gemiddeld loon in België

Gestart door janieburton, 23 december 2014, 22:54:08 PM

philippe_007


centauri167

allez, heb het al begrepen, dat wordt weer op men kin kloppen ...   :'(

PeterC

Citaat van: centauri167 op 09 januari 2015, 18:48:24 PM
allez, heb het al begrepen, dat wordt weer op men kin kloppen ...   :'(

Alle dagen als die wereld 30 keer rapper draait  8)
Groetjes, Peter


chef garde

dus ook alle dagen gezaag ....

Locojam

Tja, het is een gemiddelde ... dat betekent het gemiddelde tussen de lonen van iedereen, ... en die van die enkele grote topbazen, topmanagers en politiekers, die zoveel verdienen, dat ze het gemiddelde fel naar boven trekken. Blijkbaar is er 10% met minder dan 1911 bruto per maand, en ook maar 10% met meer dan 4303 bruto per maand. Dat zegt ook al veel... je zit in de verkeerde bevolkingsklasse...
Maar, volgens mij is het wel zo dat wanneer je niet verandert van job, je veel minder verdient dan wanneer je een paar keer in je carrière van job verandert. Je krijgt automatisch wel wat opslag, maar vraag maar eens bij de collega's die er nog niet zo lang zitten wat ze verdienen... dat is niet eerlijk...

dani

zwam, zwam, zwam.....  (niet per sé bedoeld op de laatste poster maar in het algemeen).

Misschien samen voegen met het topicje over hoe laag de prijzen van de dingen vroeger wel waren en dan een slot op gooien.

Ik betaalde vroeger 20 Bfr voor een medium pak friet en 5 Bfr voor ne kwak mayo om "U" tegen te zeggen, en ons vader verdiende toen  30.000 Bfr bruto per maand. SIgaretten waren 21 Bfr voor een pakske van 25 Belga's en ne liter diesel kosste 9 Bfr.


Appels met peren...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirkh

Allemaal maar zagen dat ze te weinig verdienen, ik zou al blij zijn moest ik nog een job hebben en iets verdienen of een job vinden die ik nog af kan.

Huugooke

...en ik 5 bfr voor een pak friet mèt mayo.
En ik vind wel dat er een onderscheid moet gemaakt worden tussen "verdienen" en "Krijgen"  ;D
Ik krijg weinig (zonder "te") maar verd... enz.  ::)
Uiteraard moet ge voor vergelijkingen in bfr ook je inkomen omzetten.
Een dag of zo geleden werden op TV nog de tickets van evenementen vergeleken met "vroeger", een beetje ludiek weliswaar...

centauri167

Op andere fora waar ik ook wel eens op zit, met een toch wel jonger publiek ( achteraan de twintig, begin de dertig ) is een gelijkaardig topic ook al opgedoken en daar zat bijna iedereen erboven, je kan een loon nu eenmaal niet vergelijken met een pensioen of werkloosheid. En een dertiger die wil werken heeft de dag van vandaag makkelijk een loon/ wedde van rond de 3000 euro bruto. Ik ken genoeg mensen, met een beroeps- of zelfs zonder diploma die dat halen dus mensen aub; als je een pak minder verdient, kijk dan eerst naar jezelf vooraleer je commentaar geeft.

( en persoonlijk vind ik nog steeds dat hier beter een slotje op kan )

janieburton

Citaat van: centauri167 op 16 januari 2015, 12:12:07 PM
En een dertiger die wil werken heeft de dag van vandaag makkelijk een loon/ wedde van rond de 3000 euro bruto. Ik ken genoeg mensen, met een beroeps- of zelfs zonder diploma die dat halen dus mensen aub; als je een pak minder verdient, kijk dan eerst naar jezelf vooraleer je commentaar geeft.

( en persoonlijk vind ik nog steeds dat hier beter een slotje op kan )

Als je in een sector werkt waar het loon bepaald wordt door een nationale CAO dan mag je dertiger zijn of veertiger maar meer dan wat in de CAO is bepaald kan je niet verdienen.

Er zijn collega's die zogezegd meer verdienen maar die werken met interim contracten en krijgen telkens ook hun vakantiegeld voor volgend jaar uitbetaald
 

dani

in het licht van de huidige situatie hier in België maakt het niet uit hoeveel je verdient, binnenkort gaan ze daar toch weer een deel van af snoepen om de asielzoekers te onderhouden.....

voila, alweer een stok in het hoenderhok
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#56
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

Mijn job mogen ze hebben.... geen enkele van die gasten gaat die willen doen voor mijn hongerloontje, zeker niet als ze bijna even veel krijgen van 't OCMW om niks te doen en wat zielig zitten te wezen....

Een ticket naar het land van IS  ?  FINE !!!!   Kan ik ook enkele jonge meiskes gaan indoctrineren en v*rkr*cht*n en dan wat stoer doen op Youtube.       Wanneer mag ik vertrekken ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 09 september 2015, 16:57:32 PM


Kan ik ook enkele jonge meiskes gaan indoctrineren en v*rkr*cht*n
stilletjes hoop ik toch dat je dat in verste van verste niet meent  :-\

dani

neen, Peter....  dat zou het laatste zijn wat ik zou doen in mijn leven, maar zoals tegenwoordig alles in vraag gesteld wordt en het de gewoonte geworden is om te schoqueren, ga ik me neit onbetuigd laten !!!


"mee zijn muile, ja ....."
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.