Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

SPROG 2

Gestart door eve, 29 december 2014, 15:36:14 PM

dgrr57

Met een lokprogrammer kun je ALLE decoders programmeren. En je heb geen lokprogrammer nodig om lokpilot te programmeren.

Lokprogrammer is alleen nodig voor loksound, en alleen als je het sound gedeelte wilt veranderen. Alles is te veranderen in een loksound zonder lokprogrammer (alleen het geluid niet, maar wel de karakteristieken van het geluid zoals de sterkte).

Martin Welberg

Citaat van: Huugooke op 29 december 2014, 20:57:59 PM
Citaat van: dgrr57 op 29 december 2014, 20:48:28 PM
Citaat van: Huugooke op 29 december 2014, 19:23:47 PM
http://www.rd-hobby.de/en-us/Catalog/Detail/23403

als het dan goedkoop moet zijn; misschien een betere keuze?
Niet voor LokSound  ;)
Al geprobeerd? Heb hem hier liggen maar nog niet getest.
Nu is alles van Digitrax wel een pak goedkoper. Maar om nu al mijn decoders terug te gaan vervangen...

Niet nodig ook met de Digitrax zijn alle decoders te programmeren...alleen die sound erin blazen..dat zou ik niet weten..

eve

Citaat van: dgrr57 op 29 december 2014, 23:10:20 PM
Met een lokprogrammer kun je ALLE decoders programmeren. En je heb geen lokprogrammer nodig om lokpilot te programmeren.

Lokprogrammer is alleen nodig voor loksound, en alleen als je het sound gedeelte wilt veranderen. Alles is te veranderen in een loksound zonder lokprogrammer (alleen het geluid niet, maar wel de karakteristieken van het geluid zoals de sterkte).

Ik heb zojuist contact opgenomen met Erwin Janssens. Hij is in het bezit van een Lokprogrammer.
Wij zijn formeel : zijn Lokprogrammer weigert een decoder uit te lezen als het geen ESU is. Ik zat er bij en kan dit alleen bevestigen.

Met de hulp van Eric Blondeel zijn we er in geslaagd een LokPilot V.4 te programmeren naar onze wensen mét de Lokprogrammer.

Omdat ik voor Erwin loks verbouw of aanpas zodat ze niet als krukken rondrijden, tevens de verlichting aanpas aan de wensen van Erwin, vond ik het handig ook bij mij thuis eea te kunnen programmeren. Na meerdere lezingen van de ESU-handleiding ben ik er in geslaagd door "single-CV-programming" tot een half resultaat te komen. Ook de gewaardeerde hulp van "dgrr57" leidde niet direct tot een goed resultaat.

Daarom mijn enthousiasme voor de SPROG 2 : even zoeken en dan pal erop. LokPilot V4 geprogrammeerd.

Aan geluid zijn wij niet eens aan toe, als het al gewenst is. We zitten hier nog op het niveau van lampje aan, lampje uit, AUX1 en AUX2 schakelen, dimmen, vertraagd aan, vertraagd uit, aanpassen van de sturing voor de motorkarakteristiek, enz. Bvb voor dit laatste heeft Erwin reeds dagen (dagen !) gespendeerd.

Moet dat echt zo moeilijk zijn ?

De handleidingen van ESU zijn volgens mij geschreven door een zeer slim mens. Hij kent zijn product zeer goed en in zijn uitleg slaat hij stappen over die voor hem vanzelfsprekend zijn. Het ware goed er een modelspoorder naast te zetten die zin per zin vraagt "waar komt dat dan weer vandaan ?".

De ESU LokPilot V.4 is een goed product met zeer veel mogelijkheden. Maar nogmaals, de handleiding is s**t.

Erik

loebaske

Weet men hoe men dat noemt Eric, zeer goed, maar IK alleen kan het en zonder mij moet je er met uw poten afblijven, dit vind ik dan jammer voor een duur produkt en daarbij nog alle rand apparatuur die ook geld kost om te programmeren....schande  :o :o 

C.B.

Ik werk al een tijdje met Sprog2 in combinatie met decoderpro3 (software gratis) , en het instellen gaat zeker vlot met de gangbare (verschillende) decoders.
Groetjes.
Claudio.

SuSke

Voor hen die met een "compatibele" centrale werken, heb je de SPROG2 niet nodig. Alleen Decoderpro3 software (dixit Decoderpro3 data op de website).
Als mijn Lenz centrale het weer doet, ga ik er mee aan de slag opm het uit te testen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Zelfde hier, na dat m'n PTB-100 het begeven heeft de Sprog3 maar aangeschaft, grappige aan die is dat het gelijk een 2,5 A booster is, zou je een baan mee kunnen rijden ism JMRI...heb zo'n ding nodig aangezien de Tsunamis niet geprogrammeerd kunnen worden met een gemiddeld command station..

Michiel

Lenz LZV100 + DecoderPro3 op het programmeerspoor werkt prima! Gebruik ik zo al vele jaren.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)