Dépot de Samarix

Gestart door Cedric, 23 december 2014, 12:14:42 PM

Cedric

Dank aan allen voor de reacties  ;D

@SirGresley: Een Belgisch depot als afgewerkt gebouw kan je nergens bestellen, plasticard en slater's platen wel...  8) ;) ;D

@Olivier, de baan bestaat uit twee modules van 1,1m x 0,5 m (2,2 m lengte in totaal dus). Best kort, maar met de twee sporen als runaround in het midden kun je heel leuk rangeren. Ik heb het plan geïnspireerd van ontwerpen op internet van Amerikaanse banen en ben best blij met het sporenplan, veel rangeerplezier op beperkte oppervlakte.

Het is de bedoeling dat deze modules ooit op mijn zolder terechtkomen met nog wat modules met paradespoor naar Ardeens voorbeeld, een beetje zoals jouw stukje langs de Maas  :D

Cedric

Ondertussen zijn de sporen geschilderd in een eerste basiskleur gespoten en is de onderlaag met sculptamold gesculpteerd.



Volgende week sta ik met mijn havenbaan op Mobexpo, vandaag en gisteren heb ik eens alle rollend materiaal getest en wat laten rijden (na stilstand van bijna 2 jaar...)
Line up van het Kaai F rollend materiaal op locatie:





De 53 hoort er eigenlijk wel niet bij, maar die is één van mijn vaste loc's op Samarix om te testrijden

De depotloods ligt op de werkkamer, ik ben deze bezig verder aan het afwerken en de muren aan het schilderen, glazen ruiten zijn ook gemaakt (uit gefreesde plexi van 3mm dik), ik zal later nog foto's posten hiervan

Mvg
Cedric

DFS


sdz1976


Fraaie machines!!

Tot op mob.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Cedric

Al tijdje geleden sinds mijn laatste post...

De voorbije maanden heb ik met mondjesmaat wat kunnen verder werken aan de depotbaan. Er is veel tijd gekropen in het dakgebinte. Bij Shapeways heb ik de schoorstenen besteld voor het dak (12 stuks in totaal). Ik heb ook zelf enkele stukjes gemaakt om een voetpad te maken dwars over de sporen voor de loods (zie foto's)

Verder zijn ook alle sporen geballasteerd en met airbrush wat geweatherd. Tussen de sporen is er hier en daar al een eerste begin van ondergrond gestrooid. Dit moet natuurlijk later nog wat bijgewerkt worden.

Foto's:

Overzicht van hoe de loods er momenteel bij staat (nog niet alle muren zijn volledig geverfd, de schoorstenen zijn nog niet gelijmd, daarom staan er sommige scheef):


De betonklinkers zijn uit afzonderlijke steentjes gelegd. Deze zijn geprint door Shapeways



De VW transporter heeft hier eigenlijk niets te zoeken, maar dit was een souvenir van de reis... :-)


In het zijgebouw zijn de ramen en deuren al geplaatst. De ramen voor het hoofdgebouw liggen op de werktafel en ben ik momenteel aan het schilderen





Metpetergaathetbeter


Cedric

Nog eentje vergeten:



Om de poort te bereiken met een vrachtwagen zou ik een overweg voorzien (gewone houten planken). Momenteel heb ik er een stukje balsahout als mockup gelegd.

Vraagje, iemand die weet of er hier ook een overwegsbord moet staan ? Dit is eigenlijk privéterrein van de NMBS, maar ik weet niet of men bij dergelijke overwegen ook een aanduidingsbord voorzag ?

PeterC

Citaat van: Cedric op 05 augustus 2016, 21:27:25 PM
Vraagje, iemand die weet of er hier ook een overwegsbord moet staan ? Dit is eigenlijk privéterrein van de NMBS, maar ik weet niet of men bij dergelijke overwegen ook een aanduidingsbord voorzag ?

Ik vermoed van wel: als je naar de modelspoorclub Amsac rijdt, rij je ook op terreinen van de NMBS en bij iedere spoorovergang staan andreaskruisen en verkeerstekens.
Groetjes, Peter


755philippe

Ben er deze week geweest. Verkeersbord met een stoomloc op. Heb er zelfs een foto van. Bij interesse laat maar weten en ik stuur het door.
Mvg

755philippe

evan

Knap gebouw en bovendien zeer herkenbaar.

Mooi werk !
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris


Cedric

Heel gestaag wat verder kunnen doen (oa afwerken huis en geboorte tweede kind hebben voor wat vertraging gezorgd  ;D :D)...

Binnenkijk in de loods, ruwe vormen zijn af, nog wat detailschilderwerk te gaan... (oa veiligheidsstrepen op de betonnen pilaren !)

Wie heel aandachtig kijkt zal een poster kunnen terugvinden die ook in de loods in Gouvy te vinden was (is)  ;)





De twee achterste glaspartijen hebben al extra wash (AK Interactive grime) gekregen. De voorste moet nog extra vervuild worden. De schoorsteen is van Shapeways.


Overzichtje




Eerste test van mini camera die in de loods zal ingebouwd worden.




Rest nog te doen:
grote poorten vooraan maken, detailering (oa binneninrichting van het zijbaantje), het dak is afneembaar (zie posts hiervoor), maar de ledverlichting hiervoor moet nog aangesloten worden,...

Verder ben ik ook begonnen met het uittekenen van de kolenbunker zoals die in Bertrix te vinden was. Hierover later meer

mvg
Cedric



Metpetergaathetbeter

best iets waar je trots op kunt zijn ! ;)

PeterC

Citaat van: Cedric op 24 januari 2017, 21:57:09 PM
...ruwe vormen zijn af, nog wat detailschilderwerk te gaan... (oa veiligheidsstrepen op de betonnen pilaren !)


Cedric, prachtige foto van prachtige modelbouw! 
De enige opmerking: je vloer vind ik nog iets te proper.  Wat gebruiksporen (verwering) op je vloer en als het nog kan wat op je muren (heel lichte verwering) en het geheel wordt nog veel realistischer.
Er zijn reeds sporen van lichte verwering maar soms moet je iets meer overdrijven (zeker ook niet teveel!).  Maar zo'n loods is nu eenmaal een omgeving van opgestapeld vuil en stof.

Hoedje af voor je werk!

Groetjes, Peter