Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Café TOEKSKE (werktitel)

Gestart door gardevil, 01 januari 2015, 23:58:43 PM

gardevil

Jorg,

bekend in schoten? Goeie spaghetti daar ;)

Inderdaad, wat klimop (ook aan de garages) komt nog maar dat is voor het detailleren.


Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

jb

Inderdaad lekkere spaghetti. Geboren (toen het moederhuis er nog was) en lange tijd in Schoten gewoond. Nu zit ik Wijnegem.
Allez ik kijk uit naar het vervolg  ;)
Mvg

gardevil

En whatever er ook in de garage staat, het staat droog ;) Vanavond een dag gefabrikt, morgen schilderen verweren, dakgoot eraan, ......




Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Tijd voor een update, het straatje begint vorm aan te nemen.






Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Nog een beetje verder gedaan met de ruwbouw, afwerking van de huizen en scenery is voor wanneer de straat volledig in ruwbouw af is.

























Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Michael

Frank, bedankt voor de foto reportage, het begint echt al een leuk straatje te worden. De garage poorten vind ik zeer geslaagd, onderkant van de poorten hebben last van houtrot, verf laat los...geweldig.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Mooi werk. Het wordt een mooi geheel.

Ik vermoed dat je flitslicht gebruikt om te fotograferen en dat maakt de kleuren op de foto's een stuk minder aangenaam.
In het echt ziet het er ongetwijfeld nog mooier uit en zijn de kleuren niet zo hard (vermoed ik).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Luc,

inderdaad fllitslicht en dan nog rechtstreeks ook.

Wanneer ik eens in een minder luie dag ben haal ik mijn statief wel eens boven en een of twee slave flitsers in een paraplu, dan zou het resultaat veel beter moeten zijn.

En eens de tweede rij huizen een weathering heeft gehad zijn de kleuren ook al minder fel.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Bolje

Misschien,

Als je dan toch een statief gebruikt, geen flitser, enkel grotere opentijd.
Dan zijn de kleuren nog natuurlijker.
Vele groeten,
Ronald

gardevil

Citaat van: Bolje op 21 maart 2015, 13:00:52 PM
Misschien,

Als je dan toch een statief gebruikt, geen flitser, enkel grotere opentijd.
Dan zijn de kleuren nog natuurlijker.

Maar dan moet je wel opletten voor een kleurenshift, naargelang het licht dat je gebruikt of wanneer je sluitertijd te lang wordt ;)

Zal mijn fotomateriaal eens moeten bovenhalen en met een paar indirecte flitsers uitlichten, maar dat zal niet voor direct zijn.

Trouwens momenteel is de verlichting met halogeen (bureel) wat later ledstrip zal worden dus het uiteindelijke resultaat zal ook hierdoor worden beïnvloed.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Bolje

Ja, inderdaad,  het soort licht speelt (bijna) altijd een rol.
Om zeker te zijn witbalans manueel instellen.
Vele groeten,
Ronald

gardevil

Weeral veel te lang geleden dat we nog wat deden, maar nu het duikseizoen bijna te einde is terug dei andere hobby opgepakt ;) en nog een paar huisje gaan maken voor de module.



Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Pol

H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske