Citaat van: gardevil op 06 mei 2021, 16:41:13 PMAchtergrond van grijs naar blauw

Ik denk dat je die ondersteboven hebt  ::)
Hoe bedoel je? Hij was grijs, nu is hij blauw ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

Citeer
...
2019-06-19_08-31-54 by Gardevil _, on Flickr
...
1ste test by Gardevil _, on Flickr

Je hebt niet bepaald stil gezeten   ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alan On Track

Zalig, die rijdende bussen  :)
Modelbouw is een kunst

evan

Daar begint mooi vorm in te komen :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

Citaat van: SuSke op 07 mei 2021, 11:21:39 AM
Citeer
...
2019-06-19_08-31-54 by Gardevil _, on Flickr
...
1ste test by Gardevil _, on Flickr

Je hebt niet bepaald stil gezeten   ;) ;)
We doen regelmatig wat, vergeet al eens foto's te nemen.

Ik beloof beterschap ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Nu wat minder lang tussen de beelden ;)
Even twee (vlug met de GSM gemaakte) foto's om te kijken of de verhoudingen voor het tweede gebouw kloppen.

Moet een soort van stal/hooizolder voorstellen met slaapgelegenheid op de eerste verdieping. Het café maakte in vroegere tijden deel uit van een afspanning waar de postkoetsen stopten.  En was eveneens een deel van een brouwerij.  De gevel van de brouwerij komt achter de gebouwen en sluit de binnen plaats af, en komt tegen de achtergrond.

Kloppen de verhoudingen zo'n beetje volgens jullie?

IMG_20210511_215949 by Gardevil _, on Flickr
IMG_20210511_215943 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

Mooi concept met de afspanning/koetshuis en huisbrouwerij  8)

Citaat van: gardevil op 11 mei 2021, 22:49:40 PMKloppen de verhoudingen zo'n beetje volgens jullie?

Ik heb de indruk dat de ramen op de eerste verdieping een stuk te laag zitten, en het gebouw lijkt me ook wat smal - en daardoor het dak wat spits.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Als het een hooizolder moet voorstellen is het gebouw in zijn geheel te hoog.

Een hooizolder zat meestal op een 1ste verdieping, net boven de stallingen. Het hooi moest immers eerst naar boven gestoken worden op de zolder.
Wil je dat behouden op de 2de verdieping, dan moet je zorgen dat het hooi met een giek in een erker naar boven gehaald kan worden.
Logeerkamers zouden dan beperkt zijn tot de helft van het gebouw op de 1ste verdieping, ook on der het hellend dak.

De helling van het dak zou best ergens tussen 40° en 50° liggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

gardevil

Gerolf, Frans, bedankt voor jullie inbreng.

Ga een nieuw bouwsel maken (is meteen weer een goeie laseroefening) dat breder is en minder hoog.

Eerst terug naar de tekentafel.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

logeerkamers boven een hooizolder ik denk dat dat niet kan en niet mag, trouwens omgekeerd ook niet wegens brandgevaar  :-[

Andress24

en what about de slaapgelegenheid in de hooizolder onderbrengen?  ::)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

gardevil

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 mei 2021, 12:26:35 PM
logeerkamers boven een hooizolder ik denk dat dat niet kan en niet mag, trouwens omgekeerd ook niet wegens brandgevaar  :-[
Peter, denk niet dat men zich tijdens de postkoetsenperiode hier zorgen over maakte. Wat de bestemming is in de jaren 70 van vorige eeuw,dat weet ik nog niet.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

zouden mensen toen  niet een beetje verstandig geweest zijn en/of  een (on)gerust geweten gehad hebben toen ? Ik dacht even luidop maar het natuurlijk uw project en U bepaalt natuurlijk hoe (on)veilig) iets mag zijn

Metpetergaathetbeter


SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 mei 2021, 13:36:35 PM
zouden mensen toen  niet een beetje verstandig geweest zijn en/of  een (on)gerust geweten gehad hebben toen ? Ik dacht even luidop maar het natuurlijk uw project en U bepaalt natuurlijk hoe (on)veilig) iets mag zijn

Ik vrees dat in de postkoetsperiode de mensen in eerste instantie dachten aan hoe te overleven en te zorgen voor de daelijkse boterham al dan niet met beleg.
En als een stuk van de zolder omgebouwd kon worden naar logies, dan werd dat gewoon gedaan.
Het zal niet de eerst enzeker niet delaatste hooizolder zijn die om die reden afbrandde.

En zoals Frank aangaf, hetis een oud gebouw dat een nieuwe invulling krijgt in een latere periode.
Net zoals men nu van oude pakhuizen, lofts maakt of oude boerdeijen omvormt tot luxe restaurants.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.