Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

ESU PluX 16

Gestart door eve, 01 januari 2015, 10:25:34 AM

eve

Bij mijn notas betreffende ESU-decoders staat reeds lang volgende tekst :



Dit bericht is afkomstig van "Train Service Danckaert" en, zoals iedereen kan lezen, gedateerd 7 november 2013.

Niets mis mee : missen is menselijk en we zijn dankbaar voor de rechtzetting.

Gisteravond krijg ik nog een patiënt op mijn werktafel uitgerust met een ESU LokPilot V.4 M4. Dit type van decoder was me onbekend, dus zoek ik even op wat voor een beestje het is.
Ik val op volgende tekst van de ESU-website :



Ik zoek op een website-blad steeds naar een datum om te controleren hoe recent de informatie is.
Onderaan staat toch duidelijk "© 2015" ?

Heeft ESU nu decoders met Plux16 ? Ik heb gezocht maar niets gevonden.
Na al die tijd blijft het bericht van "Train service Danckaert" nog steeds geldig.
De fout in de beschrijving is door ESU nog niet rechtgezet.

Ik weet het, ik ben een zagevent, maar vertrouw dan maar eens een handleiding...

Erik

pandur

Het is inderdaad zo dat de product informatie HEEL wat beter kan, het zou de toepassingen en verkoop ten goede komen.
Dit uit zich eveneens in de "oude" technische handleidingen die de ontwikkelingen niet kunnen volgen, en dit voor alle producten in deze sector.
Eric 
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Brunel

Ik heb al een paar keer ESU 54617 gebruikt en dat is een echte Plux22 en ook nog eens zuiver DCC, niet multiprotocol.

Het is sowieso een decoder op een heel ander printje dan de overige LP4 decoders. De print waar de andere decoders op zitten is niet geschikt voor Plux. Vandaar dat die Plux12 decoder nog met draadjes wordt geleverd. Dat is in feite wezensvreemd voor Plux.
Een ander kenmerk van Plux22 is dat de decoder over negen echt versterkte functieuitgangen beschikt.

OlivierV

Plux22 past wel in een plux16 gat, (gaatjes zijn voorzien), maar de overige functieuitgangen kunnen niet benut worden.

Heb dat zo gedaan in mijn Roco HLV25
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan