Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

2014

Gestart door doomslu, 29 december 2014, 15:13:21 PM

philippe_007

Zojuist eens opgezocht,
ik ben hier lid sinds 30/11/2005, (toen onder de naam philippemay).
het begin dus niet meegemaakt, maar toch bijna :-)

2014 is voor mij het jaar van "Pierre le Port", zie MSM 143

Verder een beetje met Arduino zitten prutsen de laatste maanden, al dit moois gaat vanaf 2015 toegepast worden op mijn minibaantje.
En er zijn nog enkele werken voorzien voor 2015 aan Pierre le Port

59erke

2014   Was voor mij het jaar waarin ik mijn eerste stappen zette in het N schaal wereldje, dit na jaren twijfelen welke schaal ik zou nemen.  Zodoende is ook mijn eerste N baantje opgestart en ik ben tot nu toe toch al blij met de vooruitgang hiervan ondanks de enkele foutjes die ik heb gemaakt.



Ook het jaar waarin heel wat Belgisch N materiaal is aangekocht geweest, dit dankzij het intensief checken van allerlei 2dehands sites.

Verder begonnen aan huisvesting voor mijn collectie 59'ers, eindelijk krijgen ze een dak boven het hoofd. Het project staat nog in de beginfase maar wordt ongetwijfeld verder gezet in 2015.



Buiten het modelspoorwereldje nog veel werk gehad met mijn bijberoep waardoor niet zo veel tijd voorhanden was voor modelspoor.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Catje

2014, een jaar met ups en downs.
Op het treingebied is het jammer genoeg rustig :( :(,  op de treinvereniging wel doende met de mooie hobby.
Helaas thuis nog niet.
Gepland het bouwen van een nieuwe baan.

Willy


modelbaanHO

2014 was, op modelbouwvlak, een jaar zoals alle voorgaande : veel plannen en weinig uitvoeren.
Dikwijls door tijdsgebrek, soms door geen goesting. Maar al bij al ben ik tevreden. Te snel moet het ook niet gaan.
Aan mijn modelbaan ben ik nu 10 jaar bezig en die is bijlange nog niet klaar.
De verzameling locs en wagons is veel minder sterk gegroeid dan de voorbije jaren. Goed voor de portemonnee.
Een aantal kleinere projectjes zou ik toch eens moeten finaliseren.

Allez, mijn goede voornemens voor 2015 zijn al gemaakt  :)

Aan iedereen : een tof en gezond 2015 !!
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

sdz1976

In 2014 de zuster module van Gianova in gang gezet en direct een heel stuk aan voortgedaan.



Onze café van de club grondig aangepakt:

Voorzien van 4 kinderbanen op podia,s
plafond gerenoveerd en geverfd
toog opnieuw bekleed
andere gezellige verlichting
wifi geplaatst
etc..


En dan ook nog mijn spoor 1 modulebaan: De schrootbaan (scrottplatz) klaargestoomd voor Rail in februari, Chatham in juni en nog 1tje in het najaar.



Al mijn spoor 1 materiaal verweert .


De voornemens voor 2015 zijn dus: veel beurzen doen en veel plezier beleven met de collegamodelbouwers
en de beide Giannova,s afwerken en nog es een flinke stap voortzetten in ons Egypte project dat ik met clubgenoot en forumcollega valentijn ben gestart.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske

Letterlijk en figuurlijk klaar gestoomd zo te zien  ;) ;)

Men moet u ook niet uitleggen hoe je een mooi landschap moet maken.....TOP 

Mattias

2014 was hier een hectisch jaar op treingebied!

Het was het eerste volledige jaar dat ik 'reed' in het Zwitsers.
Stelselmatig verkocht ik alle overgebleven en niet meer bruikbare Belgische spullen en verving ze door nieuwe (of occasie) Zwitsers tuig.

Daarnaast stonden alle projecten in de club volledig stil..
Daar de bouw van Poperinge Terminus hoogste prioriteit had.
Deze werd na een iets meer dan een jaar, in september geleverd en op de valreep af gekregen.
Het is zwoegen, zweten en vloeken geweest, maar allen blij met het resultaat.

De rest van het jaar wat uitgeblaasd, gedroomd en gepland om (sinds gisteren) weer vollen bak en vol goede moed Louise Marie en Ronse gekoppeld en werkend te krijgen.
En wie weet staat ze eind 2016 wel in Mechelen??  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

C.B.

Bij mas was het een jaar in 2 delen.
Eerste half jaar ging het goed (het maken van de brug als doorgang voor de beide kamers).
Het 2e half jaar is ėėn om snel te vergeten.
Mede door een arbeidsongeval als vervolgens door mijn longontsteking is de zin om aan de treintafel te werken wat verdwenen.
Gelukkig is de mooie lach van ons dochtertje en mama een schitterend lichtje voor me.
Groetjes.
Claudio.

Michael

Te veel om op te noemen en te weinig om indruk te maken. Ik hoop dat 2015 een beter jaar wordt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

centauri167

2014 is voor mij het jaar dat het treinvirus weer de opperhand heeft gekregen en de eerste die me antibiotica geeft krijgt ne slag op zijn muil  ;D

Metpetergaathetbeter

midden 2014 sterfgeval, en 2015 vreess ik al weer voor !

Groeten Peter ;)

Dirky

2014 werd hier vooral gedomineerd door de verbouwingswerken bij één van de dochters. De veeeeele vrienden van de dochter, die ook gingen komen helpen, zijn snel verdwenen  :( waardoor al de hobby activiteiten veel vertraging hebben opgelopen. Naast de spoor 1 projecten, waarvan de meeste pas tegen Juni (beurs Sinsheim) klaar moeten zijn, ben ik toch wel happy met de bescheiden intro in de H0 wereld...  :) Simpele betonpaaltjes, industriemasten en café Leon, het zijn er maar 3, maar alle begin is moeilijk, niet?  ;)

Langs deze weg wil ik ook twee zeer zeer goede vrienden bedanken omdat ze me steeds weer een hart onder de riem steken... ;)

Zoals 2015 er nu uitziet zal er nagenoeg geen tijd zijn voor privé projecten. Dus zullen we "Nederbrakel anno 1920" en "Sighelsheim" maar weer eens een jaartje uitstellen...   ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 03 januari 2015, 22:16:54 PM
2014 werd hier vooral gedomineerd door de verbouwingswerken bij één van de dochters.
dat is toch werk voor plastische chirurgen ?   ;D

nee alle gekheid op een stokje, zolang je niet begonnen bent veel kandidaten, maar eens je bezig bent opeens lastig en velen haken snel af !

Soms moet je het slim aan boord leggen, bij mijn zus begonnen de funderingen met de schop uit te graven, met een kraan veel sneller gedaan ,achteraf heb je nog mensen die willen komen, met de schop alles uitscheppen en de week nadien heb je geen kandidaten meer !  :-\

Martin Welberg

Modules begin van het jaar..



zelfde modules eind 2014..


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.