PIKO 2015

Gestart door eve, 30 december 2014, 11:37:07 AM

Ralf Wittkamp

#30
Hello.
I found the catalogue at www.lokshop.de. They have a real fast server.
https://shop.lokshop.de/


greetings
Ralf Wittkamp
 

Metpetergaathetbeter

hebben iemand die vooral commercieël een goede neus heeft en verder bijzonder goed zijn mond kan houden, van sommige wagons wist ik al iets af maar dit komt ook als een donderslag bij heldere hemel ! ;D

groeten Peter ;)

PS vandaar wij dit jaar geen 28..'s zullen zien ! :-\

GDE

Deze zou ik al willen bestellen. Heeft iemand een idee hoe het met de sound zit bij piko?  Zouden wel mogen rekenen op goede kwaliteit van het geluid?

mark7758

Denk dat het geluid van ESU komt. Dus zit wel goed.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

itchy

#34
Voor de 'rivettentellers' (zoals ik):
De 8217 van Piko heeft FGH als stelplaats (Saint-Ghislain), dus inzetbaar tot 2001
De 7384 van Piko heeft NK als stelplaats (Kinkempois), dus inzetbaar tot 2005 2000
en de 7301 van Piko heeft LNC als stelplaats (Monceau), dus inzetbaar tot ??? ? (ik weet niet precies vanaf wanneer de Z schildering werd aangebracht...)
:)


[edit: correctie 7384 nav post van Sicco]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

guydhaese

Herzlichen Dank Herr Wittkamp!

guydhaese

Hartelijk dank ook Jürgen!!!

mvdr1

Echt nieuwsgierig welke de prijs ongeveer zal zijn voor de Soundversie ?  :P
SNCB-SBB fan

SuSke

tja, in deze reeks zit wel een pak meer interessant gerief :) Zal toch even met de sponsor moeten gaan overleggen ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Mooi, een 73, ik vind enkel het kleur wat flets uitvallen en dat de loc er een beetje dik uitziet.
Maar goed, we wachten af tot het eerste model effectief van de band rolt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Maak me geen zak uit wanneer die inzetbaar zijn, bijna alle nr. gaan hier hun ritje of rangeerwerk hebben...

Ik zal wel niet snel een tijdperk III inzetten, omdat dit me niet echt aanspreekt....maar al de rest rijd door elkaar, een oude reeks 60 tussen men Traxx

Olivier, niet snel een oordeel vellen om een kleur foto, de kleuren zullen niet overeen stemmen met de werkelijkheid, onlangs nog ondervonden, was toch eens verschillende verfjes aan het opzoeken op het internet, had nu wel toevallig het goede nr. en als ik het kleur op het deksel hier en het kleur op men scherm vergelijk schrok ik mij een aap was bijna oranje in de plaats van geel!!!!!!!

OlivierV

Wel, ik wacht wel af tot ik effectief een model zie, ik ben er quasi zeker van dat er kort na mijn examens iemand van de club eentje zal hebben en die zal dat dan wel eens meenemen zeker?

Het maakt mij niet uit of ik er een van de eerste lichting heb of van een latere, een 28 heb ik ook pas sinds september 2014. En wat door mekaar rijden betreft, tpIV-V rijdt hier nog al eens gemengd, maar wanneer TPIII rijdt, dan ga ik er niet snel iets anders tussen zetten, behalve overgangsmateriaal.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

Citaat van: itchy op 02 januari 2015, 22:21:51 PM
Voor de 'rivettentellers' (zoals ik):
...
De 7384 van Piko heeft NK als stelplaats (Kinkempois), dus inzetbaar tot 2005
...

Ben je daar zeker van Steven?
Volgens wat ik gevonden heb is de lok op 21/03/2000 verhuisd naar Antwerpen Noord en op 04/09/2005 naar Charleroi.
Vanaf 22/08/1978 zat hij inderdaad in Kinkempois.

Gewoon een vraagje, want stelplaats Antwerpen Noord zou mij dan weer goed uitkomen!  ;D

Sicco

#43
Stelplaatsen 7384:
Monceau 15-03-77 t/m 22-08-78
Kinkempois 22-08-78 t/m 21-03-00
Antwerpen Noord 21-03-00 t/m 04-09-05
Charleroi 04-09-05 t/m 17-03-08

Verder zijn er voor de purist nog meer belangrijke zaken die een loc dateren, dikke nummers die later werden aangebracht, een andere wijze van de stelplaatsvermelding, het aanbrengen van een radionaam op de cabine en het Magelan-logo

Binco

Citaat van: Sicco op 04 januari 2015, 09:43:49 AM
Stelplaatsen 7384:
...
FNND 21-03-00 t/m 04-09-05
...

Bedankt Sicco voor het snelle antwoord!  ;)