Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Café TOEKSKE (werktitel)

Gestart door gardevil, 01 januari 2015, 23:58:43 PM

evan

Miniatuur A staat er vaak met een stand in de rechtse hal.  Wel best even checken met hen en evt. vragen dat ze zeker de zaken bij hebben waarin interesse.

Daar het ook Houten "digitaal" is op 8 december, is het mogelijk dat zij er ook zijn:  https://mcc-modelcarparts.com


Groetjes en succes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

Evan,
had ik gezien. Mogelijk de beurs eens een bezoekje brengen.

Heb intussen (in uitverkoop ) een pot magneetverf gekocht.  Denk niet dat dit gaat werken, maar wilde toch al een magneetbord maken dus hie ris ruimte voor een experimentje.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Paulogic

Bij supermagnete.be zeker te vinden... leveren vanuit Duitsland en zijn vrij betaalbaar.
Ik heb er deze week heel kleine neo -tjes gekocht om te testen met Kadee koppelingen.
mvg,
Paul(ogic)

gardevil

Weeral een hele tijd geleden, maar nu we met pensioen zijn hebben we wat meer tijd. (niet veel maar toch een beetje ;) )
Vandaag heeft de eerste trein een rondje gereden. De bakken zijn klaar en het werkgebied is voorlopig ingekaderd met schilderskarton (tegen het spatten. Dit komt later nog goed, maar ik wou al eens een zicht hebben op het 'werkvlak'.  De beelden zijn vlug vlug gemaakt met mijn tablet, had geen zin om mijn camera boven te halen.
2019-06-19_08-31-54 by Gardevil _, on Flickr
2019-06-19_08-31-34 by Gardevil _, on Flickr
2019-06-19_08-31-18 by Gardevil _, on Flickr
2019-06-19_08-31-01 by Gardevil _, on Flickr

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

We doen gewoon verder, langzaam maar zeker.

Beetje electronica in mekaar prutsen voor het car system     

 
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

arnaud

Leuke topik...ik houd ;)
Arnaud'
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

gardevil

Een overzicht van de inbouw van het Faller car system. Ipv. de meegeleverde draad gebruik ik magneetband en de voertuigen worden omgebouwd met een eenvoudige PWM print, zodat de snelheid kan aangepast worden en ik voor en achterlichten heb.

Verder wordt de baan (wissels en stopplaatsen) analoog gestuurd, zodat we (hopelijk) geen aanrijdingen veroorzaken.

1) Achterzijde kant schaduwstation:

2) Zicht op de toekomstige bushaltes (2 stuks)

3) Algemeen zicht op de dorpsstraat

4) Zicht op de dorpsstraat van de andere zijde

5) Toekomstig industrieterrein, hier moet car system nog gelegd worden.


Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

doomslu

Het is een serieus project, Frank!
Een mooie straat wordt het.  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Is veel minder dan de hele zolder zoals daarvoor. Hoop dit project binnen een redelijke tijd af te hebben.

Voorlopig eerst nog inbouwen van de servo's voor de wissels van het car system, de reed contacten voor de aansturing ervan en voor de stopplaatsen.
De eerste testen zijn veelbelovend.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

Hier is nog een enthousiaste volger  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

In afwachting van wat voertuigen en onderdelen voor het car-system, alvast wat experimentjes gedaan met het maken van een voetpad en grondbedekking voor het station:
Eerste proef: Graveren met snijplotter (cameo). De opstaande randjes van het graveren opgeschuurd met fijn schuurpapier en dan de voegen gekleurd met een donkere wash.

Test voetpaden by Gardevil _, on Flickr
2020-02-04_04-35-55 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

mahtoska1

Zeer overtuigend resultaat Frank
Ik gebruik deze techniek ook voor mijn spoor Z baan.

gardevil

Bedankt.

Heb wel in een volgende versie de boordstenen iets breder gemaakt, deze lijken me te smal.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?