Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Auhagen-Baukastensystem en verwering gebouwen

Gestart door niko, 23 december 2014, 13:08:26 PM

niko

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het  Auhagen-Baukastensystem .
Het voordeel is dat je een gebouw , loods,fabriek,.... zelf kan samen stellen .
Daarom dat ik het eens wou proberen want ik mag gerust toegeven dat zelfbouw van gebouwen maar niet echt vlot  ::).
Enkele fotootjes ook met een poging tot verwering erbij .
andere zijde by nikoweets, on Flickr

poort zijde by nikoweets, on Flickr

Het in elkaar zetten gaat heel snel het past precies allemaal in elkaar . het uitzoeken va de benodigde stukken is ook best wel een leuk werkje en eenmaal je alles hebt kan je beginnen.
Tips voor de verwering zijn steeds welkom want het is nog niet helemaal wat het moet zijn .
mvg Niko
mvg Niko

doomslu

Het is een interessant systeem en jouw verwering is niet mis.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Als ik een gebouw zo kon verweren dan was ik al héél blij.  ;)

dani

een heel verdienstelijke start, ik ga dat systeem ook eens moeten gaan verkennen denk ik.

Soms heb je een ideetje voor een gebouw maar niet de moed om zelf vanaf nul te starten, dit lijkt me ideaal.

Thanks om te delen !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PeterC

Niko, mooi gemaakt!

Het gemakkelijke aan dit systeem is dat je alles op voorhand al eens in karton kan samenzetten voor je de kunststof onderdelen besteld: http://auhagen.de/csdata/download/1/de/kopiervorlage_heft_3_344.pdf

Nog meer ideeën kan je opdoen met de pdf's op hun site: http://auhagen.de/baukastensystem (links staan bijna onderaan op de pagina).
Groetjes, Peter


Gerolf

DPM is ook een dergelijk systeem - heb ik een tijd geleden gebruikt voor mijn brouwerij.
Erg interessant om op die manier je eigen (fictieve) gebouwen te ontwikkelen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Helaas niet. Maar ik heb een voorraad opgekocht bij een faillissement ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RD25

Geweldige prestatie en patina zeer succesvol.
Blijf dit doen.
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Herwig

#9
aan Luc Dooms,

DPM is/was de afkorting van     D esign P reservation M odels   , of zoiets.
Misschien nog terug te vinden in de beroemde Walters-catalogus ( USA ).
Mits wat   "kit-bashing"   zijn/waren die modulaire gebouwen-elementjes erg bruikbaar.
( o.a. brouwerij Neffe en stationsgebouwtje Wilsloo op gelijknamig baantje )
Heb ook nog wat van die zakjes met H0-muurdeeltjes.   ( van dezelfde stopzetting van   "die winkel"  ? )

doomslu

Herwig, ik heb zelf ook enkele elementjes, 'ooit' gekocht.
Daarom vroeg ik me af waar je ze nog kan vinden...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

#11
aan Luc D.,

DPM-Modulair zou blijkbaar verkrijgbaar zijn bij    www.hobby-en-modelbouw.nl    =    firma Eyck, NL-Katwijk
Maar...in België, in 2015 ?

( DPM zou wat te maken hebben met Woodland Scenics ? )

DPM-muurdelen waren/zijn uiteraard meer  "Amerikaans"  dan de Auhagen-dingen... .

Rangeerduivel

  www.hobby-en-modelbouw.nl    =   

Proficiat Herwig,goed naar het bord gekeken!!! ;D ;D

;)

Herwig

Bedoel je dat die       "www"       keurig in het blauw & onderstreept op 't scherm komt...  en tevens meteen een e-doorverbinding (link) maakt ?
Dat moet je niks voor doen, gaat gewoon automatisch.

niko

Goede avond allen.
Bedankt Luc.
Ervin bedankt , ik denk dat het een kwestie is van gewoon proberen denk ik  ;).
Dani ; zeker doen bied veel mogelijk heden.
PeterC; bedankt voor de link. zelf heb ik enkel deel 1? Op mijn laatste baan heb ik er eens een gebouwtje mee gemaakt uit karton.
RD25 ; we hebben nog wel wat werk  ;)
Gerold; DPM  systeem is idd vergelijkbaar met dit systeem. Al vind ik dit toegankelijker .

op het moment zit ik zonder baan , eigenlijk zelfs zonder plan of iets dergelijks maar dat geeft me wat tijd om gebouwen te verweren 8). het volgende gebouw dat ik ga aanpakken is eentje van op men laatste baan "langs het Albert kanaal"

IMG_8056 by nikoweets, on Flickr

MVG NiKo

mvg Niko