Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Reeks 52 Vanbiervliet

Gestart door ThierryDS, 30 december 2014, 20:55:37 PM

ThierryDS

Ik heb zonet gezien op hun website dat de reeks 54 van Vanbiervliet uit is. Ziet er veelbelovend uit!

Sicco

De eerste reeks 52 is uit. Bij mijn weten is er nog gene reeks 54 aangekondigd.

ThierryDS

#2
Just, het is den 5204. Het is die 4 Die me
laten vergissen heeft.  ;)

loebaske

Word deze het MSM aanbod voor volgend jaar???

ThierryDS

Dat is een goede vraag... Ik zie bij het bladeren in de nieuwe msm via de site in de inhoudsopgave de titel: Vanbiervliet brengt de reeks 59 als budget-model... Dus het zou ook die kunnen zijn... Wow, spannend!

Jurgen

Rijdt de 5204 eigenlijk nog rond als museumloc? En zo ja, van wanneer rijdt hij rond zoals VBV het model nu produceert?

Kwestie van een goede overweging te maken om het model te kopen of niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Brossel

Citaat van: Jurgen op 01 januari 2015, 16:06:28 PM
Rijdt de 5204 eigenlijk nog rond als museumloc? En zo ja, van wanneer rijdt hij rond zoals VBV het model nu produceert?

Kwestie van een goede overweging te maken om het model te kopen of niet.

Nee..de 5204 is geen museumlok, maar ze bestaat nog wel in deze uitvoering. Al jaren roest ze weg op de terreinen van Salzinnes.
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Jurgen

Tja, dan moet ik hem dus niet kopen. Ik laat geen locs wegroesten op mijn baan.  ;D

Bedankt voor het antwoord.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ems

Is er al iemand die de loc in huis heeft; ik ben ondertussen wel benieuwd naar wat foto's van deze 5204  ;)
Groet, Edwin


Pat

Vraagje , waarom brengt Van Biervliet altijd weer locs uit die al
meerdere keren uitgebracht zijn door andere firma's?

Rangeerduivel

En waarom brengt Marklin ze uit,en NMJ...?
Terwijl die van Roco al niet mis waren,dus zulk groot gat in de markt was het nu ook weer niet.
Wie zal het ooit weten.

Met de 59 wordt het een schot in de (Belgische)roos denk ik,
De Matrix maakt lawaai en heeft geen trekkracht(adhesie) en de Roco was te lomp.
Met de 52 is de markt(lees wereld) iets groter dan met de 59,
Je kan van de bolle neus meer versies maken...

;)

erik de noorman

De Matrix maakt lawaai en heeft geen trekkracht(adhesie)

Ik heb er hier enkele rond bollen die hebben toch veel trekkracht en voldoende adhesie. Ik weet niet waar je dat haalt.  En dat lawaai is relatief een feit is fluisterstil zijn ze niet.

Erik.

LockyLuke

Citaat van: Pat op 16 januari 2015, 10:22:32 AM
Vraagje , waarom brengt Van Biervliet altijd weer locs uit die al
meerdere keren uitgebracht zijn door andere firma's?
hun duikbril en Desiro zijn toch nooit eerder uitgebracht ? 8)
 

OlivierV

Citaat van: Pat op 16 januari 2015, 10:22:32 AM
Vraagje , waarom brengt Van Biervliet altijd weer locs uit die al
meerdere keren uitgebracht zijn door andere firma's?
Hun locs zijn altijd wel weer een tikkeltje beter ...

- 55/CFL18, veel mooier dan de MaTrix.
- Duikbril en Desiro, nog niet door een andere fabrikant uitgebracht.
- HLR91, nog niet door een andere fabrikant uitgebracht behalve Goover, maar daarvan hebben we nog geen afgewerkt model gezien.
- 62, uitgebracht door roco, maar hij is wel mooier, al vind ik het een beetje onnozel dat ze deze gemaakt hebben, zeker omdat de roco's mooi genoeg waren/zijn en stevig zijn.
- Reek 59 zal wel een goede zaak zijn, de Roco's zijn veel te groot en de MaTrix variant is te lawaaierig.
- Bolle neus is een beetje onnozel, die 5204 met de enkele streep is een beetje een gat, want er bestond nog niet echt een deftig model met enkele streep, voor de rest is de markt vrij verzadigd wat bolle neuzen betreft, daar NMJ ook met een 5204 schikt te komen.
- HLD60/61 en 60 proto, Kleinbahn had de 60 reeds, maar die van VBV is gewoon mooier en beter, 60 proto is ook een beetje onnozel, maar die van VBV verkochten blijkbaar toch beter.

En nu hou ik mijn mond.
-
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan