Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Café TOEKSKE (werktitel)

Gestart door gardevil, 01 januari 2015, 23:58:43 PM

loebaske

gewoon transparante krimpkous van dia 3/1 (is standaard maat) je knip die op maat, schuif dit over een boortje van 3mm, je laat een stukje daar boven uitsteken en met je soldeerbout rond gaan en je heb een flessenhals, is wel niet echt glashelder, maar wie gaat dit zien, zo al eens cola flesjes gemaakt en op een bureel gekleeft... zal eens een vb maken en een foto van nemen....maar niet onmiddelijk....

Chrisrail

#31
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

loebaske

just Chris, is zoals met die gepensioneerden, die hebben geen tijd...ewel zit in dat stadium....geen tijd (meteen) want ben met zoveel dingen tegelijk bezig op gebied van modelbouw !!!!!

gardevil

OK, zal eens moeten uitzien naar krimpkous dan. En niettegenstaande ik ook thuis zit met een kapotte meniscus, heb ik een zee van tijd, dus dat fotooke post je maar al je de tijd ervoor kan vinden.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

Glazen heb ik destijds gemaakt van (relatief dikke) lichtgeleiders
Op maat gehakt met de chopper - en zo véél in serie kunnen maken voor mijn spiegeltent

Er staan er enkele op de tafel:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Kijk nu eens, Gerolf heeft het juiste product voor glazen, nu weet ik ook wat een half vol/ half leeg glas is....goed gevonden  ;)

gardevil

Bedankt voor de reacties, eens kijken wat we er mee aankunnen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Tijd voor een update.

Deze week vooral kleine prutswerkjes gedaan, zoals tafels en stoelen maken en een begin gemaakt voor het huisje naast het café, want dat moet eerst geplaatst worden om de juiste maat te hebben. Maar foto's zeggen meer dan woorden dus ....



Wat een rommeltje ;)



Een eerste impressie met alles nog in de ruwbouw.














Nu ventjes schilderen wan een café zonder klanten is ook maar niks.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Johnnytrein

Ik vind dat tafereel van Gerolf maar een rare bedoening, 1 persoon ligt uitgeteld op de grond en een andere bonkt met zijn hoofd tegen de poort. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Stieven76

Citaat van: Johnnytrein op 19 januari 2015, 07:39:14 AM
Ik vind dat tafereel van Gerolf maar een rare bedoening, 1 persoon ligt uitgeteld op de grond en een andere bonkt met zijn hoofd tegen de poort. :)

Waarschijnlijk zat en zatter  ;D ;D

Kautenbach

wel lekker bezig hoor, n tafelvoetbalspel in model ;D toppie, ben benieuwd naar t eindresultaat strakjes, gevels worden nog verder afgewerkt?

Steam.N

Krijgt de flipperkast nog lampekes ?

Het gaat er wel goed uitzien, met die gedetailleerde inrichting !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gardevil

Uiteraard wordt alles nog verder afgewerkt en bijgewerkt waar nodig. Deze opstelling alleen maar om de nodige maten te hebben vanaf de achterzijde van de bak. 

Of de flipperkast nog lampjes krijgt ? Misschien wel als ik kleine ledjes kan vinden die ik met mijn dikke vingers kan manipuleren. Weet niet of je er trouwens veel van gaat zien.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Na 2 1/2 uur priegelen is het dan toch gelukt om een smd ledje van draden te voorzien zodat de flipperkast verlicht wordt. (Bedankt voor de opdracht Jean ;)  )

FF een testje gedaan en een filmpje gedraaid. https://www.youtube.com/watch?v=bme7UfP3uf8&feature=youtu.be
Bij het afspelen van het filmpje gemert dat er een pootje van de kast is afgebroken.
Domme kan ik nog niet flipperen ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

Ge riskeert het kogeltje dwars door de achterkant te schieten... Over die achterkant, misschien achteraan afschermen zodat de muur niet meeflikkert ?