Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Sprim wagonnetje

Gestart door reeves, 30 december 2014, 19:15:19 PM

Thommy

heb er hier 3...
bruin/rood
groen
en nog 1 dat ik niet direct kan zeggen

maat van me heeft een set van 4 bruin/rode voor bovenleiding (4 verschillende nummers)

ik weet dat die dingen er ook in het geel waren in model.

merken:
dacker-sprimm-...
Greetz

Thommy

Chrisrail

#16
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

loebaske

Dat was indertijd dat alles nog nieuw was, just een likje verf....hé chris....

Chrisrail

#18
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Peter

Er waren vier modelletjes van Dacker
Bruin
Geel
Groen (met uitkijk op het dak)
Lichtblauw.
Er waren drie sets met bovenleidings

donkergroen
en twee sets bruine (verschillende werkplaatsen)

Ik meen me te herinneren dat er ook bij het grote voorbeeld er een of meerdere geweest zijn in lichtgrijs
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

HIER kun je enkele modellen vinden  ;)

bellejt

had er eerlijk nog nooit opgelet dat die er stond bij Amsac.Dat drinken is meestal de fout van de medehobbyisten hé.Die blijven maar bestellen en die trappisten kunnen soms zwaar wegen als je weer rechtstaat :).
PS: mijn Sprimhobby is trouwens ook een Bordeau versie.Bril ff opgezet want wordt al een dagje (bijna jaartje) ouder.

loco

Dit zijn waarschijnlijk de foto's die Dacker indertijd gebruikt heeft voor de namaak van het model dat je ons laat zien.
Het is een werkwagen van de firma Louis Duchêne die actief is of was in bovenleidingswerken bij de NMBS naast allerlei andere activiteiten. Waarschijnlijk hadden ze de wagens in bruikleen als onderaannemer en hebben ze voor de gelegenheid en sticker op de wagen geplakt. Mijn foto is gemaakt op 15-02-1982. Waar weet ik niet meer. Misschien heeft jouw wagen een ander nummer, dat kan ik niet goed zien of lezen.




GDE


Peter

Nog een foto gevonden van de pakwagen met platform (de platen/planken van de werkvloer zijn helaas verdwenen)

Foto eind jaren 70 op rangeerstation Antwerpen-Kiel

Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Deze heb ik o.a. en ergens liggen er nog te bouwen wagentjes van Dacker op de hobby zolder...




Ludwig

Toch nog steeds leuke wagons om te zien op de baan.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Metpetergaathetbeter

ik heb nog 3 verschillende sets (met 4wagons) te maken liggen, de groene (Schaarb), de bruine (Antw) en de set met meerdere kleuren, ik vrees op zoek te moeten gaan achter nieuwe decals :-\

Metpetergaathetbeter

trouwens kennen wij dat wagonnetje vrij goed maar mankeren  wij de oorspronkelijke deuren : http://amsac.be/index.php?page=clublokaal

Peter

#29
Citeerik vrees op zoek te moeten gaan achter nieuwe decals

Wat is het probleem met de decals? Breken ze van ouderdom of zijn ze te vergeeld.
Als ze breken bestaat er een produkt van Microscale/Superscale decals dat het breken doeltreffend verhindert.
Met vriendelijke groeten
Peter