Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Café TOEKSKE (werktitel)

Gestart door gardevil, 01 januari 2015, 23:58:43 PM

SuSke

Draad 0,25mm zal wel lukken.
Kunst zal zijn hem redelijk op te spannen.
Ook niet vergeten er hier en daar een diagonaal in te trekken (stabiliteit van het geheel)  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

gardevil

Suske,

is het van belang hoe je de diagonaal trekt? Zijn dat bv. de draden die van boven komen en die doorgetrokken worden naar schuin onder of is dat een aparte draad?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

Meestal was het een draad die afzonderlijk gezet werd en ingevlochten in de doorgaande, of mee aangetrokken in het opspantoestel (beugel met moer en tandwielklem).
In model zou ik gewoon hier en daar een (of 2 in kruis) diagonale draad trekken, zeker aan het begin en einde van de omheining.
Beetje vergelijken met de schoorpalen van hedendaagse afsluitingen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

efl045


gardevil

Franky,

500 kg is me wat teveel ;) gelukkig had ik nog wat liggen:
Een eerste testje geen bijster goede kwaliteit, want losweg uit de pols met gsm genomen.
Qua draaddikte wel in orde meen ik.

2015-11-02 17.26.57 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

efl045

Dat was maar om te laten zien wat ik bedoelde hé  ;)
Iedere naaister heeft dan in huis.

gardevil

Gisteren nog de resterende paaltjes gegoten en net even getest hoe het geheel oogt. Komt goed mijn gedacht.
Nu nog iets vinden om de paaltjes vast te kunnen zetten want gewoon in architectenkarton is onvoldoende.
Fenk dat ik voor een strip plasticard ga, gaatje, lijm en zien of het sterk genoeg wordt.

2015-11-04 16.36.36 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Chrisrail

#172
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

gardevil

Heb eerlijk gezegd geen idee hoe ze moeten staan. Als je ze met de ronding naar de andere zijde zet, dan moet je ze verder naar binnen plaatsen zodat de overhangende draad volledig op je eigen terrein valt. Op deze manier blijf je binnen je terrein en win je plaats.

Het is volgens mij trouwens verboden om de oversteek te laten vallen buiten je eigen terrein (openbare weg, land van je buur, ...)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Rangeerduivel

#174
http://www.canstockphoto.nl/draad-omheining-auschwitz-concentratie-3522930.html

Frank,
Zoals je ziet is die oversteek ook niet zo groot,
trouwens,jammer genoeg nam niemand hen dat kwalijk! :( :(

En in dit geval stonden ze met het uiteinde ook naar binnen,
Dat uiteinde dient (zoals Chris beweert) inderdaad in de richting te wijzen van de personen die men de doorgang wil beletten.
Dus in het geval van jouw foto staan ze idd verkeerd,

;)

Metpetergaathetbeter

geloof hier een gelijkaardige discussie reeds eerder meegemaakt te hebben!

Als je een gevangennis wil uitbeelden staan ze naar binnen gericht anders naar buitengericht voor het buitenhouden. Zoals jij ze plaatst is met een balk tegen de paal te plaatsen, is de bovenkant te bereiken en zonder kleerscheuren over de draad te raken (springen)als je wat durf hebt ! Probeer maar een in te breken mits de uiteinden naar buiten staan ! :-\  hopelijk ben jij geen expert inbraakpreventie !  ;D ;)

gardevil

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 november 2015, 20:04:37 PM
hopelijk ben jij geen expert inbraakpreventie !  ;D ;)

Absoluut niet ;) Verkeer is mijn ding  :p

Zal ze dus andersom plaatsen.

Heb intussen een sokkel gemaakt om ze op te plaatsen maar diemoet nog FF drogen. Morgen de palen er op en dan bril en groot vergrootglas om het draad in de gaatjes te krijgen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SirGresley

Misschien een kleine tip: neem vliegengaas/hordraad voor het onderste gedeelte. Goedkoop en kunt ge recht of in ruit plaatsen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Metpetergaathetbeter

Citaat van: gardevil op 04 november 2015, 20:47:02 PM


Absoluut niet ;) Verkeer is mijn ding  :p


oei, is dat uw schuld dat het verkeer zo in de soep draait ? :) ;)

gardevil

Tuurlijk! Ne mens moet iets doen om plezier te hebben hé ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?